1397-02-13 14:56
1424
0
53141
روحانی موفق اهل سنت گمیشانی در عرصه اقتصاد مقاومتی؛

کسب روزی حلال با پرورش زنبور + تصاویر

طلبه گمیشانی می گوید پرورش زنبور شغلی با درآمد خوب ، کم دردسر و در عین حال بسیار مفید برای گیاهان و درختان است .

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گمیشان، عبدالغنی بفخم جوان تحصیلکرده گمیشانی متولد 1365 و از اهل روستای کملر است.

وی علاوه بر تحصیلات حوزوی درای مدرک کارشناسی برنامه ریزی شهری و کارشناسی ارشد برنامه ریزی روستایی است .

بفخم میگوید بهمن 96 در دوره های رایگان آموزش زنبوردای فنی و حرفه ای شهرستان بندرگزشرکت کردم و به صورت کاملا علمی زنبورداری را یاد گرفتم با یک کندو شروع کردم و در همین مدت کوتاه به 5 کندو رساندم و تا پایان اسفند 97 کندوها را به 15 تا می رسانم .

طلبه گمیشانی میگوید: یک کندو در شرایطی که عسل ارگانیک پرورش بدهی سالانه حداقل 15 تا 60 کیلوگرم و عسل طبیعی به شما می دهد و که بین 60 هزار تا 700 هزار تومان در هر کیلو درآمد زایی دارد و تنها با نگهداری 10 کندو میتوان سالانه حداقل هفت و نیم میلیون تومان درآمدزایی داشته باشیم.

1n

عبدالغنی می گوید پرورش زنبور اصلا کار سختی نیست و موفقیت در کار بیشتر به مهارت و کسب تجربه بستگی دارد چون زنبورها بسیار پرکارو تمیز هستند و در طول عمر خود هرگز نمیخوابند و تقریبا بیشتر کارهای خودشان را انجام میدهند و تنها نیاز به سرکشی و مراقبت دارند.

بفخم ادامه میدهد: پروزش زنبوربیش از آنچه در ذهن ما میگنجد برای محیط زیست و طبیعت ما مفید اس و اگر روزی زنبورها در یک منطقه نابود شوند گیاهان و درختان آن منطقه در معرض نابودی قرار میگیرند و خشکسالی مهمان شوم آن دیار خواهد شد.

طلبه پر تلاش شهر میگوید :اگر باغداران در کنار باغهای خود کندوهای عسل پرورش دهند با تنها کمی وقت گذاشتن میتوانند هم از منافع عسل بهره برداری کنند و هم با قدرت گرده افشانی که در زنبورها وجود دارد به طرز شگفت آوری محصولات باغی خود را به چندین برابر افزایش دهند و برکت اعجاب انگیز این حشره مفید را باچشم ببینند.

3n

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.