1396-10-23 13:59
1299
0
49076
سرودن 80 شعر ترکمنی با مضمون اخلاقی؛

شاعره جوان ترکمن در انتظار حمایت برای چاپ آثارش

شاعره جوان ترکمن اهل گمیشان که تا امروز بیش از 80 شعر ترکمنی با مضمون اخلاقی نوشته در انتظار حمایت مسئولین و خیرین شهرستان است تا بتواند آثار خود را منتشر کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گمیشان، اویا ماهتابی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تهران یکی از جوانان خوش ذوق گمیشانی است که در کنار تحصیل شعرهای ترکمنی با مضمون اخلاقی می نویسد .

اویا می گوید: از سال 83 بعد از فوت یکی از اقوام اولین شعر خود را با نام دنیا نوشته و بعد از آن هر چند وقت یکبار برای دل خودش شعر می نوشته است و در سال های اولی که شعر می نوشت با کسی در این مورد صحبت نمی کرد حتی با پدرش که او هم دست به قلم است، او بعد از چند سال شعرهایش را برای پدر خود می خواند و پدر راهنمایی اش می کند و نظر می دهد و اشتباهاتش را اصلاح می کند.

ماهتابی ادامه می دهد: تا قبل از سال 93 که با کانون ادبی کتابخانه امام محمد غزالی گمیشان آشنا شوم سبک شعرهای خودم را نمی شناختم و شعرهایم اصولی نبود ولی بعد از آنکه عضو کانون ادبی شدم زیر نظر اساتید کانون خصوصا استاد طریک ، سبک شعرم را شناختم و با اصول شعر نوشتن صحیح آشنا شدم و فهمیدم داشتن احساس به تنهایی کافی نیست و برای شعر گفتن صحیح باید قواعد آن را هم بلد بود حالا می دانم تبحر من در زمینه شعرهای دوبیتی و با مضامین اخلاقی است.

11

نویسنده اشعار ترکمنی می گوید: تا امروز بیش از 80 شعر نوشتم که 60 تای آنها انتخاب شده و آماده چاپ هستند و برای چاپ آثارش نیاز به حمایت مسئولین و خیرینی که علاقه مند به گسترش فرهنگ ترکمنی هستند می باشد.

وی در پایان گفت: شاعری شغل من نیست و دلم می خواهد در زمینه وکالت که تحصیلات دارم وارد بازار کار شوم ولی دوست دارم با نوشتن شعرهای ترکمنی فرهنگ پدران خودم را گسترش دهم و از همه دلسوزان شهر می خواهم تا با حمایت هنرمندان بومی در هر زمینه ای کمک کنند تا فرهنگ اصیل اقوام که یک سرمایه ارزشمندی است حفظ شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.