1393-07-28 16:58
1643
0
4587

كتاب مشترک رييس دانشگاه آزاد گميشان و دكتر مرشدي منتشر شد

«کتاب پسربچه و شتر» تألیف قیوّم تانگری قولیف با ترجمه دکتر علیرضا ملاح و دکتر سیاوش مرشدی توسط نشر مختومقلی فراغی به چاپ رسید.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گميشان ، مؤلف کتاب، قیّوم تانگری قولیف، یکی از دو پیشگام ادبیات کودک و نوجوان در کشور همسایه جمهوری ترکمنستان است.

با توجه به وجود رشته آموزش ابتدایی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی گمیشان و الزامی بودن دو واحد «تاریخ ادبیات کودک و نوجوان» لزوم ترجمه، تألیف و چاپ کتابهایی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان به ویژه در حوزه ادبیات ترکمنی احساس می شود، لذا مترجمان ـ دکتر علیرضا ملاح و دکتر سیاوش مرشدی ـ تصمیم به ترجمه این کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کردند.

این کتاب شامل یک پیشگفتار از مترجمان و 6 داستان کوتاه است که مربوط به داستانهایی از صحرای قره قوم است که 75 تا 80 درصد خاک کشور جمهوری ترکمنستان را فرا گرفته است. داستان از زبان کودکی بیان می شود که تجربه های خود را در زندگی در صحرا و تجربیاتش در آن بیان می کند. این داستان جدا از مخاطب کودک برای بزرگسالان این سودمندی را دارد که آنها را با آداب و رسوم و شیوه زندگی مردم ترکمن در صحرای قره قوم آشنا می کند.

قیوم تانگری قولیف (2014 ـ 1930 م.) یکی از نویسندگان و شاعران برجسته ترکمن است که داستانها و اشعار جذابی برای مخاطب کودک و نوجوان نوشته است. کتابهای او به زبانهای گوناگون دنیا ترجمه شده است.

پیش از این کتاب «جام زرّین» از همین مؤلف با ترجمه دکتر سیاوش مرشدی از سوی نشر دنیای نو در سال جاری به چاپ رسیده است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.