1396-06-12 09:38
1091
0
43575
در یک سال اخیر انجام شد؛

تیمارداری 95 پرنده مصدوم در محیط زیست بندرترکمن و گمیشان

دوستداران و حامیان محیط زیست در یک سال اخیر 95 قطعه انواع پرنده مصدوم یا بیمار از گونه های آبزی، کنار آبزی و شکاری را به محیط زیست غرب گلستان تحویل داده تا تیمارداری شوند.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان در مراسم تکریم حامیان و حافظان محیط زیست منطقه گفت: بسیاری از این پرندگان تیمارداری و پس از کسب توانایی پرواز در زیستگاه های منطقه رها سازی شدند.

علی بیانی اظهارداشت: با فرهنگ سازی صورت گرفته و تکیه بر مقوله آموزش شاهد افزایش رشد تحویل پرنده های مصدوم به اداره محیط زیست هستیم به گونه ای که در مواردی علاقمندان به حیات وحش حتی گونه های وحشی حلال گوشت را نیز جهت درمان و تیمار تحویل می دهند.

به گفته وی؛ پرندگان مصدوم پس بیومتری و ثبت داده های مورفولوژیکی جهت درمان و تیمار به اداره حیات وحش استان گلستان منتقل و با کسب توانایی پرواز و زندگی در محیط زیست طبیعی در زیستگاه های خود رها می شوند که امسال تاکنون بیش از 30 قطعه پرنده از گونه های مختلف رها سازی شده اند.

به گفته وی؛ پرندگانی که قابلیت درمان نداشته باشند نیز در موزه های محیط زیست طبیعی و مراکز علمی تاکسیدرمی و مورد استفاده علاقمندان قرار می گیرد.

در این مراسم از 20 نفر فعالان و حامیان میحط زیست دریای خزر قدر دانی شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.