1396-06-01 17:57
1015
0
43085
گزارش؛

وضعیت نامناسب آسفالت برخی خیابان‎ها و معابر گمیشان/ بی‎اعتنایی شهردار گمیشان به مطالبات به‎حق مردم

در حالی که برخی از مردم گمیشان از وضعیت نامناسب جداول و آسفالت خیابان‎ها و معابر این شهر ناراضی و گله‎مند هستند اما متأسفانه اقدامی از سوی شهرداری در راستای تحقق مطالبات به‎حق مردم صورت نگرفته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، در صورتی که مسؤولان دستگاه‎های اجرایی، شهرداری‎ها‎ و شوراها خدمت خالصانه و صادقانه به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند بسیاری از مشکلات و کاستی‎های مردم حل خواهد شد.

رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها در فرمایشات خود بر خدمت خالصانه و برخورداری از روحیه بسیجی از جانب مدیران و مسؤولان تأکید کرده‌اند.

 معظم‎له در یکی از دیدارها خطاب به شهرداران فرمودند: «در مراجعات مردمی باید تسهیل و تسریع کار مردم، تکریم آنان و اعتمادسازی به‎عنوان چهار شاخص مهم مورد توجه جدی باشد.» و یا در جایی دیگر فرمودند: «گاهی یک مسؤولی نمی‌تواند توقعی را که از او هست، انجام دهد، یک دستگاهی اعتباراتش کم است، امکاناتش کم است؛ مانعی ندارد؛ اگر چنانچه به قدر توان اما با روی خوش، با آبروی گشاده، با آغوش باز و صمیمانه با مردم برخورد شود، مردم خشنود می‌شوند، راضی می‌شوند.»

با وجود اهمیت مسأله و ضرورت توجه و پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم اما متأسفانه این مهم برخی اوقات مورد غفلت برخی مسؤولان قرار می‎گیرد و مشکلات و مطالبات مردم بر زمین می‎ماند.

براساس گزارشات مردمی به نظر می‎رسد این آسیب دامن‎گیر شهرداری گمیشان نیز شده است، با وجود اینکه مردم برخی از محلات از وضعیت نامناسب جداول و آسفالت خیابان‎ها و معابر این شهر ناراضی و گله‎مند هستند اما متأسفانه اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

با توجه به اینکه خیابان‎ها و معابر غیراستاندارد و دارای آسفالت نامناسب بروز حوادث و سوانح را افزایش می‎دهد و صدمات مالی و جانی برای مردم به همراه دارد استانداردسازی و ایمنی‎سازی آسفالت خیابان‎ها و معابر در سلامت جسمی و روانی افراد نقش به‎سزایی دارد با توجه به این مهم مسؤولان امر باید دقت و توجه بیشتری به این حوزه داشتهه باشند.

از طرفی یکی از معیارهای مهم در نزد مردم برای ارزیابی عملکرد شهرداری وضعیت خیابان‎ها، معابر و کوچه‎های شهری است چراکه وجود معابر و خیابان‎های غیرایمن سلامت جسمی و روانی کودکان به‎ویژه سالمندان را در معرض خطر قرار داده و موجب وارد آمدن صدمات جبران ناپذیر به این گروه می‌شود.

*بی‎اعتنایی شهردار گمیشان به مشکلات مردم

یک شهروند گمیشانی که از جدول‎کشی غیراصولی محل سکونت خود در خیابان نواب گمیشان ناراضی و گله‎مند است در این خصوص می‎گوید، مدت زیادی است که خیابان و معابر ما جدول‎گذاری شده است اما متأسفانه جدول‎گذاری غیراصولی مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد کرده است.

حبیب‎الله قولی می‎افزاید، وقتی از پاسخگویی و حل مشکل از سوی شهرداری گمیشان ناامید شدیم مسأله را با حوزه مربوطه در استانداری گلستان مطرح کردیم اما با وجود اینکه کارشناسان استانداری و بهداشت‎محیط پس از چهار بار بازدید غیراصولی‎بودن جدول‎گذاری خیابان ما را تأیید کردند ولی متأسفانه هیچ اقدامی برای حل مشکل انجام نشده است، در واقع شهردار گمیشان علاوه‎بر بی‎اعتنایی به مردم به مسؤولان بالادستی خود نیز توجه نمی‎کند.

وی ابراز می‎کند، بنده اعتقاد دارم شهردار گمیشان به‎دلیل مسائل و تفکرات سیاسی حاضر به حل این مشکل به حق مردم نیست، در حالی که این معضل از نظر بهداشتی برای مردم این محله مشکل‎ساز شده است و شبکه بهداشت و درمان غیربهداشتی بودن آن را تأیید کرده است اما حتی توجه به سلامت مردم نیز نتوانست حلال مشکل ما شود.

*وضعیت برخی خیابان‎ها و معابر گمیشان اسفناک است/ مسؤولان گوش شنوا ندارند

 این شهروند گمیشانی با بیان اینکه وضعیت برخی خیابان‎ها و معابر گمیشان بسیار اسفناک است، می‎گوید، مشکلات مربوط به آسفالت خیابان‎ها و معابر تنها منحصر به یک خیابان یا یک محله نیست، بسیاری از خیابان‎ها و معابر با معضل آسفالت نامناسب مواجه‎اند و اصولی نیست و مردم به‎ناچار چاله‎وچوله‎های خیابان را با ماسه ترمیم می‎کردند.

قولی ادامه می‎دهد، معاون استاندار گلستان می‎گوید مسؤولان باید در برابر مردم و مطالبات آنها گوش شنوا داشته باشند حال آنکه باید گفت تنها چیزی که بین مسؤولان وجود ندارد گوش شنواست.

وی با بیان اینکه متأسفانه مسؤولان مخالف مطالبه‎گری‎اند و از انتقاد سازنده فراری هستند، بیان می‎کند، شهرداری به فضای سبز شهر اهمیت نمی‎دهد، در حالی که شهرداری باید نسبت به زیباسازی و نگه‎داری از فضای سبز حساس باشد اما متأسفانه حیوانات اهلی مانند گاو به‎راحتی وارد فضای سبز سطح شهر می‎شوند و آسیب می‎زنند.

این شهروند گمیشانی می‎گوید، در حالی که مقام معظم رهبری سال‎جاری را به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری کردند اما مسؤولان هیچ توجهی به فرامین معظم‎له ندارند.

به گزارش فارس، همه کسانی که منصب و مسؤولیتی در جامعه به عهده دارند، باید با نگاه دلسوزانه و دغدغه‎مند از تضییع حقوق مردم جلوگیری کنند و با توجه به امکانات و شرایط تمام سعی و توان خود را برای برطرف کردن مشکل مردم به کار بگیرند، به طور قطع عدم پیگیری و تعلل در حل مشکلات و مطالبات مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی هر مسؤولی و یا نهادی که باشد شایسته نیست.

 امید است شهرداری گمیشان نیز با روحیه خدمت‎گذاری به مردم و با توجه به امکانات و شرایط در راستای حل مشکلات مردم گام بردارد، چراکه مسؤول توانمند کسی است که برای برون‎رفت از مشکلات سازمان تحت مدیریت خود یا راهی بیابد یا راهی بسازد نه آنکه مردم را با مشکلات موجود بلاتکلیف بگذارد.

در حالی که وضعیت نامناسب جدول‎کشی و آسفالت برخی خیابان‎ها و معابر گمیشان موجب گله‎مندی و نارضایتی مردم شده است اما پیگیری‎های خبرنگار فارس برای  گفت‎وگو با صالح ایری، شهردار گمیشان بی‎نتیجه ماند، خبرگزاری فارس این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است؛ شهرستان گمیشان از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به بندرترکمن، از شرق به شهرستان آق‎قلا و از غرب به کناره شرقی دریای خزر محدود می‎شود. 

این شهرستان براساس تقسیمات اداری و کشوری از دو بخش مرکزی و گل دشت و دو شهر گمیشان و سیمین‎شهر به همراه چهار دهستان و 30 روستا تشکیل شده است و بیشتر ساکنان آن را هموطنان ترکمن تشکیل می‎دهند. 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.