1395-02-16 11:01
1057
0
31515
با پیگیری ها بی وقفه گروه های نجات؛

صیادان مفقود شده بندرترکمن پس از ۶ روز پیدا شدند

یک گروه سه نفره از صیادان بندرترکمن که از اواسط هفته گذشته با یک فروند قایق صیادی وارد پهنه آبی خزر شده بودند، پس از گذشت ۶ روز توسط یکی از ناوچه های متعلق به ادارات مرتبط با دریانوردی ایران از مرگ نجات یافتند.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گميشان ، یک گروه سه نفره از صیادان بندرترکمن که از اواسط هفته گذشته با یک فروند قایق صیادی وارد پهنه آبی خزر شده بودند، پس از گذشت ۶ روز توسط یکی ازناوچه های متعلق به ادارات مرتبط با دریانوردی ایران از مرگ نجات یافتند.

سه شنبه هفته گذشته این صیادان به دریا رفته بودند و پس از گذشت چند روز خانواده های آنان نگران شده و تلاش برای یافتن این گروه از ماهیگیران آغاز شد.
یادآور می شود که حضور سه الی چهار روزه صیادان در دریا امری معمولی است، اما طولانی شدن زمان بازگشت این ماهیگیران خانواده های آنان را نگران کرد.

به گفته این منبع موثق، در پی اعلام خانواده ها، تلاش برای ارتباط و یافتن اثری از آنها افزایش می یابد و ده ها فروند قایق موتوری صیادی با به همراه داشتن مقادیری بنزین اضافه جهت پایش بیشتر دریا و یافتن صیادان مفقود شده به صورت روزانه در این مدت به جستجو پرداختند، اما نتیجه ای حاصل نشد.

در این مدت دستگاه های متولی در حوزه دریا در بندرترکمن نیز در این پایش مشارکت و خانواده و دوستان این صیادان را همراهی کردند تا اینکه پس از گذشت شش روز این ماهیگیران در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از سواحل بندرترکمن در محدوده پهنه آبی بندر امیر آباد استان مازندران توسط یکی از ناوچه های متعلق به یکی از ادارات به همراه قایق خود پیدا و از مرگ نجات یافتند.

این منبع موثق اضافه کرد که خرابی و از کار افتادگی موتور قایق و سلب قدرت حرکت و جابجایی باعث گرفتار شدن این صیادان شده بود و این درحالی بود که طی روزهای پایانی هفته گذشته خزر نیز طوفانی بود.

به گفته این منبع، این صیادان به هنگام پیدان شدن دچار ضعف مفرط و کم حالی بودند.

مهدی جعفری رئیس هلال احمر بندرترکمن در این خصوص گفت: موضوع مفقود شدن این صیادان و تقاضای بالگرد برای جستجوی آنان از سوی یکی از اعضای شورای شهر بندرترکمن به این جمعیت منعکس که در این مورد مراحل پیگیری جهت اخذ خدمات پروازی و استفاده از بالگرد جمعیت هلال احمر برای وی بیان شد.

جعفری افزود: این موارد شامل درخواست کتبی خانواده و پیگیری فرمانداری شهرستان بود، اما اقدامی از سوی خانواده ماهیگیران برای بهره مندی از بالگرد صورت نگرفت./ ایرنا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.