1394-07-27 08:02
2944
0
22273
با پرورش انواع مرغ محلی انجام شد؛

کسب درآمد روزانه 300هزار تومان از حیاطی 200 متری در روستا

عبدالغدير نجفي با پرورش انواع مرغ محلي در حياط منزل سالانه بش از 15 ميليون تومان درآمد زايي دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گميشان، عبدالغدير نجفي اهل روستاي آرخ بزرگ از توابع گميشان از جمله جوانان موفق است كه ثايت كرد براي انجام فعاليت هاي مهم اقتصادي هميشه نياز به سرمايه و امكانات زياد نيست و مي شود با استفاده بهينه از حداقل هاي زندگي ، تلاش و اميد كاشت و موفقيت درو كرد.

نجفي خود را اينگونه معرفي مي كند:

عبدالغدير نجفي هستم ساكن روستاي آرخ بزرگ ، ليسانس جغرافيا ، متولد 1353 دوسال اول فارغ التحصيلي به عنوان معلم حق التدريس در تهران مشغول به كار شدم ولي از آنجا كه پدر و مادر پيرم را نمي توانستم تنها در اين روستا رها كنم به ناچار كارم را رها كردم و به روستا برگشتم.

نجفي ادامه مي دهد: سعي كردم با همين امكانات كم خانواده خود را تامين كنم ، دوهكتار زمين كشاورزي دارم كه به علت خشكسالي و نامرغوبي خاك درآمد چنداني ندارد ، بنابراين با توجه به امكاناتي كه داشتم همين حياط منزلم در روستا تصميم به پرورش مرغ هاي محلي گرفتم.
كارم را حدودا 6 سال پيش با سرمايه 4 ميليون تومان آغاز كردم و امروز سرمايه ام به 15 ميليون رسيده است.

arg3

در زمان تخم دهي روزانه 300 هزار تومان از محل فروش تخم ها عايدم مي شود

نجفي در مورد ميزان درآمد و نحوه كار خود اين طور توضيح مي دهد:

معمولا مرغها از اسفند ماه تا مهرماه 7 ماه تخم دهي دارند و به مدت 5 ماه فقط از اوايل مهرماه تا پايان بهمن زمان رسيدگي و پرورش و به اصلاح فقط خرج كردن است ، معمولا روزي 30 هزار تومان گندم مي خورند ولي در زمان تخم دهي كه 7 تا 8 ماه سال را گاها شامل مي شود .روزانه 300 هزار تومان از محل فروش تخمها درآمد زايي دارم .

پرورش مرغ هاي محلي خصوصا شاخدار و غازها چندين برابر پرورش گاو و گوسفند درآمد دارد.

عبدالغدير ادامه مي دهد: پرورش مرغ خصوصا شاخدار و غاز بسيار به صرفه است ، مرغ شاخدار هر روزه تخم مي گذارد و تخمش دانه اي هزار تومان فرروخته مي شود ، آفت ندارد و گونه بسيار مقاومي است.

arg6

و اما بشنويد از درآمد زايي فوقالعاده غاز

نجفي ادامه داد: اما يك توصيه براي كساني كه دوست دارند در زمان كوتاه سود دهي زياد را تجربه كنند پرورش غاز است ، من سال گذشته از محل نگهداري 100 غاز به مدت يه دوره چهار ماهه از آذرماه تا پايان اسفند ماه 10 ميليون تومان درآمد زايي داشتم ، پرورش غاز به منظور تخم دهي و پرورش جوجه انجام مي شود هر جوجه يك هفته غاز 10 هزار تومان فروخته مي شود من اين كار را با كمك دستگاه جوجه كشي انجام مي دهم.

در پايان فصل تخم دهي و فروش جوجه هر غاز اوليه كه به قيمت 30 هزار تومان خريده شده را 48 هزار تومان به فروش رساندم و اين يعني غازها خودشان هزينه مصرفي خودشان را در پايان تامين مي كنند و فروش تخم ها و جوجه ها سود خالص اين كار است.

مرغ لاري با قيمت تقريبي 120 هزار تومان

arg2حرف آخر جوان تحصيل كرده روستا:

تنها سرمايه من داشتن بك خانه ويلايي قديمي و حياط دار در روستا است سرمايه اي كه به راحتي در اختيار اكثر روستاييان قرار دارد ، بياييم سرمايه هاي كوچكمان را كم ارزش ندانيم و از آن استفاده كنيم. همه پرورش مرغ هاي من تنها در زميني به مساحت 200 متر مربع انجام مي شود.

arg9

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.