1398-05-27 15:59
1044
0
65026
گزارش؛

اختلاف‌نظر شهرداری گرگان با اداره منابع طبیعی بر سر جاده خاکی واقع در پارک جنگلی «النگدره»

در حالی که حفظ و صیانت از ارزش‎های جنگل به عهده شهرداری گرگان است اما مسوولان شهرداری گرگان می‎گویند جاده خاکی واقع در سمت چپ «النگدره» مربوط به منابع طبیعی است و شهرداری وظیفه‎ای در خصوص حفظ و نظافت این منطقه ندارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، پارک جنگلی «النگدره» در جنوب غربی شهر گرگان منطقه‎ای بکر برای گردشگری محسوب می‎شود.

چند ماهی است شهرداری گرگان تردد خودروها در روزهای زوج را در منطقه جنگلی و گردشگری «النگدره» قطع کرده و عابران پیاده و ورزشکاران می‎توانند از آن محیط استفاده کنند، با این وجود سمت چپ ورودی «النگدره» جاده خاکی وجود دارد که خودروها می‎توانند در تمام روزها در آنجا تردد داشته باشند.

به گفته شهروندان تردد بیش از حد خودروها در این قسمت علاوه بر تجمع زباله، قطع درختان و تخریب منابع طبیعی را به دنبال دارد، در حالی که حفظ و صیانت از ارزش‎های جنگل به عهده شهرداری گرگان است اما مسوولانشهرداری گرگان می‎گویند جاده خاکی واقع در سمت چپ «النگدره» مربوط به منابع طبیعی است و شهرداری وظیفه‎ای در خصوص حفظ و نظافت این منطقه ندارد.

*نظافت جاده خاکی «النگدره» جزو شرح وظایف شهرداری گرگان نیست

در این رابطه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان با بیان اینکه پارک جنگلی «النگدره» به مساحت ۱۸۵ هکتار از سال ۱۳۹۱ براساس یک تفاهم‌نامه به شهرداری گرگان واگذار شد، اظهار کرد: شهرداری برای حفاظت و صیانت از عرصه‎های منابع طبیعی و ارائه خدمات بهینه ۲۲ عامل برای حفاظت و نظافت آن منطقه در نظر گرفته است.

یحیی ستوده‌نیا، جاده خاکی واقع در پارک جنگلی «النگدره» را مرز  پارک و متعلق به منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: به جهت رفع معضلات در مسیر خاکی «النگدره» نامه‌نگاری‎هایی به اداره کل منابع طبیعی انجام شده است حتی اعلام کردیم تا این مسیر آسفالت شود اما در آن زمان به دلیل نکات فنی مجوزات لازم در این رابطه صادر نشد‌.

وی ادامه داد: اخیرأ نامه‎ای در خصوص همکاری شهرداری گرگان و منابع طبیعی در خصوص تسطیح جاده خاکی در «النگدره» ارسال کردیم همچنین با توجه به بازدیدهای انجام شده، از چند روز پیش به پیمانکار ابلاغ شده تا همه مسائل نظافتی واقع در جاده خاکی «النگدره» را انجام دهد در واقع نظافت این مسیر جزو شرح وظایف شهرداری نیست با این وجود به دلیل حساسیت ما به پارک جنگلی «النگدره»، نظافت این‌منطقه را جزو وظایف پیمان‎کار قرار داده‎ایم.

*در طرح مطالعاتی پارک ناهارخوران، «النگدره» به شهرداری واگذار شده است

در حالیکه شهرداری گرگان معتقد است نظافت جاده خاکی واقع در «النگدره» به دلیل آنکه متعلق به منابع طبیعی است جزو شرح وظایف شهرداری نیست اما مدیرکل منابع طبیعی گرگان می‎گوید در طرح مطالعاتی پارک ناهارخوران که «النگدره» نیز جزو آن می‎باشد این مناطق به شهرداری واگذار و نظافت آن نیز به عهده شهرداری است.

علی نکویی با بیان اینکه یکسری مکاتبات که توسط شهرداری گرگان با اداره منابع طبیعی انجام می‎شود اختیار آن در دست ما نیست، گفت: در خصوص تسطیح و آسفالت جاده خاکی باید سازمان جنگل‎ها و معاونت سازمان امور جنگل و پارک‎ها که مستقر در چالوس است، مجوز آن را صادر کند.

وی ادامه داد: امیدواریم مجوزات لازم در خصوص آسفالت جاده خاکی واقع در پارک جنگلی «النگدره» صادر شود.

بدون تردید صیانت و حفاظت از جنگل‌ها که در واقع یک میراث ملی محسوب می‎شود تنها بر عهده یک سازمان و عده خاصی نیست بلکه در این امر لازم است تمام افراد جامعه در کنار تمام دستگاه‌ها از جنگل‌ها این ذخیره‎گاه اکسیژن و زندگی حفاظت کنند، نابودی جنگل نابودی زمین و جانداران را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.