1398-05-14 15:57
1636
0
64812
فرماندار گرگان خبرداد:

کشت۳۰هکتار سیاه دانه در گرگان/چهارباغ پایلوت کشت گل محمدی می شود

فرماندار گرگان با بیان این که در شهرستان ۳۰ هکتار سیاه دانه کشت شد، گفت: در چهارباغ هم به جد پیگیر کشت گل محمدی بوده و یک قطعه زمین ۲۰ هکتاری را به عنوان پایلوت در نظر گرفتیم.

به گزارش گلستان ما، محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در سطح شهرستان اشتغال زایی را در زمینه های مختلف پیگیری می کنیم که یکی از آن ها استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی است.

وی با بیان این که پرورش گیاهان دارویی و تغییر الگوی کشت در برنامه های ما قرار دارد، افزود: به طور مثال امسال در سطح شهرستان ۳۰ هکتار سیاه دانه کشت شد و می توان محصولات دیگری مانند زعفران که درآمد بهتری داشته و متناسب بازار است را جایگزین کرد.

وی گفت: افزایش اشتغال در توسعه کشاورزی با تغییر الگوی کشت، تغییر رفتار مردم و تغییر کاربری اراضی از محصولی به محصول دیگری از جمله رویکردهای است.

حمیدی با اشاره به این که بازدیدی از روستای زیارت انجام شد و پیگیر کشت زعفران و داروهای گیاهی در این منطقه هستیم، اضافه کرد: در چهارباغ هم به جد پیگیر کشت گل محمدی بوده و یک قطعه زمین ۲۰ هکتاری را به عنوان پایلوت در نظر گرفتیم.

وی با بیان این که این کشت را در مناطق دیگر مانند توسکستان ادامه خواهیم داد، گفت: تغییر کشت محصولات پربازده و مورد پذیرش بازار و تعدیل بین برداشت محصولات با صنایع تبدیلی باید مد نظر قرار بگیرد.

حمیدی ادامه داد: امسال کشت گوجه فرنگی برای کشاورزان سودی نداشت زیرا به یکباره در شهرستان ۳۲ هزار تن گوجه تولید شد در صورتی که ظرفیت پذیرش دو کارخانه رب سازی گرگان هزار تن بود.

وی گفت: صنایع تبدیلی ما متناسب با محصولاتی که در استان تولید می کنیم نیست بنابراین کشاورزان متضرر شده و باید با برنامه ریزی و تغییر کشت محصولات، به اشتغال زایی کمک شود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.