1398-05-03 14:03
1215
0
64621
مدیرتوزیع نیروی برق شرق گرگان خبرداد:

صرفه جویی یک میلیارد تومانی با حذف قبوض کاغذی در گلستان

مدیر شرکت توزیع نیروی برق شرق گرگان با بیان این که ۱۵ درصد مصرف برق گرگان توسط دستگاه های دولتی انجام می شود، از صرفه جویی یک میلیارد تومانی با حذف قبوض کاغذی در گلستان خبرداد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مهر، محمدتقی اتحاد ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهارکرد: وضعیت بارش ها در شروع سال این تصور اشتباه را به وجود آورده که ما مشکلی از نظر دما و میزان مصرف نداریم اما در اکثر مناطق کشور شاهد افزایش دما بوده و در هفته های پایانی این امر بیشتر هم می شود.

وی افزود: پیش بینی پیک بار کشور در سال جاری بیش از ۶۱ هزار مگاوات است درحالی که قدرت عمل همه نیروگاه ها ۵۳ هزار مگاوات بوده و ما بیش از هفت هزارمگاوات کمبود برق داریم.

اتحاد گفت: روند مصرف برق گلستان نشان می دهد که هفته پایان تیرماه و هفته اول مرداد اوج مصرف برق است.

وی ادامه داد: در هفته جاری پیک استان هزار و ۱۸۰ مگاوات بود که میزان مصرف با توجه به پایین بودن دما بسیار بالا بوده است.

اتحاد با بیان اینکه برق گرگان توسط هفت پست فوق توزیع تامین می شود، افزود: در حال حاضر در حوزه مدیریت غرب ۲۷ فیدر داریم که ۱۳ فیدر آن در ناحیه قرمز قرار دارد.

وی اضافه کرد: در ناحیه شرق گرگان هم ۳۷ فیدر داریم که ۲۵ فیدر در ناحیه قرمز قرار دارد و این امر نشان می دهد که ۶۷ درصد فیدرهای ما بالغ بر مصرف شرکت افزایش پیدا می کند.

اتحاد تصریح کرد: هرچه به مردادماه نزدیک می شویم به دلیل جو روانی حاکم، مصرف برق هم افزایش پیدا می کند.

مشترکان برق گرگان

وی گفت: در گرگان ۱۷۴ هزار مشترک خانگی، ۲۹ هزار مشترک تجاری، ۸۶۵ مشترک صنعتی و دو هزار و ۴۴۷ مشترک بخش کشاورزی داریم.

اتحاد توضیح داد: در گرگان ۷۹ درصد مشترکان خانگی، ۱۳ درصد تجاری، هفت درصد عمومی، یک درصد کشاورزی و چهار دهم درصد صنعتی هستند.

وی بیان کرد: ۴۶ درصد مصرف برق شهرستان توسط بخش خانگی، ۱۵ درصد توسط بخش عمومی، ۱۴.۵ درصد توسط بخش صنعت، ۱۱ درصد توسط بخش صنعت و ۱۴ درصد هم توسط بخش کشاورزی انجام می شود.

اتحاد با بیان اینکه اوج بار بین ساعت ۱۰ تا ۱۴ است، اظهارکرد: در سال جاری مشترکانی که مصرف آنها بالاتر از ۴۰۰ کیلووات ساعت بوده را یک ماهه قرائت می کنیم.

وی افزود: در سال گذشته دو نیم میلیارد تومان به کسانی که برق کمتر مصرف کرده بودند تخفیف دادیم.

اتحاد تصریح کرد: با صرف هزینه یک میلیارد تومانی تمام چاه های کشاورزی را مجهز به سیستم فرمان کنترل از راه دور کرده و در ساعت ۱۲ تا چهار برق آنها را قطع می کنیم.

وی با بیان اینکه این امر ۱۸ مگاوت پیک مصرف شهرستان را پایین می آورد، اضافه کرد: بالغ بر یک میلیارد تومان در صدور قبوض کاغذی در گلستان هزینه می شود و پرداخت الکترونیک صرفه جویی خوبی به همراه خواهد داشت.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.