1393-09-06 03:58
9444
9
6335
با حضور یادگاران دفاع مقدس ، بسیجیان و مسئولین برگزار شد؛

دوازدهمین یادواره 14 شهید روستای آلوکلاته + تصاویر

دوازدهمین یادواره 14 شهید روستای آلوکلاته از توابع بخش بهاران شهرستان گرگان چهارشنبه 5 آذر بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس ، بسیجیان و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گلستان ما ، دوازدهمین یادواره 14 شهید روستای آلوکلاته از توابع بخش بهاران شهرستان گرگان چهارشنبه 5 آذر بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس ، بسیجیان و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

این مراسم با برنامه های متنوعی همراه بود.

در جلوی درب ورودی مسجد محل برگزاری یادواره شهدا نمایشگاهی با همکاری پایگاه مقاومت بسیح امام محمد تقی(ع) و گروه تعزیه خوانی اهل البیت(ع) روستای آلوکلاته برپا گردید بود به طوری که افراد برای حضور در مراسم از این نمایشگاه دیدن میکردند.

این مراسم باشکوه بعد از نماز مغرب و عشاء با پخش چند کلیپ از دوران دفاع مقدس آغاز شد و سپس قاری نوجوانی آیاتی چند از کلام الله مجید را با صوتی زیبا قرائت کرد.

پس از قرائت قرآن سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد که به دلیل مشکل در سیستم صوتی حاضرین تا دقایقی فقط تصاویر آن روی پرده می دیدند، تا این که مشکل صدا کمی برطرف شد و حضار متوجه پخش سرود شدند و به احترام سرود جمهوری اسلامی ایران از جای بلند شدند.

سپس حاج حمید حقیقت نیا به عنوان مجری این برنامه پشت تریبون رفت و ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، روضه ای زیبا برای حضرت زینب(س) خواند و فضای مجلس را آماده ادامه مراسم کرد.

در ادامه ابراهیم علیخانی مداح اهل البیت(ع) اشعار زیبایی در وصف مظلومیت حضرت رقیه(س) قرائت کرد و سپس مجری مراسم از ابوطالب خان محمدی مداح اهل البیت(ع) دعوت کرد تا در وصف امام زمان حاضرین را به فیض برساند.

حاج صاحب فیضی مداح اهل بیت(ع) اقدام به مداحی در وصف شهدا کرد .

در این زمان علی کلاتی عضو شورای شهر گرگان با لباس بسیجی وارد مجلس شد و تا دقایق پایانی در مجلس حضور داشت.

پس از آن شاهد مداحی اسماعیل حسن زاد و هانی حسام بودیم که به کل فضای مجلس را دگرگون کرد و با استقبال جوانان روبرو گردید.

هانی حسام مداح جوان روستای آلوکلاته اشعاری در وصف شهدا این روستا سروده بود که بسیار مورد استقبال حاضرین قرار گرفت و همه وی را تحسین کردند.

سپس حقیقت نیا مجری مراسم پشت تریبون رفت و تا برنامه بعدی را اعلام نماید که به وی اطلاع داده شد که آیت الله نورمفیدی در حال ورود به مجلس می باشد که وی این مطلب را از پشت تریبون اعلام کرد که در ساعت 20 نماینده ولی فقیه در استان گلستان، وارد مجلس شد.

در اینجا بود که مجری برنامه خطاب به نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: حاج آقای نورمفیدی جای شما در این مجلس خالی بود ، اینجا برنامه های مفصل و متنوعی برگزار کردند که به نوع خودش بی نظیر بود . از قرائت زیبای قرآن تا سرودن اشعاری با نام شهدای این روستا توسط مداحی جوان و... از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

سپس مجری از حاج تقی ایزد از یادگاران هشت سال دفاع مقدس دعوت کرد تا خاطره ای از آن دوران را برای حاضرین بازگو کند.

حاج تقی ایزد پشت میکروفون حاضر شد و در ابتدای سخنانش ضمن تبریک هفته بسیج ، چگونگی تشکیل این نهاد مردمی توسط امام خمینی(ره) را برای حاضرین شرح داد و سپس با آماده سازی زمینه خاطره ای از دوران جنگ در مورد ذبح پاسداران توسط کومله سخن گفت و در ادامه سخنان خود خاطره ای در مورد شهید اسماعیل علیراد از شهدای روستای آلوکلاته بر زبان جاری ساخت و از رشادت ها و صفات وی برای حاضرین گفت.

برنامه پایانی این مراسم، ساعت 20:30 دقیقه بود که مجری برنامه از حجت الاسلام والمسلمین سادات مزنگی استاد حوزه دعوت کرد تا با سخنان خود حاضرین را به فیض برساند، که در این زمان آیت الله نورمفیدی، به منظور شرکت در مراسمی دیگر مراسم را ترک کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین سادات مزنگی استاد حوزه به عنوان سخنران ویژه دوازدهمین یادواره 14 شهید روستای آلوکلاته برای حاضرین در مورد شهدا و مقام شهید سخنرانی کرد.

در پایان نیز از حاضرین به صرف شام پذیرای شد.

لازم به ذکر است ، حاضرین در مجلس ، از این مراسم به عنوان یکی از بهترین یادواره ها برگزار شده در منطقه گرگان یاد میکردند.

 alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

alokalateh 1

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

هاشم

سلام اون دوتا چون آلو کلایی بودن به دل جوانان نشست آره داداش من !

0
0
پاسخ
1393-09-06 05:14
امید

آقای کلاتی تا اخر مجلس نشسته بودندضمنا خب که چی می خوای آقاي نورمفیدی رو تخریب کنید؟ایشان 12 سال است که به یادواره شهدای الوکلاه میاد...ضمنا ایشان طرفدار داره و این شکی بر هیچکس نیستضمنا علت باشکوه بودن مراسم افراد نیستند ، خود شهدا هستند.

0
0
پاسخ
1393-09-06 05:49
سعيد

سلام از دست اندر كاران برگزاري يادواره شهدائ روستاي شهيد پرور آلوكلاته متشكريمبايد به شهداء بگوييم بعد از شما چه كرديمواقعا جاي شهيد قندهاري و نمايندگان شهيد خاليست....

0
0
پاسخ
1393-09-06 09:21
علی

سلام:دوستان عزیزم این یادواره بسیار زیبا وعرفانی بود و منتظر یادواره شهدای بعدی در روستاهای مجاور در ماه های اینده با حضور آیت الله نورمفیدی باشین ...

0
0
پاسخ
1393-09-06 17:44
علی

عزیزان آیا تا به حال برای مراسم یادواره شهدا زحمت کشیدن و کار میدانی انجام دادین ، نمیدونین چقدر سخت ولی بسیار شیرین

0
0
پاسخ
1393-09-06 17:48
عدالت مردمی

همه باید توجه داشته باشیم دست بوسی و شیفتگی با روح اسلام و گفتار اهلبیت مغایرت دارد . اتفاقا عالم آگاه نباید اجازه بدهد مردم دستش را ببوسند تازه اگر این عالم هم ادعای روشنفکری داشته باشد..

0
0
پاسخ
1393-09-07 15:51
علی علیزاد

با سلام مجلس خیلی زیبا بود خیلی از روستا های دیگه بهتر بود.این مجلس در شان الوکلا بود.مداح جوان هانی حسام با خوندن نوحه در وصف شهدا ی الوکلاته مجلس را مبهوت خودش کرد.با تشکر.

0
0
پاسخ
1394-01-22 19:39
علی علیزاد

ممنون مرسی آقا سعید .منم بچه الوکلا هستم

0
0
پاسخ
1394-01-22 19:40
از آلوکلاته

عالـــــــــــــــــــــــــــیه

0
0
پاسخ
1394-08-12 16:31

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.