1393-09-05 09:00
4248
0
6313
بمناسبت هفته بسیج برگزارشد؛

همایش ابلاغ و توجیه برنامه های بسیج دانش آموزی گرگان + تصاویر

همایش ابلاغ و توجیه برنامه های بسیج دانش آموزی گرگان با حضور مسئولان شهرستانی و فرماندهان واحد های مقاومت برگزارشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج  همایش ابلاغ وتوجیه برنامه های بسیج و دانش آموزی حوزه های مقاومت بسیج دانش آموزی با حضور کشیری مدیر آموزش و پرورش گرگان، سید علی مهاجر فرمانده سپاه ناحیه گرگان ، فرماندهان حوزه ها و واحد های مقاومت مدارس در سالن حکمت آموزش وپرورش  این شهرستان برگزارشد.

نصرالله کشیری  در این همایش ضمن گرامیداشت روز ۵ آذر شهرستان گرگان اظهار داشت : این واقعه تاریخی نقطه ی روشن در تاریخ انقلاب ایران اسلامی با نثار۱۴ شهید بیش از۴۰۰ جانباز می باش

وی با تبریک هفته بسیج  افزود : شکل گیری بسیج  ملی به فرمان امام راحل  از سال ۵۸ تا ۶۰ دوره اولیه  شکل گیری بسیج در زمان ورود ناوگان امریکا به خلیج فارس  و جدی شدن جنگ با آن بود.

eblaggh 1

کشیری با بیان اینکه هرسازمانی در ابتدای تشکیل ساختار درستی ندارد، افزود : شکل گیری بسیج نیز در روز های اولیه  با توجه به هیجانات موجود در همه بسیجیان و ایرانیان آن زمان  نیزساختار روشن و ماموریت مشخص نداشت.

وی ادامه داد : در سال۵۹ مجلس قانونی را تصویب کرد که بسیج ملی را به نام بسیج مستضعفین و با هدایت و سازماندهی سپاه با نگرش های معنوی شکل گرفت که با آموزش های نظامی رهسپار جبه های نبرد می شدند.

سبقه ی معنوی خصوصیات بارز بسیجیان

این مقام مسئول یکی از خصوصیات بارز بسیجیان را سبقه معنوی آنان دانست و خاطرنشان ساخت : اگر امروز بسیج بسیار  تاثیرگذار و موثر در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی همان اصالت و سبقه معنوی آن است.

کشیری  با بیان اینکه هرجای با اصالت بر انسان تاثیر گذار است ، افزود :  ماندگاری بسیج به تمثال حضرت امام راحل  برمی گردد و نام گذاری شجره طیبه صالحین نیز از اصالت و ویژگی های معنوی بنیانگذار بسیج و انقلاب اسلامی است.

خروجی بسیج انسان طیب است

 مدیر آموزش و پرورش گرگان با اشاره به آیات قرآن  خروجی بسیج را انسان طیب و پاک برشمرد  و به تشریح شجره طیبه بسیج بعنوان درختی تنومند با ریشه هایی مقام در و شاخ و برگ های برافراشته در آسمان  و خروجی(میوه) پاک بدون اختصاص به زمان و عرصه ای خاص برشمرد.

وی ردای  رزمندگی  دوران دفاع مقدس  و همرزمی با بسیجیان افتخار دانست و تصریح نمود :   اگرچه در آن زمان  حضور برخی در جبهه ها شاید برخی به لحاظ عقلانی توجیه خاصی هم نداشتند اما یک حس پاک و معنوی داشتند که ما آن را بعنوان تجربه خدایی و هدایت الهی نام می بریم.

کشیری با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان  متذکر شد :  زمانی که پا در شلمچه می گذاریم به ناگاه اشک از چشمان همه جاری می شود حتی جوانانی که این فضا و مرتبه را تجربه نکرده اند و در شبکه های اجتماعی فعالیت های مختلف انجام می دهند با پای برهنه برخاک مناطق جنگی سجده می کنند واین ریشه در نگاه امام و  اصالت معنوی مکانی که پاگذاشتیم دارد.

دانش آموزان زمان جنگ با بصیرت بودند/خیل عظمی از بسیجیان از فرهنگیان و دانش آموزان

وی در بخش دیگری از سخنان خود دانش آموزان خردسال زمان جنگ را  آنچنان با بصیرت عنوان کرد که گویی همه مراتب معنوی را پشت سر گذاشتند.

نصرالله کشیری با بیان اینکه هزاران دانش آموز در آن زمان  به درجه رفیع شهادت جانبازی و آزادگی رسیده اند، امروز  نیز با توجه به آن سابقه خیل عظیمی از بسیجیان ما از جامعه فرهنگیان و دانش آموزان بودند.

وی ادامه داد : از سال ۶۵ پایگاه های بسیج وارد مدارس شده و ۵۵۰ هزار دانش آموز به جبهه ها اعزام شدند که بخشی از آنها شهید و بخشی از آنها جانباز و به درجه آزادگی رسیدند.

کشیری افزود : بسیج در سال۷۰ با تدابیر رهبر معظم رهبری تغییر نام پیدا کرد و از یک واحد به نیروی مقاومت بسیج با استرازی های فرهنگی اجتماعی  و.. تبدیل شد.

مدیر آموزش و پرورش گرگان سابقه ی فرهنگی بسیج را مقدم تر و پررنگ تر سایر سبقه هاست برشمرد ویکی از گام های اثرگذاری آن را شناخت رفتار و ماموریت های فرهنگی عنوان نمود.

eblaggh 1

در ادامه  سید علی مهاجر فرمانده ناحیه سپاه گرگان اظهار داشت : با اشاره به  به نقش و جایگاه بسیج از دیدگاه مقام معظم رهبری بسیج یک فرهنگ است که در دو عرصه فرهنگ و اقتصاد می تواند مثمر ثمر باشد.

وی افزود : افراد بسیجی  ثبت نام در بسیج دانش آموزی و محلات و اقشار نیست ،  بلکه تفکر دینی و برگرفته ازهویت اسلام  و یک حرکت گسترده مردمی اند، که ممکن است در درون گردانها ونیروهای مقاومت نباشند، اما در دل،بسیجی باشند .مهاجر بیان داشت : بسیج نماد حضور، مقاومت ملی و آگاهی های همراه با تحرک ، معنویت و اخلاص یک ملت است.وی با اشاره  به فرمایشات مقام معظم رهبری  مبنی برجنگ فرهنگی، به هجمه های هزاران شبکه ی ماهواره ای اشاره کرد و بیان داشت : دیش های ماهواره  موشک هایی هستند که از سوی دشمنان بر تفکر و اذهان مردم ما  اصابت می کند و ایجاد یاس و نا امیدی و تغییر سبک زندگی می کند.

دانش آموزان در برابرهجمه های دشمن نقش آفرین باشند

فرمانده ناحیه سپاه گرگان با بیان اینکه دشمنان دین و خانواده  ما را نشانه رفته اند،  متذکر شد : دانش آموزان بعنوان آینده سازان جامعه و حتی  تک تک ملت ما با داشتن تفکر بسیجی در برابر هجمه های دشمن نقش آفرین باشندوی یاد آور شد : با تلاش و اخلاص و توکل به خدا که همه از ویژگی های یک فرد بسیجی است نظام طراز انقلاب اسلامی  و مدینه فاضله ای محقق می شود.دشمنان تغییر باور ها را در برنامه دارندسید علی مهاجر در توصیه ای به فرماندهان  واحد برای ارتقای خود باوری  و ظرفیت ها گفت : باید باور داشته باشید در جنگی تمام عیارقرادارید، دشمن با ابزارهای مدرن به برای تغییر باور ها به دانشگاه ها واردشده و رفتارهای که تاچندی ناهنجار بود در قالب هنجار به خورد جامعه می دهد که باید بیشتر هوشیار بودوی افزود : روحیه اعتقادی و ایمانی و تفکر بسیجی در نسل جوان بعنوان  آینده سازان جامعه  که اگر کسی که در بسیج نباشد اما اعتقادبه بسیج و  تفکر بسیجی داشته باشد ، توکل به خدا می توانند کمک کننده باشد.این مقام مسئول به تبیین شعار های بسیج  و ضرورت حفظ وحدت در نسل جوان پرداخت و گفت : باور اینکه ایرانی می تواند، ایرانی باید جوان ومقتدر بماند ، یکدیگر را باور کردن و ارتقای  ظرفیت های خودمان دربستر جامعه می تواند موجب عزم آفرینی در جامعه شود.

واحد های مقاومت بستر خوبی برای بسیج

مهاجر درادامه به تشریح رسالت های بسیج دانش آموزی نیز بیان داشت : سازمان بسیج و واحد های مقاومت بستر خوبی برای جذب، سازماندهی ، آموزش، حفظ انسجام  وبکارگیری افراد می باشد.

وی  با بیان اینکه  بسیج فقط درعرصه ی نظامی نیست ، تشکیل بسیج ده ها میلیونی، ترویج وتعمیق تفکر وفرهنگ  بسیجی اسلامی ،انقلابی،سختکوش، پرتلاش  وخدایی ، گسترش  این تفکر و اهداف تمام بدنه جامعه برای تقویت روحیه همیاری و مسئولیت پذیری و صیانت از هویت دینی و ملی پیشرو در تلاش و کوشش  تهذیب و تفسیر و آزاد اندیشی و عدالت خواهی، کمک به نظام آموزشی کشور و ارتقای بنیه علمی دانش آموزان با حضور درعرصه های علمی و آموزشی ، کمک موثر به افزایش کار آمدی نظام  تربیتی کشور،(دو بال آموزش و پرورش)، اهتمام به تربیت دانش آموزان بسیجی مرتبط بر الگو های علوی و فاطمی و معرفی آنان به منظور هدایت جامعه دانش آموزی کشور درراستای اهداف عالی نظام و هدایت و بکارگیری توان وقابلیت های دانش آموزان در عرصه های  مختلف برشمرد.فرمانده ناحیه سپاه گرگان، در پایان مایه اصلی بسیج را ارتباط با خدا بیان کرد و پاس و گسترش آن را ضروری عنوان نمود.

لازم به ذکراست، در پایان این همایش از فعالان اردوی راهیان نور  آموزش و پرورش گرگان تجلیل شد.

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh9

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh9

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

eblaggh 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.