1397-09-03 12:27
891
0
59028
رئیس سازمان آتش‌نشانی گرگان خبر داد؛

وقوع 2 تصادف همزمان در بریدگی حیدرآباد گرگان/ نجات جان مصدومان با تلاش آتش‌نشانان ایستگاه 5

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار گرگان از وقوع دو تصادف همزمان در بریدگی حیدرآباد گرگان خبر داد و گفت: در این حادثه تیم ایستگاه پنج آتش‌نشانی گرگان برای رهایی مجروح از داخل خودرو اعزام شد.

به گزارش گلستان ما، مهدی قره‌قاشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص وقوع سانحه رانندگی شب گذشته در محور گرگان به کردکوی اظهار کرد: شب گذشته در بریدگی روستای حیدرآباد محور گرگان به کردکوی دو سانحه رانندگی رخ داد.

وی ادامه داد: در سانحه نخست که حوالی ساعت 23 رخ داد، یک دستگاه پژو و سمند با هم برخورد کرده که باعث مصدوم شدن سرنشینان دو خودرو و گیرافتادن در خودرو شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، تصریح کرد: بلافاصله پس از اعلام سانحه، تیم ایستگاه شماره پنج گرگان به محل اعزام و عملیات رهاسازی مجروحان را آغاز کرد.

قره‌قاشی بیان کرد: پس از رهاسازی مجروحان این حادثه، در حالی که تیم‌های امدادی در محل در حال انجام عملیات بودند، در همان بریدگی یک دستگاه مزدا وانت از پشت با کامیون در حال دور زدن برخورد کرده و این حادثه نیز دو مصدوم بر جای گذاشت.

وی تاکید کرد: این دو حادثه در مجموع هفت مجروح داشته است.

گفتنی است، ساعت 23 شامگاه گذشته در بریدگی نزدیک به روستای حیدرآباد گرگان در محور گرگان به کردکوی سواری پژو 405 دچار سانحه رانندگی شدید شد.

این سانحه رانندگی بین دو خودروی پژو و سمند رخ داد که خودروی پژو در هنگام دور زدن با خودروی سمند برخورد کرده که سرنشینان هر دو خودرو دچار مجروحیت شده و بر اثر شدت حادثه در خودروها گیر کردند.

این سانحه رانندگی مشابه سانحه رانندگی رخ داده طی روزهای گذشه در این محور است که برای خودرو حامل مدیرعامل مرحوم سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی وی رخ داد که باعث مرگ هر دو نفر شد.

در آن سانحه رانندگی پلیس بی‌احتیاطی و عدم رعایت حق تقدم راننده تویوتا در هنگام دور زدن، عدم توجه کافی به جلوی راننده تریلی و عدم احداث دوربرگردان ایمن توسط مسوولان حوزه راه را سه عامل موثر در سانحه رانندگی تشخیص داد.

گفتنی است، از ابتدای سال تاکنون بیش از 140 نفر جان خود را در طول جاده‌های استان از دست دادند که بر اساس رئیس پلیس‌راه استان گلستان بیشتر آنها در بریدگی‌های ناایمن سطح جاده‌های استان بوده است.

هرچند این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیر داشته و گلستان در کاهش تصادفات فوتی جاده‌ای رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است.

وقوع حادثه شب گذشته نیز نشان می‌دهد مسوولان باید برای ایمن‌سازی این دوربرگردان‌ها اقدام عاجل و اساسی انجام دهند و نصب سرعت‌گیر و آشکارسازی و اقدامات موقتی و مسکن کوتاه‌مدت دیگر جوابگو نیست و نمی‌تواند از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.