1397-07-23 09:10
1053
0
57839
معاون شهرسازی شهرداری گرگان:

شهرداری گرگان در بخش گردشگری وظیفه میراث فرهنگی را به دوش می کشد

معاون شهرسازی شهرداری گرگان با بیان اینکه میراث فرهنگی هیچ طرحی برای ساماندهی چادر مسافران ارائه نداده، گفت: هم اکنون بار وظایف میراث فرهنگی را شهرداری به دوش می کشد.

به گزارش گلستان ما، مجید طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تاکید بر این نکته که وضع موجود در محور ناهار خوران مطلوب مجموعه شهرداری هم نیست، اظهار کرد: تلاش می شود تا وضعیت فعلی در کمترین زمان ممکن ساماندهی یابد.

وی از اجرای طرح هایی مانند پارک مسافر برای ساماندهی تراکم چادر گردشگران محور ناهار خوران خبر داد و اضافه کرد: قرار است با فراخوان از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد پارک مسافر بهره گرفته شود.

معاون شهرسازی شهرداری گرگان اعلام آمادگی بخش خصوصی را برای ارائه مجوز کمپ مسافر گام نخست اعلام کرد و افزود: هر فردی که مالک بخش وسیعی زمین و علاقمند به همکاری با دولت است می تواند با اعلام آمادگی  و ارائه طرح، کمپ مسافر احداث کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حتی یک پارک مسافر در گرگان وجود ندارد، افزود: تلاش می شود تا دو ورودی شهر به خصوص برای ورودی غرب کمپ یا پارک مسافر ایجاد شود.

وی بیان کرد: زمین النگدره که در قالب پارک جنگلی از سوی منابع طبیعی به شهرداری واگذار شده در دو فاز کلبه های چوبی برای اقامت مسافران و اقامتگاه موقت برای چادر زدن مسافران پیش بینی خواهد شد.

طاهری با اعلام این که با هماهنگی فرمانداری گرگان و از محل اعتبارا ت شهرستانی در حال تهیه شرح خدمات جهت اخذ مشاور برای طراحی شهری محور گردشگری ناهار خوران هستیم بافت تاریخی گرگان را هم یکی از ظرفیت های خوب گردشگری دانست و تصریح کرد: طرح های احیا بافت تاریخی در محلات سرچشمه آغاز شده و در فاز اول جابجایی تیرهای برق و تاسیسات آب با براورد تقریبی یک میلیارد تومان در حال انجام است.

گفتنی است پیش از این خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «غفلت شهرداری از ساماندهی مسافران در گرگان» به بررسی وضعیت اقامت مسافران در منطقه ناهار خوران پرداخته بود و میراث فرهنگی با انتقاد از وضعیت گردشگری ناهار خوران مدعی بود شهرداری در این رابطه کم کاری کرده است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.