1397-02-30 13:04
1280
0
53566

افزایش خودروهای برقی در محور النگدره گرگان

تصویب نرخ کرایه خودروهای برقی در پیاده‌راه النگدره و افزایش تعداد این خودروها مهم ترین موضوع شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم ؛ شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر گرگان برگزار شد که تصویب نرخ کرایه خودروهای برقی در پیاده راه النگدره و افزایش تعداد این خودروها مهم‌ترین موضوع و تنها مصوبه این جلسه بود.

در ابتدای این جلسه فائزه عبداللهی، رئیس شورای شهر گرگان با طرح لایحه تعیین نرخ کرایه خودروهای برقی پیاده راه النگدره اظهارداشت: نظر ما این است که در برابر خدماتی که به مردم ارائه می‌شود از آنان هزینه گرفته شود. شرایطی هم که در لایحه در خصوص روزها و ساعات اجرای طرح آورده شده، پیشنهادی است و باید اجازه دهیم که طرح یک یا دو ماه اجرا شود، پس از آن به ارزیابی بپردازیم.

وی افزود: براساس لایحه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان، نرخ کرایه خودروهای برقی در پیاده راه النگدره در دور کامل مسیر 3 هزار تومان و بین مسیر یا همان پیاده و سوار یکهزار و 500 تومان پیشنهاد شده است.

سیدمحمد مرتضوی، یکی از اعضای شورای شهر گرگان هم در این باره بیان داشت: ایجاد "پیاده راه النگدره" یک طرح آزمایشی است. برای اجرای این طرح هر روز یا هر ساعتی که در نظر گرفته شود، حتما موافقان و مخالفانی خواهد داشت. برای همین باید اجازه دهیم این طرح برای یک بازه زمانی محدود اجرایی شود تا بتوانیم در مورد آن تصمیم گیری کنیم.

احمدعلی سالاری، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان هم دراین جلسه اظهار داشت: طرح پیاده راه النگدره برای جابه جایی مسافران و حمایت از محیط زیست اجرا شده و در حال حاضر 2 دستگاه خودروی برقی در این محور فعال شده است.

وی افزود: با توجه به استقبال شهروندان در آینده‌ای نزدیک 6 دستگاه خودروی دیگر با شکل و رنگ‌های جدید وارد مجموعه خواهد شد.

سالاری با اشاره به نرخ کرایه‌های جابه‌جایی مسافر توسط این خودروها بیان کرد: طبق تصویب شورای شهر دور کامل مسیر النگدره 3 هزار تومان و بین مسیر هم یک‌هزار و 500 تومان تعیین شده است.

وی افزود: شاید برخی افراد هم باشند که توان پرداخت پول را نداشته باشند که برای این افراد یک دستگاه مینی‌بوس نو و بدون سروصدا پیش‌بینی شده است.

سالاری یادآور شد: ماهانه 82 میلیون تومان برای نگهداری پارک النگدره هزینه می‌شود که باید بخشی از هزینه ها از طریق خدمات رسانی به مردم جبران شود.

پس از این اظهارنظرها درباره لایحه پیشنهادی شهرداری در‌خصوص نرخ کرایه خودروهای برقی رأی‌گیری شد که با اکثر آراء نرخ کرایه ها در مسیر النگدره و دور کامل 3 هزار تومان و بین مسیر یک‌هزار و 500 تومان به تصویب رسید.

بعد از آن نوبت به طرح مشکل شرکت تعاونی شهرداری گرگان و شکایت سرمایه گذار بخش خصوصی از اعضای هیئت مدیره این شرکت رسید. اکبر فرزادفر، یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت تعاونی گفت: تعاونی قراردادی 2 ساله با یک سرمایه‌گذار منعقد کرد اما پس از گذاشتن یک آگهی در سایت دیوار، شهرداری شاکی شد و دستور تخلیه 15 روزه ملک را داد.

وی افزود: چون این کار ممکن نبود، شهرداری ملک را تخلیه و تخریب کرد، حالا سرمایه گذار که فقط 3، 4ماه از قراردادش گذشته بود، به جای شکایت از شهرداری اقدام به شکایت از اعضای هیئت مدیره کرد که حکم جلب سیار برخی افراد را هم گرفته است.

وی افزود: در 3 فقره پرونده، دادگاه هیئت مدیره را به پرداخت 80 میلیون تومان جریمه محکوم کرده است در حالیکه هیچ کدام از این افراد ذینفع نبوده‌اند.

در این هنگام علی اصغر یوسفی، نائب رئیس شورای شهر گرگان با بیان اینکه بعضا تصمیمات احساسی و اشتباهی از سوی شهرداری گرفته شده است، گفت: تاوان این تصمیمات اشتباه را الان شورای شهر و شهرداری باید بدهد. یک زمانی می خواستیم همین بلا را سر بانک شهر بیاوریم، اخطارها داده شد اما بعد پیشمان شدند.

وی افزود: کارها باید کارشناسی شود و براساس اصول باشد. در این مسئله هم کسی مقصر است که دستور قطع برق و تخریب ضربتی را داده است.

رحیمی، دیگر عضو شورای شهر گرگان به صحبت های نائب رئیس واکنش نشان داد و گفت: اگر این مسئله از گذشته وجود داشت و الان مدعی هستید که تصمیمات احساسی و اشتباه گرفته شده است، چرا در دوره چهارم که عضو شورا بودید از جایگاه نظارتی خود ورود نکردید.

وی تأکید کرد: اگر معتقدید تصمیم احساسی و اشتباه بوده، یعنی شورا به وظیفه نظارتی خود در دوره قبل عمل نکرده است.

این موضوع بدون اینکه چاره‌ای برای آن اندیشه شود به بررسی در کمیسیون حقوقی شهرداری با همکاری اعضای شورای شهر ارجاع داده شد.

پس از آن نوبت به طرح شرایط پیمانکاری برگزاری مناقصه خدمات شهری و فضای سبز رسید که اختلاف نظر برخی اعضای شورا منجر به ترک جلسه از سوی حسین ربیعی و علی اصغر یوسفی شد که در نهایت به دلیل حدنصاب نرسیدن، جلسه نیمه تمام باقی ماند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.