1396-11-01 08:29
919
0
49381
مدیر آموزش و پرورش گرگان:

گرگان با مشکل کمبود ۹۰۰ کلاس درس رو به‌رو است

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه کمبود کلاس‌های درس یکی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش است گفت: اکنون به ۹۰۰ کلاس درس در شهرستان گرگان نیاز داریم تا به میانگین استان برسد.

 به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم؛ نصرالله کشیری در جمع نمازگزاران گرگان با اشاره به وضعیت مدارس این شهرستان اظهار داشت: سهم شهرستان گرگان از فضاهای آموزشی 17 درصد است اما 25 درصد دانش آموزان استان در این شهرستان هستند.

وی افزود: کمبود کلاس‌های درس یکی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش است و اکنون به 900 کلاس درس در شهرستان گرگان نیاز داریم تا به میانگین استان برسد که با کمک خیران و شورای آموزش و پرورش تاکنون 286 کلاس درس در این شهرستان احداث شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان تصریح کرد: تا سا 92 بیش از 38 درصد مدارس شهرستان گرگان تخریبی بود که اکنون به کمتر از 16 درصد رسیده و بیش از 50 درصد مدارس ما دوشیفته بود که اکنون در مقطع متوسطه دوم دختران دوشیفته نداریم و در متوسطه اول تنها یک مدرسه دوشیفته داریم.

کشیری گفت: اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش گرگان هم امسال با 100 درصد افزایش از 6 میلیارد و 400 میلیون به 12 میلیارد تومان رسیده که امیدواریم با تخصیص این میزان اعتبار 156 کلاس درس در حال ساخت را تکمیل کنیم و بخشی از مشکلات برطرف شود.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی ما سیاست کاهش آسیب‌های اجتماعی است که یکی از ماموریت‌های اصلی آموزش و پرورش بوده و در این بخش 3 رویکرد را دنبال می‌کنیم و سندی در این زمینه تدوین شده که در استان نمونه شده و در سطح کشوری مطرح شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: یکی از بخش‌های این سند توانمندسازی خانواده‌ها و همکاران و معلمان است که نیاز است توانمند شده و به دانش‌آموزان منتقل کنند و همچنین طرح آموزش و پیشگیری از موادمخدر نیز با کمک انجمن اولیاء و مربیان در بین خانواده‌ها اجرا می‌شود.

کشیری اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و فرزندپروری نیز از دیگر بخش‌های این سند است و همچنین در این سند فعالیت‎های توسعه‎ای  تدوین شده و مرکز مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان ایجاد شده و 1900 دانش‌آموز غربالگری شدند و آموزش دیدند.

وی افزود: مرکز مشاوره خانواده را در شهرستان گرگان فعال کردیم و توجه به آموزش‌های مهارت‌محور نیز از اولویت‌های آموزش و پرورش است و 3 کارگروه مهارت بازار، تولیدی کردن مدارس فنی و حرفه‌ای و کارگروه کارآفرینی در این زمینه تشکیل شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.