1396-09-09 17:02
1240
0
47207

مطالبات مردم از شورای شهر جدید گرگان/ از جولان سگ های ولگرد تا کمبود پارکینگ در شهر

چند مشکل عدیده در شهر گرگان باید مورد توجه جدی اعضای جدید شورای اسلامی این شهر قرار بگیرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ اعضای جدید شورای شهر گرگان با بایدها و نبایدهاییی روبرو هستند که بسیاری از آنان مطالبات کل مردم شهر است، در زیر به تعدادی از مشکلات عدیده شهر اشاره می شود:

1- با توجه به زیرگذر گلشهر باز هم شاهد ترافیک در جاده نهارخوران هستیم به نظر می آید باید به فکر راه های موازی باشیم، بلوار نهارخوران دیگر پاسخگو نیست و باید راهی از شهرک تالار به شهرک رازی باز شود، بلوار صیاد نیز این روزها از ازدحام ترافیک رنج می برد و باید حل مشکل ترافیک در اولویت های شورای جدید قرار بگیرد.

2- موضوع دوم دنبال کردن قول هایی است که در دوره تبلیغات به مردم داده شد، احداث تله کابین و آکواریوم در نهارخوران با تبصره در نظر گرفتن ترافیک.

3- مسئله سوم مسئله پل عابر پیاده است بویژه پل عابر پیاده در میدان شهرداری که پرترددترین میدان شهر است، این پل به نحوی جایگزینی شده است که قسمت اعظمی از پیاده رو را کور کرده است از طرفی در بسیاری از مواقع پله های آن خراب و درب آن بسته است و کمتر مردم از آن استفاده می کنند، برای این پل یا باید فکر بهتری کرد یا طور کل جمع آوری شود.

4- مسئله بعدی مسئله پارکینگ هاست، پارکینگ در گرگان تبدیل به یک معضل اجتماعی شده است اگر پارکینگ به اندازه کافی در شهر باشد شهروندان درگیری کمتری برای بیرون آمدن دارند، خیابان سرخواجه و شرق خیابان شالیکوبی از عدالت 4 الی 24 بدون پارکینگ هستند، خیابان شهید بهشتی نیز پارکینگ مناسبی ندارد باید برای احداث پارکینگ در این شورا هزینه شود.

5- خدمات شهری اقدامات بسیار خوبی انجام می دهند و شهر به نسبت تمیز است اما چند ایراد وجود دارد که شورا باید پاسخگوی آنان باشد:

الف: طرح تفکیک زباله از مبدا باید به دقت مطالعه و اجرایی شود، این امر باید از خانه انجام شود که بدلیل اجرایی نشدن آن شاهد سرهایی هستیم که درون زباله ها دنبال مواد بازیافتی هستند، این برازنده گرگان نیست.

ب: مسئله دیگر طرح اتلاف سگ های ولگرد و یا زنده گیری آنهاست، در مناطق زیادی از گرگان شاهد جولان سگ های ولگرد هستیم طرفداران حیوانات طرح زنده گیری این سگ ها را داده بودند که عملی نبود اگر کسی پای کار نمی آید بهترین کار اتلاف این سگ هاست چرا که این سگ ها معمولا هار هستند و فردا باید شاهد قتل شهروندان به دست این سگ ها باشیم.

پ: سومین مشکل خدمات شهری تپه سوگله هزارپیچ است که فضولات انسانی و نخاله های ساختمانی در آنجا تخلیه می شوند که متاسفانه جذب منابع آبی نیز خواهند شد این در حالیست که هزارپیچ برند گرگان است و سرمایه گذاران را با این وضعیت فراری می دهد.

6- مسئله بعدی مربوط به سازمان پارک ها و فضای سبز است، هنوز نتوانستیم آبیاری بارانی و قطره ای در بلوارها داشتهباشیم وقتی آبیاری سنتی باشد هم آب هدر می رود هم جاده های اطراف آن خیس می شوند برخی پارک ها که به طور کل به فراموشی سپرده شده اند مانند پارک شهرک امام17، از طرفی برخی پارکها تاریک و خاموش اند و تبدیل به حاشیه ای امن برای معتادان شده اند.

7- در برخی مناطق گرگان مانند چناران و انقلاب سالن ورزشی نداریم البته مسئول این امر شورای شهر نیست اما می تواند از طریق سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اقدام کند.

8- نرم افزار کپ و اسنپ در کلان شهرها در حال انجام است سازمان تاکسیرانی که بهترین مکان و نیروها را دارد ازمسافرکشی رانندگان شخصی که صلاحیت ندارند جلوگیری کنند.

9- مسئله بعدی مربوط به شرکت اتوبوسرانی واحد شهردای است که نداشتن کولر و امکانات لازم و فرسودگی برخی اتوبوس ها باعث شده مردم اقبال کمتری به ناوگان حمل و نقل عمومی نشان دهند، تجربه شورای چهارم نشان داد که نمی توان دست روی دست گذاشت تا وزارت کشور اتوبوس بدهد و باید شورا و شهرداری با درآمدهای خودش دست بکار شوند.

10- مسئله بعدی مسئله یکطرفه شدن خیابان شالیکوبی است که در حد یک پیشنهاد در شورای چهارم باقی ماند طی مصاحبه های میدانی اکثریت رانندگان تاکسی و کسبه این خیابان با این طرح مخالف بودند، حال باید منتظر ماند و دید شورای پنجم چه فکری در سر دارد.

قطعا این موارد ذکر شده تمامی معضلات شهر را در بر نمی گیرد و پاسرو آمادگی دارد مطالبات مردمی را جمع آوری و به شورا انتقال دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.