1396-09-02 15:58
983
0
46920
رئیس اداره اوقاف گرگان:

موقوفات گرگان پتانسیل بالای برای سرمایه گذاری دارد/ 100 موقوفه در بافت قدیم گرگان قرار دارند

رئیس اداره اوقافت شهرستان گرگان گفت: موقوفات شهرستان گرگان بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری هستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد، رئیس اداره اوقاف شهرستان گرگان در شورای اداری شهرستان گفت: موقوفات گرگان با شهرهای دیگر متفاوت است، موقوفات شهرستان گرگان بستر بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد منتهی از آن استفاده نشده است این در حالیست که استان های همجوار در بحث سرمایه گذاری موقوفات جلوتر از ما هستند.

وی با تأکید بر اینکه موقوفات ما پتاسنیل بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارند، افزود: بسیاری زمین کشاورزی داریم که مستعد سرمایه گذاری است.

مهدوی راد همچنین ابراز کرد: گرگان بعد از یزد بزرگترین بافت قدیمی کشور را دارد، 100 موقوفه در گرگان داریم که در بافت قدیم قرار گرفته است، در یزد عرصه مرمت و احداث را جدی گرفته اند اما ما متاسفانه هنوز نتوانستیم بستر لازم برای سرمایه گذاری در این بافت و بهره برداری از آن برای جذب توریست را فراهم آوریم، در صورتی که اگر تنها به این مهم بپردازیم می توانیم در بسیاری جهات اشتغالزایی داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: از سال 1391 تا کنون حدود 416 وقف جدید داشتیم که از این میان 146 وقف در گرگان فقط بوده است با این حساب حدود یک سوم وقت استان در گرگان انجام می شود.

وی با بیان اینکه باید عرصه وقف بروزرسانی شود، گفت: نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این حوزه هستیم طبق فرموده مقام معظم رهبری موقوفات باید به روز شود، وقف و سلامت، وقف و علم و ... در این بسترها نیاز است ادارات مختلف دست ما را بگیرند.

حجت الاسلام مهدوی راد در پایان تأکید کرد: 90درصد موقوفات گرگان اطعام و عزاداری سیدالشهداست باید فرهنگ سازی شود وقف های جدید نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.