1396-08-21 06:31
1288
0
46429
در صحن علنی شورای شهر مطرح شد؛

طرح جامع ترافیک گرگان 4 سال در انتظار تصویب/ 6 تقاطع غیرهمسطح دیگر در گرگان ایجاد می شود

رئیس شورای شهر گرگان گفت: طرح جامع ترافیک شهر گرگان که از سال 92 مطالعات آن آغاز شده است هنوز به تصویب نرسید.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ هفدهمین جلسه دوره پنجم شورای اسلامی شهر گرگان در صحن علنی با پرداختن به طرح جامع ترافیکی آغاز شد.

فائزه عبداللهی رئیس شورای شهر گرگان در این باره گفت: طرح جامع ترافیکی گرگان در شورای هماهنگی ترافیکی شهرهای کشور در چند مرحله مطرح شد این طرح طی چهار سال گذشته اولویت های بودجه را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه طرح جامع ترافیکی از سال 92 آغاز شد ولی هنوز مصوب نشده است، ابراز کرد: معاونت های استانداری و شهرداری گرگان پیگیری های زیادی داشتند اما به نتیجه نرسید با توجه به مطالعات جدید پیش بینی می شود شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

در ادامه علیرضا حاج محمدعلی، معاون عمرانی شهداری گرگانی خاطرنشان کرد: مطالعات طرح جامع ترافیک گرگان از سال 92 انجام شد در بحث های مختلف آمارگیری بوجود آمد که نتیجه آن ایجاد پایه طرح بود.

وی با بیام اینکه برای تنظیم افق 1410 آمار دقیقی لازم داریم، تصریح کرد: طرح جامع ترافیکی بر اساس پیشرفت جمعیتی و ناوگان عمومی و خصوصی باید شکل بگیرد که تا کنون بیش از 25 جلسه نیز با حضور مسئولین ذیربط انجام شد.

حاج محمدعلی ادامه داد: گرگان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و بسته بودن در ضلح جنوب با شهرهای دیگر تفاوت دارد بخش های محیط زیستی و واقع شدن در کلیدور مسافرتی کشور نیز مزید بر علت برای به تعویق افتادن تصویب طرح جامع ترافیکی این شهر است.

معاون عمرانی شهرداری گرگان گفت: در سطوح کشوری اعتقاد به انطباق طرح جامع شهری و طرح جامع ترافیکی دارند این امر در نگاه تئوری درست است اما در واقعیت نمی شود، طرح جامع شهری فرآیند به روزی است اما طرح ترافیکی بعد از طرح جامع می تواند عینیت پیدا کند.

وی با بیان اینکه 24 درصد جمعیت استان در گرگان به سر می برند اعلام کرد: در افق 1410 جمعیت گرگان به 600هزار نفر می رسد و باید هر چه سریعتر طرح جامع ترافیک داشته باشیم.

حاج محمدعلی گفت: خوشبختانه طرح جامع سه ماه پیش در جلسات کارشناسی به تصویب رسید متاسفانه به برهه ای از تغییر مدیریت خوردیم که باعث شد در مورد عرض معابر در طرح جامع شهری به انضمام ترافیکی نقد وارد کنند.

معاون عمرانی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: در دو ماه آینده قرار شد مدیریت جدید مطالعات جدید را با محوریت اثر و نمود انسان محوری در بحث جامعه ترافیکی شهر مورد مطالعه قرار دهند.

عبداللهی، رئیس شورای شهر گرگان در این خصوص متذکر شد: در هشت ماهه امسال 62درصد از شهروندان پیاده جان خود را در اثر تصادف از دست دادند لذا انسان محور بودن طرح جامع ترافیکی مهم است.

وی از دیگر بندهای این طرح را برشمرد و اعلام کرد: طبق این طرح به هیچ وجه به تاکسی های شهر اضافه نشده و سهم ناوگان شهری مشخص می شود.

رئیس شورای شهر گرگان متذکر شد: شهروندان گرگانی از وسایل نقلیه عمومی کمتر استفاده می کند غیر از ناوگان فرسوده توقف هم از دلایل عدم تمایل مردم است

عبداللهی اضافه کرد: یکطرفه نمودن معابر شالیکوبی، مطهری و گرگانجدید، میزان پارکنیگ مورد نیاز و خط بی آر تی نیز در این طرح دیده شده است، همچنین یازده تقاطع غیرهمسطح طراحی شده که پنج مورد انجام شده است.

حاجی محمدعلی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح جامع ترافیکی تمام پروژه هایی که تعریف می شود پیشتر مورد تصویب قرار گرفته و قابل تغیر نیست و 37درصد بودجه عمرانی بهبود عبور و مرور شهری است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.