1396-07-10 11:46
1263
0
44776
با شهروندان؛

اقدام قابل تحسین چند گرگانی در روز عاشورا / کمک به پاکبانان در عمل نه در شعار + تصویر

چند سالی است باروی کار آمدن ظروف پلاستیکی برای سرو غذا، بلای جدیدی به جان طبیعت اضافه‌شده است. بااینکه این زباله‌های پلاستیکی در جنگل ها و سواحل دریا به وفور دیده می‌شود اما عده ای با بزرگ نمایی این قضیه در محرم گویا می خواهند بگوییند نذری دادن سنت غلطی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو ؛ در دین اسلام تأکید های بسیاری به حفظ محیط زیست شده تا جایی که پیامبر اکرم (ص) فرموده اند که: «تحفظوا من الارض فإنها أمکم» از زمین حفاظت کنید به درستی که آن مادر شماست.

بسیاری از عزاداران حسینی در ایام محرم به این امر واقف هستند و فرهنگ سازی برای جلوگیری از ریختن زباله بسیار کار درستی است اما گویا عده ای که ظاهر روشنفکرانه به خود می گیرند فقط در این ایام به یاد زباله ها می افتند و مدام از خم شدن کمر پاکبانان شهر می نالند و حاضر نیستند قدمی برای کمک به این عزیزان بردارند و کمر خودشان را خم کرده تا زباله هایی که حتی شاید خودشان یا  خانواده شان بر زمین ریخته اند را جمع کنند.

اما در اقدامی بسیار پسندیده سه تن از عزاداران سید و سالار شهیدان، در روز عاشورا دست به کار شدند و بدون گذاشتن عکس های مفهومی روشنفکرانه یا لایک کردن تصاویر شعاری در شبکه های اجتماعی، با جمع آوری زباله های نذری در امام زاده عبدالله گرگان، کمک به رفتگران را در عمل ثابت کردند نه در شعار.

درست است که پاکبان محله جزء لشکریان یزید نبود اما ای کاش ما نیز بجای مطالب روشنفکرانه به فرهنگ اسلامی خود کمک کنیم و فرهنگ جمع آوری زباله را نه تنها در ایام محرم بلکه هنگام تفریح در کنار سواحل دریا یا در جنگ ها ادامه دهیم و با عدم همراهی دشمنانی که به فکر تضعیف واقعه عاشورا هستند به لشکر یزید کمک نکنیم.

zobaleh 1

zobaleh 2

zobaleh 3

عکس از :ابوالفضل جمالی فرد

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.