1396-05-13 18:46
2386
0
42336

برگزاری جشن ولادت امام رضا در نوده ملک+تصاویر

جشن ولادت امام رضا پنج شنبه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع روستای نوده ملک با حضور پر شور مردم همراه بامولودی خوانی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عرب برگزار شد.

به گزارش گلستان ما ؛ در ابتدای مراسم مداحان اهل بیت به مولودی خوانی پرداخت و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عرب از فضایل و کرامات امام رضا(ع) سخن گفت.

حجت الاسلام و المسلمین عرب گفت: امام رضا در یک حدیث اخلاقی فرموده هفت چیز بدون هفت چیز مسخره است :یک؛کسی که به زبان استغفار کند و به دل پشیمان نباشد.دوم؛کسی که توفیق از خدا بخواهد ولی هیچ سعی و تلاشی نکند. سوم؛کسی که بهشت را بخواهد و در سختی ها صبر نکند.چهارم؛ کسی که از آتش به خدا پناه ببرد و دست از لذت دنیا بکشد.

پنجم؛کسی که مرگ را یاد کند و آماده برای مرگ نشود.ششم؛کسی که خدا را یاد کند اما مشتاق دیدار خدا نباشد.هفتم؛کسی که در گناه اصرار ورزد و بدون توبه از خدا طلب بخشش کند.

وی با بیان اینکه یکی از صفات علی بن موسی الرضا رئوف است گفت : امام صادق (ع) درباره این ویژگی امام رضا می فرماید: خداوند عنایت خاصی به ایشان کرده که صفت رئوف را به ایشان عطا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عرب به نقل از اخبارالرضا روایت کرد: مردی که همراه غلامش در حرم امام رضا نجوا می کرد،به غلامش گفت ای غلام به کرم امام رضا تو را از این به بعد آزاد کردم و به عشق علی بن موسی الرضا آن کنیزی که عاشقش بودی را برایت عقد میکنم و آن باغی که دارم را پشت قباله اش می اندازم.

غلام شروع به گریه کرد و گفت همین الان اینها را به امام رضا گفته بودم و در حالی که هنوز از حرم بیرون نرفتم خواسته ام را اجابت کرد.

عرب در ادامه کرامات امام رضا بیان کرد: امام رضا(ع) زمانی که به سمت مرو می آمدند،بعد از نیشابور به کاروانسرایی رسیدند و توقف کردند.پیرمردی نزدیک امام رضا (ع) آمد و گفت : ای علی بن موسی الرضا من مشتاق دیدار و تشنه نگاه تو بودم،سلمانی ام و می خواهم سر و صورت شما را اصلاح کنم.

در هنگام اصلاح امام رضا(ع)،به ذهنش آمد که ای کاش ایشان اجرتی به من دهد که امام رضا با دیدن سنگی که سلمانی قیچی خود را با آن تیز می کرد،آن سنگ تبدیل به طلا شد.

سلمانی گفت : که من اجرت دنیوی نمی خواهم و مدتی از عمرم نمانده است و امام رضا(ع) گفت خواسته ات چیست؟

سلمانی گفت : پیراهنی که با آن عبادت می کنی را می خواهم و نیز در ادامه از امام رضا (ع) خواست شب اول قبر نیز دستش را بگیرد.

سلمانی موقع رفتن سنگ طلا را با خودش نبرد که امام رضا او را صدا زد و گفت : ما عادت نداریم که چیزی را به کسی بدهیم پس بگیریم.

00۵

00۵ 1

00۵ 1

00۵ 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.