1396-04-10 03:31
1436
0
40883
به همراه طریقه خواندن نماز آیات؛

زلزله ای شدید گلستان را لرزاند+جزئیات

زلزله ای به بزرگی 4 ریشتر در فاصله 51 کیلومتری گرگان شهر انبارالوم گلستان را لرزاند.

به گزارش گلستان ما ؛ به نقل پاسرو؛ زلزله ای به بزرگی 4 ریشتر در ساعت 23:52:38 جمعه 9 تیر ماه در عمق 17 کیلومتری زمین انبارالوم گلستان را لرزاند.

به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران فاصله این زلزله با گرگان 51 کیلومتر بود.

شدت و مدت زمان این زمین لرزه به حدی بود که در شهرستان های دیگر استان یعنی علی آبادکتول و به مقدار کمتر در بندرگز و کردکوی نیز احساس شد.

گفتنی است در ساعت 23:29 نیز زلزله ای به بزرگی 2.8 ریشتر شهرستان های آزادشهر و رامیان را لرزاند.

به گفته مدیرکل ستاد بحران استان نیز تا کنون خسارتی گزارش نشده است.

هم استانی های عزیز می توانند به طریق زیر نماز واجب آیات را بجای آورند:

اولین روش خواندن نماز آیات:

بعد از نیت و تکبیرة الاحرام، حمد و سوره خوانده شود و به رکوع برود، سپس سر از رکوع برداشته و دوباره حمد و سوره را بخواند و به رکوع رود و باز سر از رکوع بردارد و حمد و سوره بخواند و به رکوع رود و سپس سر از رکوع بردارد و همین طور ادامه دهد تا یک رکعت پنج رکوعى که قبل از هر رکوعى حمد و سوره خوانده است انجام دهد، سپس به سجده رفته و دو سجده نماید و بعد براى رکعت دوم قیام کند و مانند رکعت اول انجام دهد و دو سجده را بجا آورد و بعد از آن تشهد بخواند و سلام دهد.

قرائت نماز آیات به صورت دیگر:

بعد از نیت و تکبیرةالاحرام، حمد و یک آیه (البته احتساب بسم‌الله به عنوان یک آیه خلاف احتیاط است) از سوره ‏اى را قرائت کرده و رکوع کند، سپس سر از رکوع بردارد و آیه دیگرى از آن سوره را بخواند و به رکوع رود، و بعد سر از رکوع برداشته و آیه دیگرى از همان سوره را قرائت نماید و همین طور تا رکوع پنجم ادامه دهد تا سوره‏اى که پیش از هر رکوع، یک آیه از آن را قرائت کرده، قبل از رکوع آخر تمام شود.

سپس رکوع پنجم را بجا آورد و به سجده رود، و پس از اتمام دو سجده، براى رکعت دوم قیام نماید و حمد و آیه ‏اى از یک سوره را بخواند و به رکوع برود و همین طور مانند رکعت اول ادامه دهد تا تشهد بخواند و سلام دهد و چنانچه بخواهد براى هر رکوعى به یک آیه از سوره‏ اى اکتفاء کند، نباید سوره حمد را بیش از یک مرتبه در اول آن رکعت بخواند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.