1396-03-23 09:57
5487
1
40208
برداشت غده تیروئید ۶۱۰ گرمی یک بیمار گلستانی؛

انجام عمل جراحی نادر در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان + عکس

غده تیروئید ۶۱۰ گرمی یک بیمار گلستانی با موفقیت مورد عمل جراحی قرار گرفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ بیمار خانم 58 ساله که به علت بزرگی بیش از حد غده تیروئید (گواتر) با علائم فشاری روی راه هوایی و گوارشی در بخش جراحی بیمارستان صیاد شیرازی گرگان بستری گردید و پس از انجام اقدامات آماده سازی قبل از عمل جراحی کاندید عمل جراحی گردید.

لازم به ذکر است که ایشان سابقه این بیماری را از حدود 20 سال قبل داشته که به علت وضعیت اقتصادی و خانوادگی نامناسب تحت درمان مناسب قرار نگرفته است تا اینکه به علت ایجاد علائم ناشی از فشار توده روی راه هوایی و گوارشی جهت جراحی ارجاع گردید.

بیمار در صبح پنجشنبه توسط دکتر رضا افغانی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی توراکس به نحو مطلوب تحت عمل جراحی قرار گرفت.

در پایان عمل جراحی بیمار EXTUBE گردید حین و بعد از عمل بیمار تصمیم به خارج کردن لوله تراکه گرفته شد همچنین لارنگوسکوپی مستقیم بعد از عمل جهت بررسی طنابهای صوتی بیمار انجام شد که سلامت اعصاب حنجره بیمار تایید گردید

بعد از عمل جراحی بیمار به ای سی یو منتقل و اقدامات مراقبتهای ویژه صورت گرفت و درروز دوم در صورت صحت و سلامت به بخش جراحی منتقل گردید وبیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.

لازم به ذکراست وزن طبیعی غده تیرویید 25 گرم می باشد که وزن تیروئید بیمار 610 گرم بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.