1396-03-12 11:24
1231
0
39760
امام جمعه گرگان:

امام در 15 خرداد کشور، ملت و دین را از سقوط به دره نجات داد/ کمک به یمنی‌های مظلوم بهترین ثواب برای مومنان روزه‌دار است

امام جمعه گرگان گفت: در جریان 15 خرداد، امام در مبارزات خود کشور، ملت و دین را از سقوط به دره نجات داد، این میراث حضرت امام (ره) است که در دست ما باقی مانده است.

به گزارش گلستان ما ؛  آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: مومنین و بندگان صالح خداوند از فرصت ماه مبارک رمضان برای نزدیکی به قرب الهی حاکثر استفاده خواهند کرد.

وی تصریح کرد: قرائت قرآن در این ماه بسیار توصیه شده است.

امام جمعه گرگان گفت: یکی از چیزهای که در ماه رمضان مورد تاکید رسول خدا (ص) قرار گرفته این است که انسان‌های مومن به یاد فقرا باشند و در همین راستا افطار دادن بسیار ثواب دارد. افرادی بودند که به پیامبر عرض کردند که نمی‌توانیم افطار بدهیم اما ایشان فرمودند حتی اگر توانستید یک نیمه خرما افطار بدهید.

نورمفیدی افزود: امروز مردم بسیاری در جهان به خصوص در یمن شدیدا گرفتار هستند و در محاصر اقتصادی و غذا قرار گرفته‌اند، بسیاری از کودکان هم از بی‌غذایی دچار بیماری و مرگ و میر می‌شوند، اخیرا در یمن بسیاری از مردم به علت بیماری‌ها و جنگ دچار وبا شدند.

وی ادامه داد: آنها بیش از دو سال است که مورد حمله آل‌سعود قرار گرفته‌اند و دارند از جنگ و وبا از بین می‌روند، شماره حسابی به عنوان افطار برای مردم شیعه یمن در نظر گرفته شده که هم کمک شما است و هم برای آنها افطار است. به نظر می‌رسد بهترین ثواب برای مومنان روزه‌دار باشد.

نورمفیدی با اشاره به واقعه 14 خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) یادآور شد: امام عزیز و بزرگوارمان را نه فقط ملت ایران بلکه همه عالم و مسلمانان به عنوان یک شخصیت ممتاز کم و بیش آشنایی دارند، امام کم نظر و بی نظیر است.

امام جمعه گرگان افزود: ایشان از نظر علمی از جایگاه بلندی برخوردار بود، از اول جوانی مشغول تهذیب نفس و باز کردن زنجیر‌های تعلقات مادی از دست و پای خود بود، او از انسان‌هایی بود که جز به بندگی خدا زنجیر تعلقی به دست و پای او بسته نشده بود و همین باعث شده بود برای دفاع از دین خدا هر سختی را تحمل کند.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: از خصوصیات امام این بود که ایشان زمان‌شناس و دردشناس بود و در دفاع از دین خدا در هیچ زمینه‌ای کوتاهی نمی‌کرد، ایشان در زمانی که احساس می‌کرد دین مورد تعرض قرار گرفته است وارد میدان شد و خطرات را خرید و این کار فقط برای دفاع از دین بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: وقتی امام روز 13 خرداد سخنرانی کرد، شبانه امام را گرفتند که در بخشی‌های مختلفی از کشور قیام‌های صورت گرفت.

وی افزود: در جریان 15 خرداد، امام در مبارزات خود کشور، ملت و دین را از سقوط به دره نجات داد، این میراث حضرت امام (ره) است که در دست ما باقی مانده است.

نورمفیدی با اینکه تجلیل از یک شخصیت بزرگ بر ملت ما لازم است، خاطرنشان کرد: جریان ارتحال حضرت امام (ره) هم چیز عجیبی است، امام برای 15 خرداد عزای عمومی اعلام کرد و فوت ایشان هم همزمان با این حادثه است، خداوند متعال این انقلاب و این کشور تا ظهور ولی عصر از توطئه محفوظ بدارد./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.