1395-12-27 15:51
1535
1
36717
امام جمعه موقت گرگان:

فقر را باید در کشور ریشه‌کن کنیم / مشکلات اقتصادی و معیشتی نیازمندان برطرف شود

امام جمعه موقت گرگان با تاکید بر اینکه فقر را باید در کشور ریشه‌کن کنیم، گفت: نباید در جامعه اسلامی فقر و فقیر داشته باشیم و مشکلات اقتصادی و معیشتی نیازمندان در کشور باید برطرف شود.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‌الاسلام قاسم لیوانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه گرگان‌ با اشاره به آغاز سال جدید‌ اظهار داشت: در روزهای آخر سال افرادی که از نظر مالی توانمند هستند مشغول خرید اقلام مورد نیاز عیدند اما برخی که از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند شرایط آن‌ها متفاوت است، اینجاست که باید افراد توانمند دست نیازمند را بگیرند تا آن‌ها هم در شادی مردم سهیم و شریک باشند.

وی افزود: عقیده دارم اگر ما درایت و تدبیر به خرج دهیم، با استعدادهای مملکت نباید افراد نیازمند و فقیر در این مملکت اسلامی داشته باشیم و این عیب بزرگی است که با حدود گذشت 40 سال از عمر انقلاب هنوز شاهد مستمندان و فقیران باشیم.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: وقتی می‌شنوم بر تعداد افراد تحت سرپرستی بهزیستی و کمیته امداد افزوده شد خجالت می‌کشم و باید همه امکانات در مملکت به کار بیفتد تا فقر را ریشه‌کن کنیم.

‌لیوانی گفت:  برای کشور اسلامی عیب است که روز به روز وضع مالی عده‌ای بهتر شود و از سوی دیگر عده‌ای فقیرتر و مسکین شوند و وقتی شرح حال فقرا را می‌شنوم تاسف می‌خورم.

وی با یادآوری روایتی از پیامبر بزرگ اسلام درباره امر خداوند به داود پیغمبر، ادامه داد: با این روایت پی می‌بریم کمک کردن به نیازمند به هر نحوی که انجام شود پسندیده است و پاداش های بسیاری برای کمک به نیازمندان روایت شده است.

امام جمعه موقت گرگان افزود: کسی که کار نیک کند هم پاداش دنیوی دارد و هم پاداش اخروی، اما بخشی از پاداش دنیوی نیکوکاران شامل جذب دل، مصونیت از لغزش، ایجاد برکت، افزایش رزق و روزی و آبادی شهرها، محبت به خدا و عمر طولانی می‌شود.

‌لیوانی اظهار کرد: امید است آن هایی که توان مالی دارند در این ایام آخر سال دست نیازمندان را بگیرند تا آن ها در این ایام با لباس نو سفره ای در خانه خود پهن کنند و پیش مهمان های خود شرمنده نباشند.

وی همچنین اظهار کرد: 29 اسفند مصادف با میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه (س) است و همه می‌دانند حضرت زهرا (س) در نیکوکاری سرآمد بود و فردی که لباس عروسی‌اش را به یک زن نیازمند هدیه کند، گردن‌بند خود را هدیه بدهد و 3 روز روزه بگیرند و افطار خود را در این سه روز به نیازمندان بدهد فرد بزرگی است و این تنها گوشه‌ای از کارهای نیکو این حضرت بزرگ است.

‌لیوانی گفت: حضرت فاطمه (س) این کارها را برای رضای خدا انجام می‌دانند نه برای این که دیگران تعریف کنند و یا به دیگران نشان دهند و این بانو الگوی بسیار بزرگی برای همه زنان و مردان عالم است.

وی افزود: 29 اسفند مصادف با میلاد امام خمینی (ره) است و عظمتی که حضرت امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی در دنیا خلق کرد بر کسی پوشیده نیست و به تعبیر بزرگان جهان انقلاب ایران زلزله‌ای بود که خاورمیانه را به لرزه درآورد.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: همین روز مصادف با ملی شدن صنعت نفت هم است و مصدق با کمک شخصیت‌های دیگر مانند آیت الله کاشانی نفت را از چنگال انگلیس درآورد و گفت که شیرهای نفت را می‌بندیم و به کسی اجازه برداشت نمی‌دهیم.

‌لیوانی اظهار کرد: روز چهارشنبه مصادف با واقعه مدرسه فیضه است که در این روز سربازان رژیم به افراد حاضر در مدرسه فیضیه حمله کردند که در این حادثه یک نفر شهید می‌شود و مجروحان را هم در بیمارستان‌ها به دستور رژیم پهلوی نمی پذیرند و آن‌ها را دستگیر می‌کنند؛ این روز را گرامی می‌داریم زیرا طلیعه‌ای برای پیروزی انقلاب در سال 57 شد./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

raeiji

سلام وقت بخیریک سوال داشتممگر قرار نبود آیت الله سعدی به عنوان امام جمعه شهر گرگان معرفی بشوند ؟

0
0
پاسخ
1395-12-28 06:11

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.