1395-11-16 18:03
1426
0
34719
استاد روانشناسی در کارگاه آموزشی بیان کرد :

زنان چشمه جوشان کلامند/ جلوه گری زنان در بیرون خیانت به جنس زن است

کارگاه آموزشی زنان و خانواده با موضوع شباهتها و تفاوتهای زن ومردبا حضور دانشجویان پیام نور در سطح استان، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، در این مراسم که دانشجویان دختر پیام نورهای استان حضور داشتند، حمید صادقیان استاد دانشگاه و مشاوره امور خانواده در سخنانی به بیان تفاوتهای زن ومرد پرداخت و گفت: تفاوت در زنان و مردان یک امر بدیهی است که باید به آن نگاه مثبت داشت و در جهت استحکام بنیان خانواده از آن استفاده نمود.

صادقیان برخی صفات مانند تکبر و ترس در زنان را مثبت دانست و گفت: تکبر در مقابل مردان دیگر و ترس از رفتارهایی که می تواند به بنیان خانواده آسیب برساند برای زنان مفید است.

وی افزود: زن و مرد هر یک در خانواده جایگاهی دارد که باید آن جایگاه حفظ گردد.

این استاد مشاوره گفت: متاسفانه در برخی خانواده ها اختیار تام دادن به زنان جزو خصلتهای خوب مرد تلقی می شود که این رفتار نه تنها به سود زنان نیست بلکه کاملا مضر است.

وی در ادامه گفت: وظایف زنان و مردان باید کاملا تعریف شده باشد، اموری که مربوط به مردان است باید توسط خود آنها انجام شود چرا که نوع نگاه زن و مرد به مسائل متفاوت است و بر همین اساس نوع نگاه آنها به مسائل نیز متفاوت است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:یکی از تفاوتهای زنان و مردان در میزان سخن گفتن آنهاست و زنان چشمه جوشان کلام اند و مردان تعداد واژگان کلامی کمتری دارند.

وی گفت:متاسفانه بسیاری از دخترانی که درگیر رابطه های خیابانی با جنس مخالف می شوند،به علت این است که احساس می کنند که آنها گوش شنوای خوبی برای شنیدن سخن و بیان احساساتشان دارند.

این استاد روانشناسی افزود: خانواده باید محل مناسب برای بیان سخنان و احساسات پسران و دختران باشد و اگر این حس در خانواده سرکوب شود ممکن است پیامدهای بدی در بیرون به بار آورد.

صادقیان،خود آرایی و خود نمایی را یکی دیگر از ویژگی زنان دانست که باید در کانون خانواده صورت گیرد و زنانی که در بیرون دست به این کار می زنند در واقع به جنس زن خیانت می کنند چرا که با این کار آنها ممکن است شیرازه خانواده دیگری را از هم بپاشند.

وی گفت: یکی از آسیبهایی که امروز خانواده ها را تهدید می کند فضاهای مجازی است که متاسفانه زنان مردان به راحتی در آن جلوه گری می کنند و این امر باعث سردی رابطه بین زن و شوهر می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.