1395-11-11 07:51
1324
0
34436
عضو ستاد تحول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

انقلاب اسلامی استمرار مسیر بعثت و غدیر است

عضو ستاد تحول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشورمدل، مبنا و جنش انقلاب اسلامی را وامدار مبعث، غدیر و عاشورا خواند و گفت: تا این سه اصل باشند انقلاب اسلامی جاودان خواهد ماند.

 به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام احمدرضا احمدی، رئیس ستاد اقوام و مذاهب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در نشست با گروه رسانه ای فجر استان گفت: یکی از مباحثی که در پیرامون انقلاب اسلامی برای جامعه جوان نورس در حوزه اجتماعی بسیار مهم است و باید مورد بازخوانی قرار بگیرد این است که "مدل انقلاب اسلامی"، "مبنای انقلاب اسلامی" و "جنس" آن شاخته شود.

وی افزود: مبنای انقلاب اسلامی مبتنی بر مبانی بعثت پیغمبر اکرم(ص) شکل گرفت، یعنی هر وظیفه ای که بر پیغمبر(ص) از ناحیه خداوند واگذار شده و ایشان به عنوان تکلیف در مسیر زندگی به آن پرداخته اند که همان حکومت "الله" در سطح کره زمین است بر مکلفین و پیروان آن جریان-مخصوصا بر دانشمندان حوزه دین و نخبگان و فقها و مراجع- نیز مترتب است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه حضرت امام(ره) با بهره گیری از مبانی بعثت پیغمبر(ص)، نهضت انقلاب اسلامی را ایجاد کردند، تصریح کرد: از این حیث، "انقلاب اسلامی" امتداد بعثت پیغمبر اکرم(ص) است.

عضو ستاد تحول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور پس از تشریح "مبنای انقلاب" به تبیین "مدل انقلاب اسلامی"  پرداخت و متذکر شد: مدل انقلاب اسلامی مدل "غدیر" است به این معنا که استمرار بعثت در ولایت متبلور است و اگر ولایت نبود بعثت مرخم و ناتمام می ماند.

وی تأکید کرد: این مدل برای همه آزادی خواهان حوزه دین به عنوان یک مدل برجسته قابل احترام و اعتناست چرا که با بهره گیری از مدل ولایت الهی و دینی شکل گرفت.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: با این مدل بود که امام(قدس سره) جامعه دینی را تحت عنوان ولایت مطلقه فقیه-یعنی هرآنچه اختیار امام معصوم از ناحیه پیغمبر و خداوند بود را در نگاه حکومت اسلامی به عالم فقیه مهذب واگذار کرد-برانگیخت.

رئیس ستاد اقوام و مذاهب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: حضرت امام(ره) همه شرایط امامت را در ولایت فقیه مجسم دانستند و با این مدل مردم متدین را در مقابل رژیم منحوس پهلوی بسیج کردند لذا با قاطعیت تمام می توان ادعا کرد این مدل هم در امتداد غدیر و هم در امتداد بعثت است.

وی در خصوص "جنس انقلاب اسلامی" نیز ابراز کرد: هر قیام و حرکت و پدیده ای دارای یک جنس است، انقلاب اسلامی مبتنی بر مبانی معنوی است در واقع جنس انقلاب اسلامی جنس" نهضت حماسه سالار شهیدان" در عاشوراست.

حجت الاسلام احمدی تأکید کرد: امام با بهره گیری از نگرش دینی و اعتقادی مردم جنس انقلاب خود را معرفی کردند آنگونه که در عاشورای حسینی این عقیده امام برجسته می شود و در محرم سال 57 انقلاب به یک پدیده جهان اسلامی تبدیل می شود.

رئیس ستاد اقوام و مذاهب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور جنش نهضت حسینی(ع) را تکلیف مدارانه خواند و گفت: همانگونه که امام حسین(ع) در مقابل دین شکنی بنی امیه احساس تکلیف و از هدم اسلام ناب محمدی جلوگیری کردند، انقلاب اسلامی نیز از تهاجم رژیم پهلوی به دین عمومی مردم جلوگیری کرد.

وی افزود: امام(قدس سره) با بهره گیری از بعثت و غدیر و عاشورا انقلاب اسلامی را صیانت کردند و همانند امام حسین(ع) و یارانش از همه هستی خود گذشتند که این روح غرش حسینی در قاموس امام مسلمین جهان حضرت آیت العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) همواره بروز و ظهور داشته است.

حجت الاسلام احمدی عنوان کرد: مقام معظم رهبری از روزی که پای در عرصه سیاست گذاشته اند در جای جای این نهضت از خود ابهت، اقتدار و انقلابیگری را در عمل نشان داده اند که زبانزد عام وخاص است که نمونه کامل آن در برخورد با جریان فتنه سال 88 است.

رئیس ستاد اقوام و مذاهب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: مردم انقلابی بر اساس روح جهادی سالارشهیدان، تکلیف خود را بعنوان عمل عبادی انجام خواهند داد.

وی در پایان متذکر شد: بدخواهان، منافقین و غربزده ها باید بدانند که تا قرآن و مبعث و غدیر و عاشورا هست این انقلاب جاودان خواهد بود و روزی بدست صاحب اصلی اش سپرده خواهد شد.

خبرنگار : هادی احمدی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.