1394-09-22 07:42
2244
0
24288

ثبت بازی محلی «وسطی» به نام گرگان

رئیس هیات روستایی و بازی‌های بومی و محلی گلستان گفت: توجه به بازی‌های بومی و محلی در روستاها یک ضرورت است، در همین راستا در تلاش هستیم بازی « وسطی» را به نام منطقه گرگان، به ثبت برسانیم.

به گزارش گلستان ما، قاسم سمیعی، گفت: بازی های بومی و محلی در روستاها نه تنها به عنوان یک ورزش بلکه نماد فرهنگی و اجتماعی آن منطقه به شمار می‌روند که وقتی به آواها و نواها و نوع اجرای این بازی‌ها به خوبی نگاه می‌شود، نشان می دهد که همه این بازی‌ها ما را در رسیدن به هدف اجتماعی والا رهنمون می‌کند.

‌وی افزود: در استان به دنبال این هستیم که با توجه به استعداد مناطق مختلف، بازی‌های بومی و محلی مختص به آن روستا را ثبت و ضبط کنیم، چراکه این بازی‌ها نسل به نسل و سینه به سینه به ما رسیده و باید جلوی حذف و نابودی آن را بگیریم و اجازه ندهیم که بازی‌های وارداتی جایگزین آن شود.

‌مدیرکل امور روستایی گلستان با بیان اینکه 49 درصد از جمعیت گلستان را روستاییان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: بیش از یکهزار روستا در استان داریم که در به ویژه در بخش ورزشی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و از ظرفیت بالایی برخوردارند.

‌وی با اشاره به برگزاری بزرگترین مسابقات «وسطی» جهان به میزبانی گرگان بیان کرد: تعداد تیم‌های شرکت کننده در این بازی‌ها بسیار مهم است و تا کنون هم حدود 100 تیم از روستاهای شهرستان گرگان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند و انتظار می‌رود تیم‌های روستایی در این مسابقات به 150 تا 200 تیم افزایش پیدا کند.

‌سمیعی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته و همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پروش، ادارات کل استانی، ورزش و جوانان و ... تعداد تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات باید به 400 تیم افزایش پیدا کند تا بتوان این بازی را به نام گرگان به ثبت رساند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.