1394-04-04 14:58
2515
0
16633

دانشجوی گرگانی که با «روزه» به تناسب اندام رسید/ همه چیز درباره کاهش وزن + تصاویر

حمید مرادیان، دانشجوی رشته گرافیک دانشکده سما دانشگاه آزاد گرگان توانست با کاهش ۴۴ کیلوگرم به وزن ایده آل خود برسد.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو، چاقی و خطراتی که برای سلامت جسم انسان به دنبال دارد این روزها تبعان روانی نیز پیدا کرده و به نوعی به یکی از معضلات اجتماعی به خصوص در میان قشر جوان بدل شده است.

طبق نظر کارشناسان، تناسب اندام و زیبایی حاصل از وزن ایده آل موجب بالا رفتن روحیه اعتماد به نفس و در نتیجه ایفای نقش اجتماعی هر چه بهتر افراد در مناسبات کاری و تحصیلی و حتی ورابط خانوادگی آنان می‌شود که همین امر بیشترِ جوانان به خصوص قشر دانشجوی را به سمت خود جلب کرده است؛ از طرفی اعتقاد به ماه مبارک رمضان در میان ما مسلمانان باعث می‌شود یک ماه از سال را روزه بگیریم که امروزه در علم پزشکی فواید بیشمار مرتبط با سلامت جسم و روح نیز برای این فریضه الهی کشف شده است.

با توجه به اینکه پرخوری یکی از عوامل جدی بروز چاقی و اضافه وزن است و همچنین با عنایت به اینکه روزه داری موجب تنظیم تغذیه انسان می‌شود به سراغ یکی از دانشجویان جوانی رفتیم که با همین عامل(روزه داری) آغاز به کاهش وزن کرده و اکنون پس از چهار ماه به وزن ایده آل خود رسیده است.

حمید مرادیان دانشجوی رشته گرافیک دانشکده سما دانشگاه آزاد گرگان متولد 25/03/70، توانسته از اول تیر تا 30 مهر ماه سال گذشته 44کیلوگرم از وزن خود را کاهش داده و اکنون به وزن ایده آل 78 کیلوگرم دست پیدا کند.

وی در رابطه با چگونگی دست‌یابی به این موفقیت به «خبرگزاری دانشجو» گفت: بنده با قد 185 سانتیمتر 122 کیلورگم وزن داشتم ضمن اینکه از کمردرد شدید نیز رنج می‌بردم تصمیم گرفتم برای تسکین این درد، وزن خود را کاهش دهم البته نیاز به خوشتیپ شدن و زیبایی دلیل دیگری بود که مرا مصمم‌تر کرد.

مرادیان با توصیه به جوانانی که برای تناسب اندام به تهیه داروهای غیرمجاز از مراکز غیرمجاز می‌پردازند، بیان داشت: من از همان ابتدا با علم به عواقب ناگوار استفاده از این داروها اصلا به سمت این موارد نرفتم من رژیم خود را با روزه گرفتن شروع کردم که البته در ابتدا با روزه بدون سحری این کار را کردم که اکنون می‌گویم اشتباه بوده، پس از آن تحت نظر پزشک به این رژیم ادامه دادم و موفق نیز شدم.

این دانشجوی دانشگاه آزاد گرگان با بیان اینکه خیلی‌ها حکمت روزه داری را تنها در درک فقرا خلاصه می‌کنند، متذکر شد: سبکی وزن، تنفس راحت، شادابی در محل کار و روحیه عالی در برخورد با مردم از اثرات مثبت روزه داری است که می‌بینید من با روزه داری به تناسب اندام سلامت جسم نیز رسیدم.

وی در ادامه به عواملی که کمک کرد تا به راحتی به کاهش وزن و سلامت جسم برسد اشاره کرد و «خواستن، حمایت خانواده، ورزش، اراده و انگیزه» را از آن جمله برشمرد و افزود: یاد خدا هم به من روحیه می‌داد چون اوایل روزه داری برایم سخت بود ولی کم کم با یاد خدا بدنم به روند تغذیه‌ای جدید عادت کرد و اکنون نیز طبق آزمایش‌های پزشکی بدنم کاملا سالم است و هیچ مشکلی برای من بوجود نیامده است.

این دانشجو با بیان اینکه ماه رمضان فعلی برای من فرصت مغتنمی است تا یک کیلوگرم دیگر وزنم را کاهش دهم، گفت: وزن ایده آل برای من 77 کیلوگرم است که ماه رمضان می‌تواند خیلی در تحقق این موضوع به من کمک کند.

مرادیان همچنین با بیان اینکه تناسب اندام به راحتی بدست نمی‌آید، تصریح کرد: توجه به احادیث مرتبط با آداب غذا خوردن، آرام غذا خوردن، ورزش، تغذیه بدون کلسترول و چربی و قند و پیاده روی تند 30 دقیقه ای در ابتدای صبح خیلی به کاهش وزن کمک می‌کند.

دانشجوی رشته گرافیک دانشکده سما دانشگاه آزاد گرگان با تأکید بر اینکه انسان سالم نیز باید همیشه ورزش کند، گفت: من کماکان به ورزش شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری ادامه میدهم ضمن اینکه رژیم خودم را با میوه خوردن در شب و غذای کم خوردن بر سر سفره و در سفر نیز ترک نکردم.

مرادیان در پایان خاطره ای از دوران کاهش وزن خود بیان کرد و گفت: روز آخر وقتی رژیم من مورد تائید دکتر قرار گرفت از همان جا با زن برادرم تماس گرفتم و خواستم که یک ماکارانی با ته دیگ چرب درست کند تا دلی از عزا دربیاورم!

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.