1394-02-12 10:58
2357
1
14094
معاونت عمرانی شهرداری در نشست با جمعی از فعالان اجتماعی شهر گرگان اعلام کرد:

گام های نوین شهرداری گرگان برای خروج از محرومیت های شهری

معاونت فنی و عمرانی شهرداری گرگان، در ارتباطی صمیمانه و مسئولانه در جمع تعدادی از فعالان اجتماعی و رسانه ای شهر گرگان در محل خانه فرهنگ پرسش حضور یافت و به تشریح فعالیت های عمرانی صورت گرفته  پرداخت و اولویت های مدیریت شهری را در سال 94 تشریح کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از شهرداری گرگان، معاونت فنی و عمرانی شهرداری گرگان با بیان اینکه ما در نهادی چون شهرداری به منافع عمومی می اندیشیم و مدیریت شهری هرگز اجازه نمی دهد که سلیقه های شخصی بر منافع شهر حاکم شود، گفت: مطالعات طرح جامع مبنای تصمیم گیری ما در برنامه های شهرداری  است و از سلیقه ای کار کردن به شدت پرهیز داریم.

محسن احمدی با اعلام این مطلب که شهرداری گرگان در یک سال گذشته با مدیریت جدید نشان داد که کارهای بزرگ و تاثیرگذار در زندگی شهری را می تواند به اجرا بگذارد. اقداماتی که موجبات رضایت شهروندان را فراهم سازد و حق آن است که در زندگی شهری خود از امکانات مناسب برخوردار باشند.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری گرگان با اشاره به آغاز مقدمات احداث زیرگذر گلشهر - ناهارخوران اشاره کرد و افزود: اهداف مدیریت شهر در ساخت این تقاطع غیر همسطح، ایمن سازی، روان سازی و کاهش زمان سفرهای درون شهری است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر به منظور توسعه باند سواره رو در دست احداث، کانال سرپوشیده برای هدایت آبهای سطحی بالادست ناهارخوران به اجرا گذاشته شده است. همچنین زیرسازی مسیر برای عبور خودروها صورت گرفته و برای عبور و مرور عابران پیاده نیز عملیات اجرای پازل فرش در نظر گرفته شده است.

به گفته این مدیر ارشد شهرداری، جابجایی تاسیسات چون مخابرات، برق، گاز و آب و درختان با جدیت در حال انجام است.

احمدی گفت: می دانیم که شرایط برای شهروندانی که در این محور سکونت دارند و یا بر حسب ضرورت از این مسیر تردد خواهند داشت به دلیل عملیات ساخت زیرگذر، دشوار و سخت خواهد بود. انتظار مدیریت شهر از مردم شریف گرگان این است که با صبوری و تحمل، با عوامل ساخت زیرگذر گلشهر همکاری نمایند تا شهرداری بتواند در زمان مقرر اعلام شده یعنی دهه مبارک فجر، ساخت زیرگذر ناهارخوران را به پایان رساند.

او خاطر نشان کرد: ما نمی خواهیم خدمات رسانی را متوقف سازیم و اگر تاخیری صورت گیرد باید پاسخگو باشیم.

وی به دغدغه شهروندان در خصوص رعایت نکات ایمنی زیرگذر گلشهر نیز گفت: با توجه به حجم بالای رفت و آمد شهروندان گرگانی  در این مسیر، از پیمانکار خواسته شده است که کلیه مسائل ایمنی را برای پیشگیری از خطرات احتمالی رعایت نمایند و شخص شهردار گرگان و عوامل عمرانی نظارت مستقیم بر فعالیت های پیمانکار این پروژه دارد.

و ضمن قدردانی از ابراز رضایت شهروندان در خصوص طرح ها و برنامه های عمرانی در سطح شهر، اعلام کرد: همه اقدامات صورت گرفته به موجب تکلیف بوده است اما از شهروندان می خواهیم که راهنمای ما باشند و پیشنهادات خود را در اختیارمان بگذارند.

احمدی در ادامه با اشاره به نارضایتی شهروندان از برقی نبودن پل هوایی میدان شهرداری گرگان این خبر مسرت بخش را نیز اعلام کرد که به منظور استقبال بیشتر و رضایت مردم قرار است تا سه ماه آینده پله های پل هوایی میدان به صورت دو طرف برقی شود.

وی با اعلام این خبر که 5 پل مخصوص عابر پیاده با معماری و طراحی جدید در مسیرهای راه آهن روبروی مجتمع های مسکونی مهر، روبروی کوی انقلاب، مقابل اوزینه، بیمارستان صیاد شیرازی و روبروی نمایندگی ایران خودرو واقع در ورودی شهر گرگان در حال ساخت است.

احمدی با بیان این مطلب که برای ایمنی دانش آموزان 5 دبستان در  مسیر  خیابان الغدیر، طراحی ساخت دو پل عابر پیاده در غدیر 21 و 7 نیز آغاز شده است، افزود: پل مسیر جرجان روبروی اوزینه با معماری و طراحی نو تا یکماه آینده به بهربرداری می رسد.

وی در باره رضایت نداشتن شهروندان از میدان ولی عصر نیز گفت: قبول داریم میدان ولی عصر با اقبال مردم مواجه نشده است اما در تلاش هستیم که با اقدامات جدیدی مثل نورپردازی ویژه، آن را زیبا سازی نماییم تا مورد توجه مردم قرار گیرد.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری گرگان از طراحی جدید فضای پیاده روی های مسیر ولیعصر از ابتدای میدان ولی عصر تا انبار جهاد خبر داد و افزود: با هدف زیباسازی و مناسب سازی در این مسیر پر تردد برای شهروندان گرگانی و گردشگران، علاوه بر اجرای موزایک هایی با رنگهای سرمه ای و زرد که متفاوت از رنگ پازل فرش های پیاده روهاست، مسیری ویژه ای نیز برای نخستین بار برای رفت و آمد معلولان و نابینایان با مصالح و مبلمان جدید در نظر گرفته شده است.

او همچنین بیان کرد که به منظور رضایت شهروندان هر جایی که در شهر از تراکم 50 تا 70 درصد جمعیت برخوردار باشد فعالیت زیرسازی صورت می گیرد و شهرداری در جست و جوی زیر سازی برای آسفالت در این معابر  است تا عبور و مرور شهروندان با کمترین مشکل مواجه شود.

وی یادآور شد تمام میادین شهر بهسازی شده است و شهروندان خود متوجه متفاوت شدن میدان ها در یکسال اخیر هستند.

وی در پایان این نشست دو ساعته گفت: سال گذشته 85 هزار متر مربع مسیر پیاده روهای شهر پازل بندی شده است که در مقایسه با سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

...

بازهم خدمتي ديگر.. خدا قوتانشاالله شروع پروژه منوريل در مسيرهاي پر تردد، شهربازي مدرن و تله كابين

0
0
پاسخ
1394-02-13 04:40

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.