1393-11-10 08:04
1801
0
9652
مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان در گالیکش:

ایران در معرض تهدید نظامی نیست

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان گفت: ایران اسلامی در شرایط کنونی در معرض تهدید نظامی نبوده و نخواهد بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، قاسم غریب آبادی در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش گفت: با رعایت اصول پدافند غیرعامل به‌ویژه در ایجاد زیرساخت‌ها و مراکز حساس، امکان حمله نظامی را از دشمن خواهیم گرفت.

وی افزود: پدافند غیرعامل به کلیه اقدامات و امکاناتی گفته می‌شود که بدون نیاز به تسلیحات نظامی، در مقابل حملات احتمالی دشمن، بازدارندگی و جلوگیری به عمل خواهد آورد و به عبارت ساده‌تر پدافند غیرعامل به معنی دفاع بدون سلاح است.

وی ادامه داد: رعایت اصول پدافند غیرعامل منوط به نقطه خاصی از کشور نیست و باید در سرتاسر ایران اسلامی اجرا و رعایت شود.

وی با اشاره به بحث‌های مطرح‌شده کشورهای غربی و اسراییل در خصوص حمله به ایران گفت: رژیم غاصب اسراییل در صورت هرگونه تعرضی، با جواب محکم جمهوری اسلامی مواجه شده و پاسخ محکمی دریافت خواهد کرد.

غریب آبادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که ابتدای سال در مشهد مقدس بیان کردند، افزود: پاسخ ایران به هرگونه تعرضی وحشتناک خواهد بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان، از آمادگی کامل پدافند دفاعی ایران در آب‌های خلیج‌فارس خبر داد و گفت: ایران تا محدوده 300 کیلومتری خلیج فارس را تحت کنترل دارد و تأسیسات هسته‌ای کشور مصون از هرگونه حمله است.

وی بابیان اینکه ارتش سایبری کشور آماده مقابله با هرگونه حمله اینترنتی است، افزود: ارتش سایبری ایران که متشکل از 12 هزار نفر است تاکنون موفق به دفع چندین حمله اینترنتی از جمله به نیروگاههای هسته ای شده است.

غریب آبادی تأکید کرد: ایران اسلامی اکنون به قدرت اول خاورمیانه تبدیل‌شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اشاره به نقش مهم مردم در بحث پدافند غیرعامل گفت: مردم همواره با حضور درصحنه‌های مختلف، ترس و وحشت را در دل دشمنان انقلاب ایجاد می‌کنند و مهم‌ترین عامل بازدارندگی دشمن در مقابل هرگونه تجاوز به مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: مردم ما با دو بال‌سرخ حسینی و سبز مهدوی بر هر دشمنی فائق خواهند آمد.

غریب آبادی از مسئولان دستگاه‌های مختلف خواست در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های خود مسائل مربوط به پدافند غیرعامل را مدنظر قرار دهند و اقدام به‌موقع و شایسته داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان در ادامه با تأکید بر نظارت بیشتر سازمان نظام‌مهندسی استان بر روند ساخت‌وسازها به‌ویژه در مجتمع‌های مسکونی، تجاری و ... اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان ازاین‌پس تمامی پروژه‌های کوچک و بزرگ که از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد، بایستی مجوز پدافند غیرعامل استان را اخذ نمایند.

وی ایجاد جان‌پناه در مجموعه سایت اداری استان گلستان و ادارات شهرستانها را از ملزومات مصون‌سازی در برابر تهدیدات دشمن دانست و افزود: پیشنهاد احداث جان‌پناه به مسئولان استان و نیز سازمان پدافند غیرعامل کشور داده‌شده و منتظر تخصیص اعتبار لازم در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.