1393-11-02 18:34
3110
1
9279
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گالیکش:

150 کارآموز قالی‌باف در گالیکش آماده ارائه خدمات می‌باشند / نداشتن بیمه و نبود تسهیلات مشکل قالی بافان + تصاویر

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گالیکش:150 کارآموز قالی‌باف در این شهرستان آماده ارائه خدمات قالی‌بافی می‌باشند.

به گزارش گلستان ما، سرگرد سید یحیی قاضوی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: در سال جاری توانستیم 120 پرونده مشاغل خانگی و اقتصادی را در بسیج سازندگی شهرستان تشکیل داده و با پرداخت وام ایجاد اشتغال کنیم.

ghbdshgrt 1

وی با اشاره به این مطلب که با اهدا وام‌های قرض‌الحسنه صنعت قالی‌بافی در گالیکش رونق یافته است گفت: در حال حاضر 150 کارآموز فقط در رشته قالی‌بافی آموزش‌های لازم را زیر نظر مربیان این ناحیه فراگرفته اند و آماده راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک قالی‌بافی می‌باشند.

قاضوی خاطرنشان ساخت: متقاضیان مشاغل خانگی می‌توانند منتظر اعطای وام‌های بعدی باشند.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گالیکش متقاضیان جهت تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات بعدی می‌توانند به واحد بسیج سازندگی سپاه این شهرستان مراجعه کنند.

ghbdshgrt 1

رییس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان گالیکش نیز گفت: با توجه به نوپا بودن این اداره که حدود 3 ماه است مستقل شده است اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش قالی‌بافی با حضور 18 کارآموز در دهستان ینقاق کرده ایم.

محمد رضا ملکان آمادگی خود برای ادامه آموزش در روستاهای شهرستان با توجه به درخواست دهیاران اعلام کرد.

به گفته وی برگزاری این کلاسها به صورت رایگان خواهد بود.

ghbdshgrt 1

خانم سوسنده نعمت زاده مربی قالی‌بافی گالیکش نیز گفت: در حال حاضر در روستای تراجیق از بخش مرکزی این شهرستان مشغول به کار هستم.

وی گفت: از 7 سالگی در استان تبریز با دیدن آموزش نزد مادرم فن قالی‌بافی را فراگرفته‌ام.

خانم نعمت زاده افزود: در 11 سالگی فن قالی‌بافی را به طور کامل فراگرفتم و تاکنون نیز به آموزش این رشته مشغول هستم.

این مربی قالی‌بافی شهرستان گالیکش تصریح کرد: تاکنون حدود 200 اثر تولید کرده ام و حدود 200 دانش‌آموز نیز تربیت‌کرده‌ام که از این تعداد 60 نفر از شهرستان گالیکش هستم.

ghbdshgrt 1

وی خاطرنشان ساخت: خواندن و نوشتن و استفاده از اینترنت را هم خود بدون دیدن معلم و استادی فراگرفته‌ام.

خانم نعمت زاده با اشاره به اینکه در حالی که برای تهیه مواد اولیه بافت فرش با مشکلاتی روبرو بودم گفت: سه ماه قبل از بسیج سازندگی شهرستان گالیکش وام دریافت کردم و و توانستم این صنعت را در روپا نگه‌دارم.

وی اظهار داشت: در روستای تراجیق در حال حاضر 10 دار قالی برای 12 شاگرد در کارگاه آموزشی خود تهیه‌کرده است.

به گفته خانم نعمت زاده تنها در روستای تراجیق 4 نفر از بانوان که آموزش‌های لازم را دیده اند به صورت مستقل بافنده فرش و بیمه تأمین اجتماعی هستند.وی در پایان گفت در صورت حمایت مسئولین و گسترش کارگاه می توانم برای بانوان بیشتری اشتغالزایی ایجاد کنم.

ghbdshgrt 1

خانم نجمه تمرتاش از شاگردها این کارگاه قالی‌بافی مشکلات پیش روی کارگران این حرفه جهت بیمه شدن و در اختیار نبودن تسهیلات را از بزرگ‌ترین مشکلات بانوان برای ادامه این حرفه اعلام کرد.

وی با اشاره به این مطلب که وام‌های مشاغل خانگی باید از همان ماه اول پرداخت شود گفت: با توجه به اینکه صنعت قالی باقی مدتی طول می‌کشد تا بافنده بتواند فرش خود را بافته و به فروش برساند لازم است تا مسئولین کمی به تولیدکنندگان مهلت بازپرداخت بدهند تا آسیب کمتری به آن‌ها وارد شود.

ghbdshgrt 1

ام البنین فرامرزی یکی دیگر از شاغلین در این کارگاه با اشاره به اینکه تا سه ماه قبل بیمه تأمین اجتماعی بوده اما در حال حاضر بدلیل نپرداختن هزینه بیمه، بیمه اش قطع شده است گفت: با توجه به اینکه درآمد قالی بافی سالانه به دست بافندگان میرسد ضمن آگاهی از حوادث و مشکلاتی که احتمال دارد در کارگاه برای من بافنده ایجاد شود درآمدی برای پرداخت حق بیمه نداشتم و بیمه خود را قطع کردم.

ghbdshgrt 1

ghbdshgrt 1

ghbdshgrt 1

ghbdshgrt 1

ghbdshgrt 1

ghbdshgrt 1

ghbdshgrt 1

ghbdshgrt 1

ghbdshgrt 1

ghbdshgrt 1

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

آتنا دهقان

سلام.من طراح فرش هستم و دیوونه فرش دستبافتم.امیدوارم همه این بافنده ها و کارگاه های قالیبافی همیشه پرانرژی و فعال باشن و بتونن حق و حقوق خودشونو به دست بیارن.امیدوارم هر روز شادتر از روز قبل باشین.انشاا..دوستتون دارم

0
0
پاسخ
1393-12-25 12:47

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.