1393-10-11 09:55
1601
0
8196

آتش دوباره به جان عرصه‌های ملی گالیکش افتاد + تصاویر

آتش به جان عرصه‌های ملی گالیکش در دهستان نیلکوه افتاد که در دقایق اولیه توسط نیروهای منابع طبیعی و مردمی این شهرستان مهار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، روز گذشته حدود 300 مترمربع از منطقه جنگلی " دره چنارا و ایشی " واقع در مسیر دهستان نیلکوه حدفاصل روستای فارسیان فرنگ تا کیارام در آتش سوخت.

این آتش‌سوزی که در آن‌گونه‌هایی از نوع تلو و تمشک زار و درختچه‌های جنگلی بوده در لحظات اولیه توسط نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش و نیروهای مردمی مهارشده است.

لازم به ذکر است طبق گفته رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش طی هفته گذشته نیز 11 هزار و 320 مترمربع از جنگل‌های این شهرستان دچار حریق شد.

منصور ممشلی گفت: این آتش‌سوزی‌ها، به دلیل حضور مردم و گردشگران همزمان با گرم شدن دوروزه هوا در مناطق جنگلی به وقوع پیوست.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش افزود: سه مورد از این آتش‌سوزی در مناطق جنگلی ' جمشیدآباد، نیلکوه و یورت کاظم' رخ داد که در جریان این آتش‌سوزی‌ها درمجموع چهار هزار و 320 مترمربع از جنگل‌های منطقه دچار حریق شد.

ممشلی گفت: دو مورد آتش‌سوزی دیگر نیز در مناطق جنگلی ' آب پران و قلی تپه' به وقوع پیوست و درمجموع هفت هزار مترمربع از جنگل‌ها دچار حریق شد.

وی بابیان اینکه این آتش‌سوزی‌ها سطحی بوده است، گفت: با توجه به وزش بادهای معروف به خوشاباد در منطقه و پراکندگی آتش‌سوزی‌ها، نیروهای منابع طبیعی و مردمی نسبت به حریق این آتش‌سوزی‌ها اقدام کردند.

ممشلی بابیان اینکه وسعت جنگل‌های گالیکش 52 هزار هکتار است، افزود: با توجه به وسعت این جنگل‌ها و همچنین قرار داشتن این منطقه در مجاورت پارک ملی گلستان، تأمین امکانات اطفا حریق نظیر ماشین‌های آتش‌نشانی کمک دار، تراکتور و ادوات آبپاش در این منطقه ضروری است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها مراتب را با تلفن‌های 1504 و 35830050 اطلاع دهند.

گزارش و عکس: مهدی پیاده کوهسار

asdishif 0

asdishif 0

asdishif 0

asdishif 0

asdishif 0

asdishif 0

asdishif 0

asdishif 0

asdishif 0

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.