1393-10-07 04:58
3228
1
7862
با تلاش و جدیت معاون فرماندار گالیکش انجام شد؛

جلوگیری برداشت غیرمجاز شن و ماسه در صادق‌آباد گالیکش + تصاویر

از برداشت غیرمجاز مصالح شن و ماسه در بستر رودخانه و بند انحرافی صادق‌آباد جلوگیری شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، روز شنبه معاون فرماندار، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای صادق‌آباد مرکز بخش لوه شهرستان گالیکش از محل بند انحرافی و بستر رودخانه شرقی این روستا بازدید میدانی کردند.

در این بازدید برداشت غیرمجاز و غیرمتعارف شن و ماسه از بستر این رودخانه و در بالادست بند انحرافی صادق‌آباد توسط شرکت راه‌سازی مستقر در منطقه مشاهده شد و از ادامه برداشت و بارگیری مصالح موردنظر جلوگیری به عمل آمد.

حسین بای در این خصوص گفت: طی نامه‌ای که چند روز گذشته از سوی اداره آب منطقه‌ای شهرستان گنبد به فرمانداری گالیکش ارسال‌شده بود، این‌گونه عنوان شد که عملیات لایروبی مسیر رودخانه و بند انحرافی در روستای صادق‌آباد به‌منظور جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی و خسارات ناشی از آن، توسط شرکت راه‌سازی (پانیر) انجام خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: در این نامه همکاری و مساعدت با شرکت یادشده از سوی مسئولین مربوطه، شورای اسلامی و دهیاری روستای صادق‌آباد طلب شده بود.

وی افزود: چندین نوبت طی تماسی که از سوی شورا و دهیار و حتی مردم صادق‌آباد با بخشداری صورت گرفت حکایت از برداشت بی‌رویه و غیرمجاز از بستر رودخانه داشت.

به گفته معاون فرماندار گالیکش طی تماس با مدیریت امور آب منطقه‌ای گنبد ( مهندس جواد تیموری ) و بیان وضعیت به وجود آمده جویای شرح موضوع شدیم که در پاسخ به ما اظهار داشتند: صرفاً می‌بایست عملیات لایروبی مسیر رودخانه و بستر بند انحرافی انجام پذیرد و هرگونه برداشت بی‌رویه مصالح خارج از تعهد و قرارداد موجود است.

وی خاطرنشان ساخت: به همراه دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای صادق‌آباد با حضور در محل اجرای عملیات از ادامه برداشت و بارگیری ممانعت به عمل آمد و مقرر شد با تشکیل کارگروه ویژه و نظارت دقیق عملیات لایروبی از سر گرفته شود.

بای اظهار داشت: با توجه به‌قرار داشتن سطح زیادی از زمین‌های کشاورزی در پایین‌دست این رودخانه و بند و استفاده حیاتی کشاورزان از آب این رودخانه جهت آبیاری زمین‌های خود، قطعاً می‌بایست با مدیریت و نظارت دقیق نسبت به اجرای این‌گونه پروژه‌ها اقدام گردد تا در پی این‌گونه برداشت‌های غیرمجاز و بی‌رویه و غیر کارشناسانه از بستر رودخانه‌ها شاهد قطع شدن و یا کاهش جریان آب نباشیم.

اعضای شورای اسلامی و دهیار صادق‌آباد نیز اظهار داشتند: این رودخانه و بند انحرافی حق مردم این روستا و منطقه است و نباید به‌راحتی اجازه داد تا این‌گونه منابع و ثروت ملی با قصور و بی‌توجهی برخی دچار هدر رفت و تخریب شود.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برداشت مجدد شن و ماسه تحت نظارت کارگروهی متشکل از کارشناسان امور آب منطقه‌ای گنبد و فرمانداری گالیکش از سر گرفته خواهد شد.

شورای اسلامی و دهیار روستای صادق‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه از تلاش و جدیت حسین بای معاون فرمانداری گالیکش در خصوص پیگیری حق مردم این روستا تقدیر و تشکر نمودند.

bghmakrsa 1

bghmakrsa 1

bghmakrsa 1

bghmakrsa 1

bghmakrsa 1

bghmakrsa 1

bghmakrsa 1

bghmakrsa 1

bghmakrsa 1

bghmakrsa 1

bghmakrsa 1

bghmakrsa 1

bghmakrsa 1

bghmakrsa 1

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

معبرسایبری فندرسک

9 دی 88 جان سران فتنه را نجات دادhttp://sayberi174.persianblog.ir/post/1644/

0
0
پاسخ
1393-10-07 05:30

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.