1393-09-25 18:00
1958
0
7319
فرماندار گالیکش در جلسه ستاد بزرگداشت واقعه 12 دی گالیکش:

واقعه 12 دی گالیکش باید در تقویم ملی ثبت شود / 12 دی روز گالیکش انتخاب می‌شود

 فرماندار گالیکش گفت: پیگیری ثبت واقعه 12 دی در تقویم ملی هستیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه حسن خسروی در جلسه ستاد بزرگداشت واقعه 12 دی شهرستان گالیکش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گالیکش آن زمان که از آن به نیکی یادکرده‌اند گفت: چه‌بسا انقلاب در شرق استان مازندران آن زمان و حتی انقلاب به دیگر نقاط استان از گالیکش صادرشده باشد.

وی با اشاره به این مطلب که روز 12 دی برای مردم شهرستان گالیکش بسیار مهم است و شهدای گران‌قدری تقدیم انقلاب شده است گفت: سنوات گذشته برنامه‌هایی در یادبود این عزیزان برگزارشده است اما در سال جاری بنا داریم برنامه‌ای باشکوه‌تر در پاسداشت این روز برگزار کنیم.

وی افزود: برنامه برگزار شد در روز 12 دی شهرستان گالیکش باید در سطح استان و کشور نمایان شود تا بتوانیم پیان این واقعه را آن‌گونه که حق است انتقال دهیم.

وی با اشاره به این مطلب که در سال 91 واقعه 12 دی شهرستان گالیکش به‌عنوان مکان رخداد ثبت ملی شد است گفت: پیگیر آن هستیم تا بتوانیم این واقعه را در تقویم ملی ثبت کنیم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد داده‌ایم تا این روز به‌عنوان روز شهرستان گالیکش برگزیده شود.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این جلسه گفت: گالیکش در بسیاری از مسائل مانند حضور در انقلاب پیشرو بوده و باید تلاش بیشتری برای شناساندن این امور انجام شود.

علیرضا حصارنوی افزود: هر شهرستان روزی را به خود اختصاص داده و اگر فرمانداری و مسئولین شهرستان تمایل داشته باشند 12 دی به‌عنوان روز شهرستان گالیکش معرفی و ثبت گردد.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی با شناسایی قابلیت‌های شهرستان و میراث فرهنگی مورد ثبت مکان رخداد را تکثیر و در اختیار ادارات قرار دهد.

ایوب ابوالتختی بخشدار مرکزی شهرستان گالیکش نیز در این جلسه گفت: دعوت از مهمانان استانی و ملی و برگزاری همایش با همکاری شهرداری و شورای شهر و تهیه المان میدان ورودی شهر که مربوط به واقعه 12 دی است در جهت شناساندن این واقعه بسیار مهم خواهد بود.

محمود تمرتاش رییس بنیاد شهید شهرستان‌های مینودشت و گالیکش نیز خواستار برگزاری یادواره شهدای واقعه 12 دی شهرستان گالیکش و دیگر شهیدان گالیکش در این روز شد.

امام‌جمعه شهرستان گالیکش نیز در این جلسه گفت: مسئله شهدای 12 دی شهرستان گالیکش را سبک نگیرید بعضی‌ها می‌خواستند این واقعه که در این شهر اتفاق افتاده را به شهر دیگر و جاهای دیگر ببرند.

حجت‌الاسلام سید باقر موسوی با اشاره به این مطلب که جوانان گالیکشی بسیار درصحنه‌های انقلاب حضور فعال داشتند گفت: خیلی از جوانان گالیکشی به شهرهای اطراف می‌رفتند که مردم را جهت مبارزه با طاغوت دعوت کنند و حتی بازداشت و شکنجه نیز می‌شدند.

شهردار گالیکش نیز با اشاره به این مطلب که بزرگداشت واقعه 12 دی در سال 92 در گالیکش مظلوم واقع شد گفت: بزرگداشت این واقعه در سال گذشته در گنبد باشکوه‌تر برگزار شد و می‌بایست متولیان شهرستان گالیکش در انتقال پیام این واقعه بیش‌ازپیش تلاش کنند.

سید علی‌اصغر موسوی افزود: میدان ورودی شهر گالیکش از غرب این شهر به نام 12 دی نام‌گذاری شده است و یادمان این شهدا وسط شهر نیز در پاسداشت از این روز اجرا خواهد شد.

v12dyg 1

v12dyg 1

v12dyg 1

v12dyg 1

v12dyg 1

v12dyg 1

انهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.