1398-04-17 10:58
3572
0
64213
با حضور مسئول ارزشیابی قضات گلستان؛

دادستان و رئیس جدید دادگستری گالیکش معارفه شدند + تصاویر

صبح امروز طی آیینی در نمازخانه دادگستری گالیکش دادستان و رئیس دادگستری جدید این شهرستان معارفه شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حجت‌الاسلام مجتبی مزیدی مسئول ارزشیابی قضات گلستان در این آیین گفت: در سال جاری 100 قاضی به دستگاه قضایی گلستان افزوده شد.

nilkooh3520 1

وی افزود: طی 4 سال گذشته ساخت و سازی که در حوزه قضایی گلستان انجام‌گرفته به‌اندازه بوده که از بدو تشکیل دادگستری‌ها در این منطقه انجام‌شده است.

مزیدی اضافه کرد: با توجه به انتصاب آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قضاییه انتظارات مردم و نخبگان از دستگاه قضا زیاد شده؛ از طرفی مقام معظم رهبری در حکم رئیس قوه قضاییه انتظارات بیشتری را اشاره کردند که یکی از خاسته‌های ایشان تحول در دستگاه قضایی است.

به گفته وی؛ تحول از منظر مقام معظم رهبری به این معنا نیست که از اصول، قواعد، مقدمات و مسلمات فقهی دست بکشیم؛ منظور این است شیوه‌ها، روش‌ها، کمبودهایی، ایرادها و نقص‌ها وجود شناسایی و برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود و طبق برنامه هم جلو برویم تا بتوانیم آن‌ها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به شعار سال گفت: دادستان‌های پلمپ کارگاه‌های تولیدی ولو اینکه تخلفی هم داشته باشند را از ذهن خود بیرون کنند. سعی کنید تخلف را برطرف کنید تا صورت‌مسئله را پاک‌کنید.

nilkooh3520 1

دادستانی پیشانی ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی

رئیس جدید دادگستری گالیکش نیز در این آیین گفت: حوزه قضایی گالیکش دروازه ورود شرق استان گلستان است، با توجه به تنوع قومیتی که وجود دارد لازم بود حتماً دادستان در این حوزه قضایی وجود داشته باشد تا بتوانیم از اقداماتی که دادستان انجام می‌دهد در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها انجام دهیم.

عباس عرب افزود: 25 ماه در دادگستری شهرستان گالیکش به‌عنوان دادستان خدمت کردم، دادسرا و دادستانی پیشانی ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی است.

وی گفت: امسال تاکنون 260 سلاح غیرمجاز شکاری در گالیکش کشف و ضبط‌شده است.

nilkooh3520 1

سیاست‌های خرد و کلان دستگاه قضایی هدف ماست

دادستان گالیکش نیز در این آیین گفت: اهداف و برنامه‌های ما همان سیاست‌های خرد و کلان دستگاه قضایی است.

سید سعید جباری افزود: اولین هدف حفظ و احیا حقوق عامه و پیگیری حقوق مشروع مردم باروحیه مطالبه گری، همایت از انفال بیت‌المال و محیط‌زیست منافع طبیعی و هر آنچه مربوط به حقوق عامه مردم می‌شود در زمینه‌های مختلف اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و ... است.

وی با اشاره به اینکه هدف دوم ما تحقق شعار سال است گفت: عمل به این فریضه بر همه مردم تکلیف و بر مسئولین اوجب واجبات است. حوزه قضایی گالیکش ظرفیت بسیاری در این خصوص دارد؛ باوجود جمعیت جوان، شرایط اقلیمی، وضعیت آب و هوایی، خاک مناسب وجود مناظر طبیعی گردشگری، بقا متبرکه، پارک ملی گلستان و موهبت قرارگیری بر سر راه زائرین بارگاه ملکوتی اما رضا علیهم‌السلام ظرفیت خوبی دارد که می‌طلبد اقدامات خوبی در این حوزه انجام شود.

به گفته دادستان گالیکش هدف سوم ما پیشگیری از وقوع جرم است گفت: با به‌کارگیری تمامی امکانات قانونی ازجمله ظرفیت شورای تأمین و شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان نسبت به آن اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم صرفاً وظیفه قوه قضاییه نیست گفت: بر همه مردم و مسئولین واجب است تا در حوزه پیشگیری از وقوع جرم ورود پیدا کنند.

گفتنی است در این آیین عباس عرب که پیش‌ازاین به مدت 25 ماه دادستان گالیکش بود به‌عنوان رئیس جدید دادگستری گالیکش جانشین عباس آریانپور شد و سید سعید جباری بازپرس دادگستری گنبدکاووس نیز به‌عنوان دادستان جدید شهرستان گالیکش معارفه شد.

nilkooh3520 1

nilkooh3520 1

nilkooh3520 1

nilkooh3520 1

nilkooh3520 1

nilkooh3520 1

nilkooh3520 1

nilkooh3520 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.