1398-01-26 14:03
1120
0
62581
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش خبر داد:

امسال 17 طرح صنعتی با اشتغال‌زایی 250 نفر در گالیکش اجرا می شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش گفت: در صورت حمایت تسهیلاتی از طرح‌های صنعتی و رفع موانع و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذار تعداد 17 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 1330 میلیارد ریال و پیش‌بینی حداقل 250 نفر اشتغال در سال 98 محقق خواهد شد.

به گزارش گلستان ما، حسن رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: امسال 6 پروانه بهره‌برداری جدید در قالب ایجادی و توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری کل 345 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 50 نفر انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت رسیدن این طرح‌ها به ظرفیت کامل تولید بیش از 97 نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

رزاقی گفت: سال گذشته 12 فقره جواز تأسیس صنعتی با سرمایه‌گذاری 593 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال 234 نفر در گالیکش صادرشده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش گفت: سال گذشته از محل اعتبار روستایی، اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی 42 میلیارد ریال تسهیلات در این شهرستان جذب‌شده است.

به گفته وی؛ تسهیلات مصوب رونق تولید به مبلغ 350 میلیارد ریال در گالیکش بوده که 100 میلیارد ریال آن پرداخت و الباقی در مراحل بانکی قرار دارد.

رزاقی با اشاره به عملکرد حوزه اصناف گفت: تعداد 243 فقره پروانه کسب صنفی جدید با اشتغال‌زایی بالغ‌بر 350 نفر در گالیکش صادرشده است.

وی با اشاره به حوزه فرش نیز گفت: تعداد 2 کارگاه جدید تولیدی متمرکز با اشتغال‌زایی 38 نفر در گالیکش صادرشده است.

رزاقی به حوزه مشاغل خانگی تعداد اشاره کرد و گفت: 35 فقره مجوز با پرداخت تسهیلات 350 میلیون تومان و اشتغال‌زایی 35 نفر در گالیکش انجام‌شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش گفت: با توجه به اهداف سند چشم‌انداز کشور و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان جهت تحقق نام‌گذاری سال 98 که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید نام‌گذاری شده است توجه و تمرکز نگاه شهرستان بایستی به محور تولید و اشتغال اختصاص‌یافته و با اهتمام ویژه در جهت هموار کردن راه فعالان اقتصادی و روان‌سازی فعالیت سرمایه‌گذاران در تحقق نام‌گذاری سال حرکت نماییم.

وی گفت: لذا در سال 98 برنامه‌های اولویت‌دار اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان گالیکش بر اساس اولویت‌های برنامه‌ای وزارت صنعت معدن و تجارت تقویت و توانمندسازی، توسعه بنگاه‌های خرد، کوچک، با اهداف افزایش صادرات غیرنفتی، بازسازی و نوسازی صنایع و صنوف تولیدی، حمایت از طرح‌های صنعتی که نقش بیشتری در شاخص‌های منتخب ازجمله سطح ارزش‌افزوده، اشتغال‌زایی، صادرات، سهم بازار، مزیت نسبی در زنجیره تأمین (به‌عنوان مواد اولیه یا کالای نهایی) و سطح دانش فناوری دارند.

رزاقی افزود: پیگیری و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و جذب سرمایه‌گذار جدید، توسعه تولید و تجارت صنایع نساجی و پوشاک و پیگیری ایجاد شهرک صنعتی پوشاک، ایجاد و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در شهرستان، پیگیری ایجاد و توسعه کارگاه‌های تولید فرش، ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و منقضی شده و مبارزه با قاچاق کالا اولویت‌های برنامه‌ای وزارت صنعت معدن و تجارت در سال جاری است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش گفت: در صورت حمایت تسهیلاتی از طرح‌های صنعتی و رفع موانع و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذار تعداد 17 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 1330 میلیارد ریال و پیش‌بینی حداقل 250 نفر اشتغال در سال 98 محقق خواهد شد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.