1398-01-06 16:03
746
0
62142
فرماندار گالیکش:

سیل حدود هزار میلیارد ریال به شهرستان گالیکش خسارت وارد کرد

فرماندار گالیکش گفت: خسارات اولیه ناشی از سیل اخیر در این شهرستان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گلستان ما، حسین مایلی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه اظهار کرد: پس از دریافت اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید در استان گلستان به‌ویژه شرق استان، مدیریت شهرستان ضمن برگزاری جلسات فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران و ایجاد هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها و اعلام آماده‌باش به همه عوامل و اعضای این ستاد، با اطلاع‌رسانی بهنگام و عمومی به شهروندان و روستائیان از طریق شبکه‌های مجازی، سایت‌ها و دهیاری‌ها، در خصوص به حداقل رسیدن خسارت‌های احتمالی اقدامات لازم را انجام داد.

وی بیان کرد: با تمهیدات دیده‌شده در سطح شهرستان، خوشبختانه براثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل، خسارات وارده تنها در حوزه خسارات مالی بوده و خوشبختانه هیچ آماری مبنی بر فوت در شهرستان گزارش نشده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گالیکش افزود: طبق بازدیدهای به‌عمل‌آمده و گزارشات دریافتی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان، میزان خسارات اولیه واردشده بالغ‌بر ۸۰ و در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

مایلی ادامه داد: بر همین اساس خسارات بخش کشاورزی شامل تخریب باغات، مزارع گندم و کلزا، تلفات دام و طیور و شیلات، از بین رفتن جاده‌های بین مزارع، انهار و کانال‌های هدایت آب است.

فرماندار گالیکش بیان کرد: در حوزه راه‌های مواصلاتی روستایی و پل‌های ارتباطی نیز با چندین مورد ریزش‌ و رانش در محور دهستان نیلکوه، قراولان و گلستان در بخش مرکزی و لوه مواجه شده‌ایم.

وی گفت: براثر بارش باران و طوفان، چند مورد آسیب به منازل و اماکن روستائیان شامل فروریختن سقف، تخریب انبار و آغل گاو و گوسفندان نیز از روستاهای آب‌پران، لیرو، سیجان، پتکی و قوشه‌چشمه و شهر صادق‌آباد گزارش‌شده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گالیکش در خصوص خسارات وارده در بخش تأسیسات مخابراتی و ارتباطی به سقوط دکل مخابراتی همراه اول در شهر صادق‌آباد اشاره کرد و بیان کرد: در اثر این حادثه به دو منزل مسکونی خسارت واردشده و آنتن‌دهی همراه اول نیز با اختلال مواجه شده است.

مایلی عنوان کرد: در روستاهای بش‌اویلی، گوگل‌بزرگ، کرنگ‌کفتر، قوشه‌چشمه، آب‌پران، یورت زینل، یورت کاظم، کمال‌آباد، تلوستان، لیرو، سیجان و فرنگ مشکل آب شرب سالم وجود دارد و دستورات لازم در جهت تأمین آب موردنیاز مردم از طریق آبفار شهرستان صادرشده است.

وی همچنین از فروریختن چند مورد دیوار مدارس روستایی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به عدم تکمیل طرح‌های هادی و جداول در برخی روستاها، مشکلاتی در خصوص دسترسی و رفت‌وآمد اهالی به وجود آمده است.

مایلی یادآور شد: متأسفانه به دلیل شدت باد و باران در ۱۰ روستای بخش مرکزی شهرستان قطعی برق داشتیم که به دلیل مسدود بودن راه‌ها این قطعی تداوم داشت که خوشبختانه باهمت نیروهای راهداری و تلاش اداره برق رفع شد و تنها در دو روستای لیرو و کندسکوه تلاش‌ها ادامه دارد.

فرماندار گالیکش تصریح کرد: راه‌های دسترسی و جاده‌های مواصلاتی شهرستان باز است ولی با توجه به مسدود بودن برخی جاده‌های مواصلاتی استان، شاهد حجم بالای ترافیک در محور جنگل گلستان به خراسان شمالی هستیم و تنها چند مورد تصادف خسارتی گزارش‌شده است، لذا از عموم هم‌وطنان می‌خواهیم در طی این مسیر با صبر و حوصله در رانندگی، از هرگونه حادثه و سوانح جاده‌ای در امان باشند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: به همه همشهریان، هم‌وطنان و مسافران عزیز توصیه می‌کنم با رعایت همه جوانب در این چند روز، حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری به‌ویژه از تردد در محور نیلکوه و فارسیان که رابط دو استان گلستان و سمنان در شهرستان گالیکش است، به دلیل ریزش کوه و رانش و ناامن بودن اجتناب کنند و درصورتی‌که ضرورتاً قصد تردد در مسیرهای مواصلاتی دارند، حتماً به وسایل ایمنی خودرویی، سوخت خودرو، غذای کافی و لباس گرم مجهز باشند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.