1397-12-07 12:02
802
0
61474
مدیرکل امور اقتصادی استانداری گلستان در گالیکش:

مسافرین نوروزی با انواع دم‌نوش‌های گیاهی در گالیکش پذیرایی می‌شوند

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: انتظار می‌رود در ایام نوروز از ظرفیت افراد محلی و بومی دم‌نوش‌های مختلف برای مسافرین تهیه‌شده تا بتوانیم ترویج مصرف این‌گونه گیاهان را قبل از تولید داشته باشیم.

نیلکوه " عباس اغنامی صبح امروز در جمع مدیران گالیکش در دانشگاه پیام نور این شهرستان اظهار داشت: متأسفانه دشمنان داخلی و خارجی شرایطی ایجاد کردند تا مردم به آنچه وجود دارد اطمینان نداشته و ترس و دلهره از کمبود مواد غذایی ایجاد شود.

nilkooh3348 1

وی با اشاره به اینکه در شرایط ویژه و خاصی قرار داریم گفت: شرایط ویژه امروز ما در مباحث تحریم و معیشت که مردم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند از همیشه زمان که با آن مواجه بوده‌ایم متفاوت‌تر است.

اغنامی با اشاره به اینکه با نارضایتی‌هایی از جانب مردم روبرو هستیم گفت: آمارهای رسمی منتشرشده نشان از توفیقات اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بی‌کاری در گلستان است؛ بهار 95 نرخ بیکاری گلستان 12.3 بوده، سال 96 این میزان به 12.7 و در سال 97 به 10.7 رسیده است درحالی‌که این میزان در کشور 11.3 باقی‌مانده است؛ اما برداشت مردم این‌گونه نیست.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گلستان افزود: طی دو سال نرخ بی‌کاری گلستان دو درصد کاهش پیداکرده؛ صادرات استان گلستان در مدت 10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: امسال گلستان در رونق تولید رتبه دوم کشور و در اشتغال روستایی رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

اغنامی تأکید کرد: در شرایط کنونی نوع تصمیماتمان باید به گونه باشد تا از این فضا گذر کنیم؛ رانت‌ها و تبعیض‌ها موجود بیش از دیگر موارد باعث آزار مردم خواهد شد؛ باید آماده‌باشیم تا رانت‌های موجود در جامعه را از بین ببریم؛ در این برهه از زمان باید خدمات‌رسانی به مردم را بهبود ببخشیم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: مردم باید با تغییر مصرف به اقتصاد مقاومتی کمک کنند. در بهمن‌ماه متوسط مصرف گوشت مرغ در گلستان 50 الی 55 تن برآورد شد اما تا 6 اسفند 95 تن در استان گوشت مرغ توزیع‌شده است.

وی با اشاره به شایعات کمبود مرغ گرم در استان گلستان افزود: خوشبختانه ما در استان گلستان مشکل کمبود مرغ نداریم. روزانه حدود 500 تا 550 تن مرغ کشتار می‌شود که از این میزان 100 تن مصرف استان بوده و حدود 350 تن به استان‌های دیگر و تهران ارسال می‌شود.

اغنامی با اشاره به اینکه آرد کشور به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود گفت: کم کردن سهمیه نانوایی‌ها برای جلوگیری از قاچاق باعث ایجاد نارضایتی در کشور شده است که ما آن را در گلستان برطرف کردیم.

وی با اشاره به اینکه هزار تن میوه شب عید در استان گلستان تأمین‌شده گفت: برای ایام نوروز هزار تن میوه شامل ۶۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب در استان گلستان توزیع می‌شود تا از این نظر مردم دغدغه و نگرانی میوه شب عید را نداشته باشند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: دهکده گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش بااعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات سال 97 استانی و یک میلیارد و 300 میلیون تومان از محل اعتبارات ماده تبصره 18 تخصیص‌یافته تا در اولین فرصت توسط جهاد دانشگاهی استان به بهره‌برداری برسد.

وی ابراز امیدواری کرد: انتظار می‌رود در ایام نوروز از ظرفیت افراد محلی و بومی دم‌نوش‌های مختلف برای مسافرین تهیه‌شده تا بتوانیم ترویج مصرف این‌گونه گیاهان را قبل از تولید داشته باشیم.

اغنامی گفت: تفاهم‌نامه‌ای با گروه صباح و پگاه منعقدشده تا 20 هزار رأس دام سنگین وارداتی با شرایط خاص و اولویت شرق گلستان در بین روستائیان توزیع شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب شهرستان گالیکش در حوزه کشت گیاهان دارویی، مسئولان این شهرستان تلاش کنند تا از طرح توسعه 500 هکتار گلخانه در استان در سفر رئیس‌جمهور استفاده کند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گلستان بابیان اینکه باید در این شرایط از همه ظرفیت‌های موجود در ارائه خدمات به مردم استفاده کرد، بیان داشت: دشمن از ابزار روانی برای ایجاد ترس و وحشت بین مردم ایران استفاده می‌کند و ما نتوانستیم از این ابزار به‌صورت صحیح استفاده کنیم. از همه ظرفیت‌های موجود در کشور و استان برای ارائه خدمت به مردم باید استفاده کرد.

وی درباره وضعیت گوشت قرمز خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته قیمت گوشت پایین بوده و این امر سبب شده تا دامداران انگیزه‌ای برای تولید بیشتر در حوزه دام و گوشت قرمز نداشته باشند و بنابراین تولید گوشت در کشور امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.