1397-11-09 19:02
568
0
60768
رئیس اداره کار گالیکش:

واحدهای تولیدی گالیکش بیمه روستایی را برای کارگرانشان می‌خواهند

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گالیکش: ملاک ایجاد اشتغال در طرح‌های روستایی تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه روستایی و عشایری است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسین روان‌بخش رئیس اداره کار گالیکش در دیدار با طایی رئیس اداره تأمین اجتماعی مینودشت گفت: با عنایت به اجرای قانون حمایت از توسعه اشتغال مناطق روستایی و عشایری، که منجر به ایجاد یا توسعه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی می‌گردد، بر اساس مصوبه کارگروه ملی برنامه اشتغال روستایی و عشایری، ملاک ایجاد اشتغال در این طرح‌ها که به بهره‌برداری رسیده‌اند، تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه روستایی و عشایری است.

وی افزود: بازرسان سازمان تأمین اجتماعی باید این مصوبه را در بازرسی از طرح‌های مزبور مدنظر قرار دهند.

روان‌بخش با اشاره به اینکه این جلسه به درخواست واحدهای تولیدی شهرستان به جهت بیمه اشتغال ایجادشده از محل این منابع عنوان کرد و افزود: واحدهای تولیدی شهرستان خواستار بیمه کارگران خود از طریق صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند که با پیگیری اداره تعاون شهرستان، مصوبه کارگروه ملی به اداره تأمین اجتماعی مینودشت ابلاغ شد و کلیه واحدهایی که از محل منابع روستایی تسهیلات دریافت کرده‌اند می‌توانند صندوق بیمه‌ای موردنظر خود را برای اشتغال ایجادشده انتخاب کنند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گالیکش گفت: تعداد 293 طرح به مبلغ 139 میلیارد ریال و اشتغال 348 نفر موفق به دریافت این منابع در گالیکش شده‌اند.

وی افزود: تاکنون تعداد 46 طرح روستایی و 30 طرح مشاغل خانگی و 24 طرح رصد اشتغال مورد بازدید کارشناسان قرارگرفته‌اند و هم‌اکنون در حال بازدید از باقی طرح‌های ایجادشده اشتغال در شهرستان هستیم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.