1397-11-05 14:31
597
0
60640
امام‌جمعه گالیکش:

مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال سیاسی است / جنگ امروز ما با دشمنان جنگ اقتصادی است

امام‌جمعه گالیکش گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دستاورد استقلال سیاسی است. ما توانستیم کشوری که صد درصد وابسته به غرب و اجانب بود را از یوغ شرق و غرب رهایی ببخشیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه ؛ حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه شهرستان گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات گفت: تقوا مورد مدح و ثنا خداوند متعال است که در آیه 186 آل‌عمران می‌فرمایند: اگر صبور باشید و صبر را سرلوحه کار خودتان قرار دهید و باتقوا هم باشید می‌توانید به ثبات ایمان نائل شود که از حقایق ایمان است.

وی افزود: اگر صبور باشید و تقوا داشته باشید کید دشمنان هم نمی‌تواند در شما تأثیر بگذارد.

خطیب جمعه گالیکش ضمن تبریک ماه حماسه‌ساز بهمن گفت: رسیدن به ماه بهمن همواره تداعی کنند خاطراتی است که شما ملت ایران در بهمن 57 رغم زدید. یاد پیروزی بسیار بزرگ و نابودی رژیم ستم‌شاهی و ایجاد حکومت الله و نقش مردم در آن ایام است که با حفظ وحدت در کنار یکدیگر باعزت آفرینی با تقدیم شهدای بزرگواری به این جایگاه و مقام رسیدیم.

امام‌جمعه گالیکش اظهار داشت: حال که 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته؛ اگر بخواهیم دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را یادآوری کنیم باید ببینیم 40 سال قبل چه داشتیم والان چه داریم، مقایسه دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی با دوران منحوس پهلوی، خیلی از واقعیت‌ها را نشان می‌دهد.

nilkooh3275 1

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری گفت: استقلال و حفظ تمامیت ارضی، ارتقا جایگاه ایران در جهان، امید افزایی در جهان اسلام، رشد اسلام‌خواهی و بیداری اسلامی در جهان، رشد آزادی و تشویق جوانان به آزاداندیشی، محرومیت‌زدایی، رشد و گسترش معنویت، توسعه عدالت اجتماعی، مبازره با عوامل فساد، ایستادگی در برابر قدرت خواهان و سلطه‌طلبان، امتیازهای انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب‌های جهان، رشد علمی و صنعتی، شتاب پیشرفت علمی و فناوری هسته‌ای ازجمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی نسبت به دوران منحوس پهلوی است.

وی با اشاره به اینکه اهداف، موانع و امکانات سه مؤلفه سنجش دستاوردهای هر نظام سیاسی است افزود: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دستاورد استقلال سیاسی است. ما توانستیم کشوری که صد درصد وابسته به غرب و اجانب بود را از یوغ شرق و غرب رهایی ببخشیم. می‌توانیم نماد اصلی این استقلال را در 8 سال دفاع مقدس مشاهده کنیم.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به جنگ اقتصادی جدید آمریکا علیه ملت ایران گفت: افتخاراتی که مردم و جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس رقم زدند آثار و برکات زیاد داخلی، خارجی، منطقه‌ای و جهانی داشت که امروزه دشمنان جرئت نگاه کردن به این کیان مقدس را ندارند؛ لذا دشمنان روی آوردند به جنگ اقتصادی با ملت ما، جنگ امروز ما با دشمنان جنگ اقتصادی است.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به اینکه دشمنان امروزه انگشت روی مسائل اقتصادی و معیشت مردم گذاشته‌اند افزود: رهبر معظم انقلاب تهیه نقشه راه اقتصاد باثبات برای کشور، تقویت بخش خصوصی، ضرورت برخورد قاطع با متخلفان، اشراف و اعمال قدرت دولت در مبادلات مالی برای جلوگیری از عملیات مخرب نظیر قاچاق و پول‌شویی، جدی گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مبارزه واقعی با فساد، حرف زدن رودررویی مسئولان با مردم و بیان شرایط را ازجمله اقداماتی عنوان فرمودند که می‌توان به جنگ اقتصادی دشمن غلبه کرد.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب واقعیت‌های اقتصادی و معیشتی جامعه را گفتند تصریح کرد: متأسفانه برخی از دولت‌مردان چه در شرایط فعلی و قبلی به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد عمل نکردند و این‌ها را به مرحله اجرا به‌طور کامل درنیاوردند؛ لذا ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که روی کارآمد گروهی را آورد که صد درصد ضد ایران بودند و سیاست‌های خودشان را اعمال کردند و با خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌های ظالمانه آغاز کردند.

به گفته وی دولتمردان فعلی و قبلی کشور کادر سازی نکردند و به دنبال تربیت مدیران در عرصه اقتصادی برنیامدند و در کنار این‌ها می‌توانیم این هم اضافه کنیم برخی هم باقیمت گذاری عمدی و پروژه نفوذ به دنبال براندازی نظام هستند.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: جبهه استکبار به نفوذی‌ها داخلی امید بسته تا در کشور اغتشاشاتی ایجاد کنند برای براندازی کشور؛ بهترین نسخه برای نجات کشور همان دستورات هفت‌گانه‌ای مقام معظم رهبری است که در فوق اشاره شد.

وی با اشاره به اوضاع آمریکا گفت: با جود اینکه 2 سال از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا نگذشته اما بحران‌های و چالش‌های بسیار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در منطقه و کشور خودشان دارند.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به تعطیلی دولت در آمریکا گفت: باوجود مشکلات داخلی دولت‌مردان آمریکا بازهم به دنبال شیطنت در منطقه هستند؛ در فرانسه هم وضعی بهتر از این نیست.

امام‌جمعه گالیکش تأکید کرد: در ایران اسلامی باوجود فتنه‌ها و بحران‌های بسیاری که دشمنان ایجاد کرده‌اند و احتمال آن می‌رود سال آینده نیز به دنبال فتنه‌ای دیگر باشند؛ باید هوشیار باشیم که دشمنان برنامه‌هایی در این خصوص نداشته باشند؛ دشمنان جنگ چندضلعی گسترده‌ای را در ابعاد اقتصادی، سیاسی، روانی، رسانه‌ای و... علیه ملت ما آغاز کرده‌اند همه باید بیدار و هوشیار باشیم و بصیرت داشته باشیم و وحدت ملی و انسجام اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام دلبری گفت: ائمه جمعه موظف هستند از ظرفیت بی‌شمار تریبونهای نماز جمعه که جایگاه دفاع واقع‌بینانه و نقل منصفانه است و پایگاه اخلاق، تقوا و بصیرت است استفاده کنند تا با کمک هم با وحدت با حرکت در مسیر ولات و زیر سایه ولایت‌فقیه همه بتوانیم در مقابل همه دشمنانمان بایستیم و آن‌ها را شکست بدهیم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.