1397-09-23 09:02
680
0
59522
در همایش فعالین اقتصاد مقاومتی گالیکش مطرح شد:

فعالان اقتصاد مقاومتی گالیکش بر روی کشت گیاهان دارویی سرمایه‌گذاری کنند

فعال عرصه‌های اقتصاد مقاومتی گلستان در همایش فعالان اقتصاد مقاومتی گالیکش مطرح کرد: ما باید از عرصه‌های کوچک کار خود را شروع کنیم تا در آینده به نتیجه مطلوب برسیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حجت‌الاسلام محمد احمدی روحانی روستای وامنان آزادشهر و فعال عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در همایش فعالان اقتصاد مقاومتی گالیکش گفت: ما باید از عرصه‌های کوچک کار خود را شروع کنیم تا در آینده به نتیجه مطلوب برسیم.

nilkooh3242 1

وی در خصوص کشت زعفران در روستای وامنان آزادشهر گفت: ما در روستای وامنان آزادشهر از عرصه‌های کوچک کاشت زعفران و گل محمدی شروع کردیم و امروز به موفقیت خوبی رسیده‌ایم.

احمدی شروع کاشت زعفران را در روستای وامنان از حدود 20 سال پیش دانست و افزود: از 20 سال پیش با توجه به اقلیم منطقه و با روییدن زعفران وحشی در این منطقه و پیشنهاد یکی از دوستان خود در فردوس مشهد شروع به کاشت زعفران در عرصه‌ی بسیار کوچک نمودیم و امروز صدها هکتار از زمین‌های وامنان زعفران و گل محمدی کاشت می‌شود.

این فعال اقتصادی باردهی زعفران را 18 تا 22 کیلوگرم در هکتار دانست و با توجه به نگهداری مناسب و به وجود آوردن شرایط لازم و مطلوب می‌توانیم به آن برسیم.

وی در خصوص وضعیت زمین‌های روستای وامنان گفت: با توجه به موقعیت روستای وامنان، زمین‌های اهالی روستا از 300 متر تا 3000 متر است و اهالی روستا در متراژ کم توانسته‌اند به نتیجه مطلوب خود برسند و هرگز ناامید نشوند.

احمدی خاطرنشان کرد: با مدیریت مناسب می‌توان در ظرف مدت 4 سال زعفران را به باردهی مطلوب واصلی خود رساند، پس زعفران یک پرسه 4 ساله دارد و اگر قارچ و امراض به سراغ آن نیاید، می‌توان بعد از 4 سال نتیجه گرفت.

به گفته وی برخی عنوان می‌کنند؛ از کجا بخوریم طی مدتی 4 ساله که مزرعه زعفران ما به نتیجه برسد؛ نباید گرفتار تبلیغات در فضای مجازی در حوزه شد چراکه آینده فعالیت در این عرصه روشن است.

وی در پایان به فعالان اقتصاد مقاومتی گالیکش گفت: در شهرستان گالیکش می‌توان روی به کشت گیاهان دارویی بیاوریم و از این موقعیت در راستای کشت گیاهان دارویی از قبیل کشت گل‌گاوزبان و ... استفاده نماییم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.