1397-09-15 12:58
823
0
59320
فرماندار گالیکش:

بازارچه کارآفرینی ویژه بانوان در گالیکش احداث می‌شود

فرماندار گالیکش گفت: عملیات اجرایی بازارچه کارآفرینی ویژه بانوان و دست‌ساخته‌های آنان در آینده نزدیک در این شهرستان آغاز می‌شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسین مایلی در شورای اداری شهرستان گالیکش افزود: این بازارچه در زمین سه هزار مترمربعی که شهرداری و شورای شهر گالیکش اهدا کرده‌اند، احداث می‌شود.

وی بدون اشاره به‌کل اعتبار موردنیاز احداث این بازارچه کارآفرینی، اضافه کرد: برای مرحله نخست این طرح مبلغ پنج میلیارد ریال از منابع ملی و استانی تأمین‌شده است.

مایلی تصریح کرد: دیدگاه و رویکرد ما در مجموعه شهرستان گالیکش، بر پایه همدلی، مودت، دوستی و وحدت بوده و خواهد بود. لذا هدف همه ما مسئولین فارغ از هر حزب و جناحی باید خدمت صادقانه و بی‌وقفه به مردم باشد.

وی با اشاره به انتخاب گزینه‌های جدید به‌عنوان معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار و بخشداران مرکزی و لوه در این شهرستان گفت: در معارفه این سه نیروی جدید، اقبال مردمی، مصلحت شهرستان، مطالبات استاندار و نظرات نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی را مدنظر قراردادیم و در یک اجماع خوب این گزینه‌ها انتخاب شدند.

فرماندار گالیکش با اشاره به اهمیت برگزاری منظم و هفتگی ملاقات مردمی فرماندار گفت: در خصوص مطالبات و درخواست‌های مردمی شهرستان در حد توان برای حل‌وفصل و تحقق آن‌ها تلاش خواهیم کرد و در صورت نیاز از ظرفیت مدیران و مسئولین استانی هم بهره خواهیم برد.

نماینده دولت در شهرستان گالیکش، خدمات دولت الکترونیک و به‌کارگیری سیستم مکاتبات و اتوماسیون اداری را مهم برشمرد و افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مکاتبات اداری خود با فرمانداری و سایر ارگان‌ها، سرعت عمل و دقت نظر را سرلوحه کار خویش قرار دهند و حتی‌الامکان از مکاتبات دستی پرهیز کنند.

وی افزود: حضور مدیران و روسای ادارات در روستاها و دیدار رودررو با اهالی خونگرم روستانشین، اعتماد و رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت. نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند مدیران پرتلاش خدوم و پاک دست است.

فرماندار گالیکش نقش بخشداران را در توسعه و پیشرفت روستاهای شهرستان مهم دانست و تصریح کرد: بخشداران در حوزه آمایش سرزمینی روستاها دقت نظر کافی داشته باشند و در مباحث ساخت‌وسازهای روستایی، طرح هادی روستا را به‌عنوان یک سند راهبردی مدنظر قرار داده و با هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز به‌صورت جدی و قانونی برخورد کنند. همچنین حفاظت از اراضی ملی، مراتع و جنگل‌ها، حمایت از مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پسماند و تفکیک زباله در روستاها به‌صورت جدی پیگیری شود.

مایلی در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر توسط فرماندهی انتظامی شهرستان در سال جاری، خاطرنشان کرد: کشت هرگونه مواد مخدر مثل خشخاش و نظیر آن در سطح روستاهای شهرستان، به‌هیچ‌وجه زیبنده نیست و لازم است بخشداران، شوراها و دهیاران با نظارت بیشتر در این خصوص، اقدام عملی و مجدانه‌ای در پیش گیرند.

وی با تأکید بر اهمیت رویکرد اقتصاد مقاومتی در تمام سطوح گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف به اتخاذ تدابیر ویژه و اقدام عملیاتی و ارائه گزارش عملکرد خود در این حوزه به فرمانداری هستند، که متأسفانه تاکنون هیچ گزارشی در این زمینه به فرمانداری ارسال نشده است.

فرماندار گالیکش، گردشگری را از مهم‌ترین ظرفیت‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: قطعاً وجود نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های بسیار، در حریم جاده‌ها، پارک‌ها و جنگل‌ها از منظر چشم‌انداز و سیمای شهری، وضعیت نامطلوبی را در نظر هر رهگذری پدید می‌آورد. ازاین‌روی شهرداران و دهیاران باید اقدامات جدی و بیشتری را در دستور کار خود قرار دهند.

مایلی بابیان اینکه اخیراً بودجه و اعتبارات در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، کاهش ۵۰ درصدی داشته است، متذکر شد: بخشداران، مدیران، شوراها، شهرداران و دهیاران از هرگونه هزینه کرد اضافی و خارج از عرف، جداً پرهیز کنند و نسبت به بیت‌المال و حق‌الناس حساس و باتدبیر باشند.

فرماندار گالیکش در پایان به مشکلات متقاضیان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی هم اشاره کرد و افزود: متأسفانه مراجعات بسیاری در این خصوص به فرمانداری داشته‌ایم، که حاکی از عدم تعامل و همکاری برخی بانک‌ها در قبول وثیقه و ضمانت‌نامه بانکی از مردم است، که این مشکل باید به‌زودی مرتفع گردد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.