1397-09-13 13:35
746
0
59261
رییس اداره صمت گالیکش:

تحریم ایران نشانه ضعف دیپلماسی آمریکا است

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش گفت: امروز شاهد هستیم آمریکا با مدرن‌ترین تهدیدها کشور عزیزمان ایران را تحریم می‌نماید و این نشانه ضعف در دیپلماسی آن کشور دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسن رزاقی در جلسه پدافند غیرعامل گالیکش در محل اتاق اصناف این شهرستان گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری: پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می‌کند، معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب‌وزوری هم بزند، اثری نخواهد کرد.

وی افزود: تهدیدها عموماً به دودسته کلی طبیعی و غیرطبیعی تقسیم‌بندی شده و عموماً تهدیدهای طبیعی در قالب مدیریت بحران برنامه‌ریزی‌شده و تهدیدهای غیرطبیعی هم که منشأ انسانی داشته و بسته به شرایط زمانی و اهداف در نظر گرفته‌شده از سوی فرد، گروه و یا یک کشور متفاوت است.

رزاقی اضافه کرد: می‌بایست تهدید را شناسایی کرده و بسته به نوع تحریم و مدل و رویکردی که در آن طراحی‌شده مدل دفاعی آن بر اساس ابزار و امکانات متناسب آن طراحی و برنامه‌ریزی شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش اظهار داشت: با توجه شرایط حساس کنونی کشور که می‌بینید آمریکا با زیر پا گذاشتن توافق بین‌المللی نشان داد که غیرقابل‌اعتماد است و یک بی‌آبرویی دیپلماسی در جهان را از خود برجای گذاشت و به دلیل اینکه منافعی را در این توافق ندید بلکه متوجه این شد که با این توافق کشور ایران به لحاظ اقتصادی قدرتمند می‌شود و این تناقض آشکار با اهدافشان دارد از این توافق خارج شد.

رزاقی افزود: امروز شاهد هستیم آمریکا با مدرن‌ترین تهدیدها کشور عزیزمان ایران را تحریم می‌نماید و این نشانه ضعف در دیپلماسی آن کشور بوده و با فشار آوردن به ملت ایران از طریق جنگ اقتصادی و روانی می‌خواهد مردم را در مقابل نظام قرار داده و به اهداف شوم خود برسد ولی ملت ایران در یوم اله 13 آبان نشان دادند که مردم همواره پشت نظام و انقلاب‌اند و درم قابل استکبار می‌ایستند.

وی افزود: در این شرایط وظیفه هر حوزه به فراخور تهدیدهای که صورت گرفته می‌بایست برنامه‌ریزی نموده و در جهت خنثی نمودن تهدیدات برنامه مدونی داشته باشد.

رزاقی راهکارهای مقابله با این تهدیدها را در شناسایی به‌موقع تهدید و تعریف مدل دفاعی از آن دانست و شرط لازم آن نیز داشتن اطلاعات لازم و درست از زیرمجموعه خود است.

رییس اداره صمت گالیکش گفت: در حوزه شهرستان شناسایی و اطلاعات کامل از فروشگاه‌های بزرگ به‌عنوان ذخیره‌گاه‌های اصلی در تأمین اقلام اساسی موردنیاز مردم، شناسایی انبارها و ثبت در سامانه جامع انبارها جهت جلوگیری از احتکار و اختفا، رصد اقلام اساسی کالا و ذخیره‌سازی اطمینان‌بخش اقلام اساسی در شهرستان تا در شرایط بحران و تهدید با کمبود مواجه نگردیم.

وی اظهار کرد: وضعیت نانوایان و کارخانه‌های آرد نسبت به تجهیز دوگانه‌سوز شدن و استفاده از دیزل ژنراتور به‌عنوان تأمین برق در کارخانه آرد مورد تأکید است.

رزاقی گفت: رصد کالاهای سلامت‌محور بدون علامت استاندارد و به‌ویژه کالاهای قاچاق و عرضه سموم کشاورزی و نهال و انواع بذر کشاورزی بدون آرم علامت استاندارد و تأیید نشده در کشور، بایستی بازرسان و واحدهای صنفی حساس بوده و با برنامه‌ریزی لازم نسبت به این موضوع رسیدگی گردد.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت گالیکش گفت: مشاورین املاک نیز در خصوص فروش املاک و زمین‌های کشاورزی توسط افراد ناشناس بایستی حساس بوده و در صورت موارد مشکوک اطلاع‌رسانی به مراجع امنیتی انجام گیرد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.