1397-09-08 13:03
772
0
59180
فرماندار گالیکش:

مسئولین و سیاست‌گذاران گلستان نگاه ویژه‌ای به حوزه بانوان داشته باشند

فرماندار گالیکش گفت: امروزه بانوان در پست‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و سیاسی نقش بسزایی داشته و در بسیاری از امور تأثیرگذارند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسین مایلی صبح امروز در جشن وحدت ویژه بانوان گالیکش که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در هتل تریای این شهر همراه بود اظهار داشت: گالیکش با قومیت‌های مختلفی نظیر فارس، ترکمن، بلوچ، ترک، کرد، محلی و ... که در این شهرستان زندگی می‌کنند به رنگین‌کمان اقوام شهرت دارد و در قالب یک گروه کاملاً مسالمت‌آمیز، دوستانه، مهربانانه باهم زندگی می‌کنند.

nilkooh3223 1

وی با اشاره به جمعیت بیش از ۵۰ درصد بانوان به‌عنوان قشر فعال جامعه افزود: اگر بخواهیم به شاخص‌های توسعه و استانداردهای موردنظر برسیم باید نگاهی ویژه و تخصصی در حوزه بانوان صورت گیرد.

مایلی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پس از انقلاب به برکت حکم و فرمان بصیرایی امام راحل، نقش و حضور بانوان که قبل از انقلاب تنها به‌صورت تبلیغاتی و سیاسی بود بر حضور و اثرگذاری قابل‌قبول آنان در عرصه‌های مختلف تلاش‌های متعددی صورت گرفته است.

فرماندار گالیکش با اشاره به حمایت‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص جنسیت و برابری حقوق زنان و مردان از گذشته تا حال تصریح کرد: امروزه بانوان در پست‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و سیاسی نقش بسزایی داشته و در بسیاری از امور تأثیرگذارند.

وی یادآور شد: با نگاهی به پیشینه دولت‌های مختلف پس از انقلاب، شاهد حضور بانوان دوشادوش مردان در مسندهای دولتی و مدیریتی و موضوعات مختلف هستیم و در استان گلستان نیز این رویه به‌عنوان یک اصل حاکم است.

nilkooh3223 1

مایلی ادامه داد: ما نیز در تلاش هستیم که مسئولین و سیاست‌گذاران استانی را به این سمت‌وسوی سوق دهیم تا نگاه ویژه‌ای به حوزه بانوان داشته باشند و سعی ما بر آن است بودجه و اعتبارات موردنیاز در کارهای توسعه‌ای و زیرساختی را بر مبنای نیازسنجی و امکان‌سنجی برنامه‌ریزی و عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به جلسات برگزارشده با حضور بانوان شهرستان در حوزه احزاب، انتخابات، اشتغال و کارآفرینی، بیان کرد: ان‌شاءالله با جذب اعتبارات و برآوردهای که در آینده صورت خواهد گرفت، بتوانیم بخش زیادی از دغدغه‌های بانوان را در حوزه‌های مختلف برطرف کنیم.

فرماندار گالیکش در پایان گفت: شهرستان گالیکش به‌عنوان نگارستان گلستان در ورودی شرقی استان در حال حاضر تنها به‌عنوان یک گذرگاه و یک مسیر عبوری برای مسافران، زائران و گردشگران بشمار می‌آید که می‌بایست در جهت توقف و ماندگاری آنان و تبدیل این شهرستان به یک ایستگاه، اقدامات قابل‌توجهی صورت گیرد.

nilkooh3223 1

بانوان نقش مهمی در وحدت جامعه دارند

مدیرکل دفتر امور شهری ‌و شوراها اسلامی استان گلستان نیز در این جشن با اشاره به نقشی که بانوان در انقلاب اسلامی دارند گفت: وقتی حضور بانوان را در عرصه‌های مختلف بررسی می‌کنیم؛ می‌بینیم دوشادوش مردان موفق زنان توانمندی بودند که در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... خیلی خوش درخشیدند و به‌خوبی توانستند زمینه‌ساز وحدت و انسجام ملی باشند.

خانم طیبه خلیلی افزود: اگر آگاهی و اطلاعات بانوان در حوزه وحدت و شناسایی مؤلفه‌های وحدت‌آفرینی در جامعه بالا برود حتماً می‌توانند از تفرقه‌انگیزی دشمن جلوگیری کنند؛ دشمنان به دنبال آن هستند تفاوت‌ها را تبدیل به اختلاف کنند. این بانوان هستند که با شناخت این تفاوت‌ها می‌توانند زمینه‌ساز پیشگیری از اختلافات باشند.

وی اظهار داشت: بانوان در عرصه‌های مختلف خانوادگی و اجتماعی نقش بسیار مهمی دارند؛ همان‌گونه که یک خانواده تک والد ممکن است دچار مشکلاتی شود؛ مدیریت و اداره تک جنسیتی یک جامعه هم قطعاً دچار چالش‌های خواهد شد.
به گفته وی حضور و استفاده از پتانسیل بانوان در امورات جامعه یکی از معیارهای سنجش توسعه یافتی آن جامعه است.

خلیلی گفت: بانوان می‌توانند به‌دوراز هرگونه تعصب قومیتی، قبیله‌ای، حزبی، مذهبی و... با بهره‌مندی از نظرات ارزشمندان این حوزه خیلی خوب درزمینهٔ وحدت و پیشرفت جامعه نقش‌آفرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات و نقش‌های بسیار مهمی که بانوان می‌توانند داشته باشند در حوزه فرهنگ و مدیریت شهری است.

مدیرکل دفتر امور شهری ‌و شوراها اسلامی استان گلستان افزود: در حالی بانوان تأثیرگذاری بسیاری خوبی در جامعه دارند امام حضور پررنگی در مدیریت شهری و ارتقا فرهنگ شهرنشینی ندارند.

خلیلی تصریح کرد: حتماً مدیریت شهری کمیسیون‌هایی در حوزه بانوان تشکیل دهند و ازنظر و تجربیات آن‌ها در حوزه‌های مختلف استفاده کند.

وی افزود: این روزها مدیریت شهری با توجه به نبود درآمد پایدار با مشکلات زیادی روبرو است. لذا مدیریت شهری می‌تواند برای رفع چالش‌های خودش از مشارکت حداکثری شهروندان استفاده کند.

مدیرکل دفتر امور شهری ‌و شوراها اسلامی استان گلستان بیان کرد: یکی از وظایف مهم شوراهای اسلامی تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌ها مردمی است. شوراهای اسلامی می‌توانند خیرین شهری را برای رفع مشکلات شهروندان سازمان‌دهی و ساماندهی کنند.

خلیلی گفت: یک میلیارد و یک‌صد میلیون تومان برای شهرداری گالیکش و 120 میلیون تومان نیز برای شهرداری صادق‌آباد از محل ارزش‌افزوده توسط استاندار گلستان اختصاص‌یافته است.

وی در پایان گفت: در دوره گذشته استان گلستان 30 شهر با 180 عضو شورا داشت اما در دوره پنجم 33 شهر با 175 عضو دارد؛ دوره قبل 17 بانو عضو شوراهای اسلامی شهرهای گلستان بودند اما این میزان در دوره جدید به 10 نفر تقلیل یافته است.

شایان‌ذکر است در این جشن بانوان شهرستان گالیکش تولیدات خود را در قالب نمایشگاه ارائه کردند.

nilkooh3223 1

nilkooh3223 1

nilkooh3223 1

nilkooh3223 1

nilkooh3223 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.