1393-08-26 15:08
1818
0
5901

مردم گالیکش: فرماندار برای پویایی شهرک صنعتی و اشتغال جوانان برنامه جدی داشته باشد

مردم گالیکش خواستار توجه جدی فرماندار این شهرستان به پویایی شهرک صنعتی و اشتغال جوانان شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه ؛ پایگاه خبری شهرستان گالیکش در قاب یک نظرسنجی جویای نظر مردم در خصوص اولویت آنها برای پیگیری امور توسط فرماندار این شهرستان تحت عنوان " به نظر شما اصلی‌ترین اولویت حسن خسروی فرماندار دولت تدبیر و امید در گالیکش چه باید باشد؟ " کرد.

نیلکوه در این نظرسنجی مواردی چون؛ تکمیل طرح های عمرانی ناقص شهرستان، اهتمام جدی به امر اشتغال و راه‌اندازی شهرک صنعتی در شهرستان، توجه جدی به مسئله اعتیاد و طلاق در شهرستان، استفاده از مشاوران جوان در فرمانداری و اداره شهرستان، توجه جدی به توسعه کشاورزی در شهرستان، توجه به مسئله گردشگری در شهرستان، رسیدگی به وضعیت ادارات و دقت در عزل و نصب‌ها، رسیدگی به امور جوانان و بانوان شهرستان، استقرار ادارت شهرستان را به نظرسنجی مردم گالیکش گذاشت.

علاقه‌مندان از اول شهریورماه تا پایان مهرماه سال جاری می‌توانستند در این نظرسنجی شرکت کنند.

354 نفری که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند به ترتب 57/1 اهتمام جدی به امر اشتغال و راه‌اندازی شهرک صنعتی در شهرستان، 9/3 استقرار ادارت شهرستان، 9/3 توجه به مسئله گردشگری در شهرستان، 6/5 تکمیل طرح های عمرانی ناقص شهرستان، 5/4 رسیدگی به وضعیت ادارات و دقت در عزل و نصب‌ها، 4/2 رسیدگی به امور جوانان و بانوان شهرستان، 3/7 توجه جدی به توسعه کشاورزی در شهرستان، 3/1 توجه جدی به مسئله اعتیاد و طلاق در شهرستان و 1/4 استفاده از مشاوران جوان در فرمانداری و اداره شهرستان را اولویت کاری حسن خسروی فرماندار شهرستان گالیکش اعلام کردند.

اهتمام جدی به امر اشتغال و راه‌اندازی شهرک صنعتی در شهرستان

با علم به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات جوانان امروز اشتغال است لذا فرماندار گالیکش باید تمام تلاش خود را برای توسعه اشتغال‌زایی در این شهرستان انجام دهیم. کاری که در حدود 9 ماه گذشته مورد قابل‌ذکر در این خصوص نمی‌توان ذکر کرد.

با توجه به اینکه افراد زیادی مجوز احداث کارخانه در شهرک صنعتی گالیکش را گرفته‌اند ولی هنوز هیچ سرمایه‌گذار رغبتی به احداث کارخانه نشان نداده و در این شهرک سرمایه‌گذاری نکرده است.

از جمله کارخانه‌هایی که قرار بود در شهرک صنعتی گالیکش ساخته شود کارخانه تراکتورسازی بود که توسط قناعت استاندار دولت دهم کلنگ زنی شده اما هنوز این پروژه بیش از همان کلنگ زنی پیشرفتی نداشته است.

استقرار ادارات شهرستان گالیکش

اکثر ادارات شهرستان گالیکش پس از استقلال این شهرستان هنوز زیر نظر شهرستان مینودشت است و این موضوع باعث برز مشکلاتی برای مردم شهرستان گالیکش شده است.

جدای از صرف وقت و هزینه‌های رفت‌وآمد به مینودشت؛ گالیکشی‌ها معتقدند که کارشان در این شهرستان راه نمی‌افتد و بارها باید برای کارهایشان مراجعه کنند.

با نگاهی به اداراتی که هنوز در شهرستان به طور کامل استقرار نیافته‌اند در خواهیم یافت که بیشترین معضلات مردم شهرستان نیز در این بخش‌ها است اداراتی مانند آبفار روستایی، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و....

فرماندار گالیکش باید تلاش جدی در خصوص استقرار اداراتی مانند آبفار نماید که بیش از 13 هزار مشترک در گالیکش دارد و با توجه رنج مردم شهرستان گالیکش در فصول گرم سال مردم شهرستان نیاز مبرم به استقرار این اداره دارند.

همچنین می‌توان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد که مدیران این اداره در سال فرهنگ حتی در جلسات شهرستان گالیکش شرکت نمی‌کنند.

در جمله‌ای تاریخی ارمغان مدیر پیشین این اداره که چند ماه قبل تودیع شد در فرمانداری گالیکش گفت: به من گفتند شد به عنوان مدیر فرهنگ و ارشاد مینودشت انجام وظیفه خواهم کرد اما بعد از چند هفته که به مینودشت آمدن فهمیدم گالیکش نیز زیر نظر مینودشت است که اگر از اول این موضوع را اطلاع می‌یافتم هرگز قبول نمی‌کردم!!!

یا می‌توان به اداره راه اشاره کرد که در جلسه‌ای در شورای اسلامی شهر گالیکش عنوان شد مسئولین این اداره حتی توان آوردن یک گریدر از شهرستان مینودشت به گالیکش برای انجام امورات مردم را ندارند.

توجه به مسئله گردشگری در شهرستان

توجه به مسئله گردشگری در شهرستان گالیکش که به قصه‌ای پر درد تبدیل‌شده است.

قطعاً فرماندار گالیکش با علم بر اینکه رشد کارآفرینی در گرو توجه به گردشگری است باید به این بخش توجه بیشتری داشته باشد.

شهرستان گالیکش با بیش از 95 اثر ملی، دارا بودن قدیمی‌ترین مکان زندگی بشر در شمال کشور، دومین واقعه رخداد انقلاب اسلامی استان گلستان (واقعه 12 دی) که ثبت ملی شده است، نقاط بکر و زیبای گردشگری و تنها اثر ثبت‌شده جهانی استان یعنی پارک ملی گلستان باید بیشترین استفاده را از این صنعت داشته باشد.

گالیکش دومین شهرستان استان پس از گرگان که بیشترین اماکن تاریخی، ملی و جهانی را دارد تنها آبشار لوه به‌عنوان منطقه هدف گردشگری پیش نهاد شده است تأکید می‌کنیم تنها پیشنهاد و نه انتخاب.

حال باید نشست و دید مسئولین شهرستان گالیکش در این حوزه چه خواهند کرد. قدیمی‌ترها از احداث تلکابین و آبشار مصنوعی در پارک جنگلی گفتند و رفتند.

همه درشت نوشتند گردشگری و کسی نتوانست درست آن را اجرا کند.

آخرین نفر نیز هفته گذشته ایوب ابوالتختی بخشدار مزکزی شهرستان گالیکش بود که یکی از اولویت‌های کاری خود را رونق بخشیدن به بحث گردشگری عنوان کرد.

تکمیل طرح های عمرانی ناقص شهرستان

بارها و بارها مسئولین شهرستان گالیکش در جلسات عنوان کرده‌اند عدم تخصیص اعتبارات عمرانی منجر به ناقص ماندن بسیاری از پروژه‌های عمرانی گالیکش شده است.

در حال حاضر در شهرستان گالیکش بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام و ناقص هستند که می‌توان به کمربندی گالیکش، جاده سلامت، زمین چمن شهر گالیکش، استخر اداره ورزش و جوانان و آموزش‌وپرورش، سالن های ورزشی روستاهای فارسیان، قلی تپه و پاسنگ، پیگیری ساخت بیمارستان 64 تختخوابه، ساختمان اداره ارشاد اسلامی، پل روستای یورت کاظم، پروژه مخزنی آب کشاورزی روستای فارسیان، آب شرب روستاهای ( سیجان، کرنگ کفتر، قوش چشمه و...) احداث فلکه ورودی و خروجی شهر گالیکش و.... اشاره‌کرده که پیگیری فرماندار را می‌طلبد.

رسیدگی به وضعیت ادارات و دقت در عزل و نصب‌ها

بنای اولیه دولت تدبیر و امید دخیل کردن همه گروه‌ها در اداره جامعه بوده است تا با استفاده از استعدادهای مختلف زمینه رشد جامعه فراهم شود.

فرماندار گالیکش باید این موضوع را مد نظر قرار دهد تا شهرستان گالیکش با انسجام بیشتر در راه توسعه گام بردارد.

با نگاهی به مدیران و روسای ادارات شهرستان گالیکش در خواهیم یافت که غالب آنها بومی شهرستان نیستند که این ضعفی برای شهرستان گالیکش محسوب می‌شود. خسروی فرماندار شهرستان باید تمهیدات لازم در این خصوص بیندیشد.

رسیدگی به امور جوانان و بانوان شهرستان

رسیدگی به امور جوانان باید به‌عنوان اولویت برنامه‌های مسئولان مورد توجه قرار گیرد تا از نیروهای جوانی در جهت پیشبرد اهداف نظام استفاده شود.

حضرت امام (ره) در شیوه اداره کشور توجه خاصی به قشر جوان داشته و در وصیت‌نامه خود خطاب به مسئولان آورده‌اند که به آینده‌سازان کشور که همه امور آینده در دست ایشان است توجه ویژه‌ای نمایید.

هیچ‌گونه برنامه فرهنگی برای امور جوانان و بانوان در شهرستان وجود ندارد، تلاش مسئولین در این دو حوزه تنها محدود می‌شود به دعوت از سخنرانان درجه دو و سه برای ایراد سخن.

حتی شاید یک برنامه فرهنگی شاخص که در این مدت در گالیکش برای جوانان و بانوان اجرا شده باشد و دارای خروجی مطلوب باشد نتوان نام برد.

عابدین خسروی به‌عنوان مشاور فرماندار شهرستان گالیکش انتخاب شده است با توجه به توانایی های وی در این مدت انتخاب هیچ‌گونه استفاده‌ای از وی انجام نگرفته است و سازمان‌دهی در امور جوانان صورت نگرفته است.
باید گفت متأسفانه مسئولین جوان می‌گویند اما جوان فکر نمی‌کنند.

توجه جدی به توسعه کشاورزی در شهرستان

پتانسیل‌های بالای شهرستان گالیکش در بخش کشاورزی باید با توجه جدی فرماندار به کشاورزی دانش‌بنیان و علمی برنامه‌ریزی شود تا در این راه ضمن تقویت اقتصاد خانواده‌ها گامی را در خودکفایی منطقه و کشور بردارد.

کشاورزی نوین و نداشتن برنامه در این خصوص همچنین نبود صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی از جمله مواردی است که مورد بی‌توجهی و بی‌مهری مسئولان امر قرا دارد.

همه فرصت‌ها و ظرفيت هاي کشاورزي از جمله پيله ابريشم، دام‌پروری، کاشت باغات در اراضی شیب‌دار، رفتن به‌سوی کاشت محصولات سودآور و نوین باید در دستور کار قرار گیرد.

رحمان صباغیان هر هفته در یک مسجد شهرستان از نزدیک به امورات مردم رسیدگی می‌کرد که دراین‌بین یک هفته نیز به مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر گالیکش که حسن خسروی فرماندار فعلی گالیکش به‌عنوان هیئت امنای این مسجد بود رفت در آن جلسه حسن خسروی نظرات بسیار جالبی در خصوص کشاورزی ارائه کرد که تاکنون در این مدت 9 ماه به هیچ یک از آنها نرسیده‌ایم.

توجه جدی به مسئله اعتیاد و طلاق در شهرستان

توزیع بیش‌ازحد مواد مخدر در شهرستان گالیکش که بارها مورد اعتراض امام‌جمعه شهرستان قرارگرفته و به گفته وی 50 درصد از خانواده‌ها گرفتار مواد مخدر هستند و توزیع این مواد در شهر گالیکش مانند توزیع سیب‌زمینی و پیاز انجام می‌شود باید برای جامعه سالم طرح‌های عملیاتی جدی می‌خواهد.

همچنین بحث طلاق در شهرستان گالیکش که طبق آمار از هر پنج ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود می‌طلبد تا در این خصوص توجه بیشتری صورت گیرد.

کمک به مراکز ترک اعتیاد و مجتمع بهزیستی پردیس که موفقیت‌های زیادی در بحث جلوگیری از طلاق داشته چگونه باید باشد.

همچنین مرکز کمپ خصوصی ترک اعتیاد شهر گالیکش که مسئولین آن از عدم توجه مسئولین به این امر خبر می‌دادند.

در اقدامی تحسین‌برانگیز شورای اسلامی و دهیاری روستای چقر بش قارداش اقدام به درمان رایگان معتادان این روستا می‌کنند جا دارد در این خصوص برنامه‌ای نیز مسئولین در شهرستان داشته باشند.

استفاده از مشاوران جوان در اداره شهرستان

اگر به وب سایت های فرمانداری شهرستان‌ها بروید یا مشاوران جوان فرمانداری را در گوگل جستجو کنید خواهید دید که اغلب فرمانداری‌ها با گروه‌های بالای 10 نفر از جوانان شهرستانشان به‌عنوان مشاوران جوان همکاری دارند اما در گالیکش...
انتخاب مشاورانی در زمینه‌های: اقتصاد و فرهنگ، گردشگری، ورزش، اجتماعی و ...

انتخاب یا انتخاب‌ها باید از همه اقوام و طیف های سیاسی شهرستان باشد؛ همچنین دراین‌بین یک خانم جوان (ترجیحاً خارج از مجموعه خود فرمانداری) هم برای رسیدگی و مشاوره به فرماندار در امور بانوان انتخاب شود تا بتوان ضمن ساختن مدیران آینده ایران اسلامی جوانان را برای ساخت جامعه‌ای بهتر شریک کرده باشیم.

اما تنها یک مشاور آن هم عابدین خسروی از جوانان آینده دار شهرستان گالیکش انتخاب‌شده که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در تصمیم‌گیری‌ها و جلسات حتی در امور جوانان شرکت ندارد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.