1393-08-22 13:58
2136
0
5718
از ابتدای سال جاری تاکنون؛

بیش از 13 هزار نفر در گالیکش غربالگری دیابت شدند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش گفت: شعار هفته دیابت در سال جاری " تغذیه سالم با صبحانه آغاز می‌گردد " است.

به گزارش گلستان ما " دکتر شاهرخ رضایی انزابی " در گفت و گو با خبرنگار نیلکوه گفت: طی سال های اخیر و با افزایش بیماری دیابت در جهان، این بیماری به بزرگ‌ترین اپیدمی (همه‌گیری) تاریخ تبدیل شده است.

وی با اشاره به این مطلب که به افزایش قند خون بیش‌ازحد طبیعی در بدن دیابت گفته می‌شود گفت: این بیماری حالت مزمن و طول کشیده دارد و درمان قطعی ندارد ولی با رعایت توصیه‌های بهداشتی و مصرف منظم دارو می‌توان بیماری را کنترل کرد و از بروز آن جلوگیری نمود.

رضایی انزابی تصریح کرد: افراد چاق، کم تحرک و کسانی که تغذیه نامناسب دارند بیشتر در معرض خطر بیماری دیابت قرار دارند.

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان گالیکش خاطرنشان ساخت:20 الی 26 آبان ماه به‌عنوان هفته دیابت در نظر گرفته شده است و شعار هفته دیابت نیز " تغذیه سالم با صبحانه آغاز می‌گردد" است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای طرح شناسایی و غربالگری بیماران دیابتی، تعداد 13612 نفر از افراد بالای 30 سال جمعیت روستایی شهرستان گالیکش غربالگری دیابت شده‌اند.

وی با اشاره به این مطلب که انجام کلیه این آزمایش‌ها به‌صورت رایگان بوده است گفت: افراد با ریسک بالا به‌صورت رایگان تحت درمان و مراقبت قرارگرفته‌اند.

به گفته سرپرست شبکه بهداشت و درمان گالیکش افراد روستایی بالای 30 سال این شهرستان که تاکنون مورد غربالگری دیابت قرار نگرفته‌اند می‌توانند با مراجعه به خانه‌های بهداشت روستایی به‌صورت رایگان غربالگری شوند.

دکتر رضایی انزابی با اشاره به برنامه‌های مرکز بهداشت گالیکش در هفته دیابت گفت: فعالیت های برنامه‌ریزی‌شده در این هفته شامل؛ آموزش گروه‌های هدف مختلف از جمله دانش‌آموزان، نمازگزاران مساجد و .. و برگزاری پیاده‌روی و مسابقات نقاشی در سطح شهرستان خواهد بود.

لازم به ذکر است در مردادماه سال جاری رییس اسبق شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش نیز در مصاحبه با خبرنگار نیلکوه در این خصوص گفته بود: از مجموع 15هزار و 515 نفر جمعیت بالای 30 سال روستایی این شهرستان، 12 هزار نفر مورد غربالگری دیابت قرار گرفتند که ابتلای 78 نفر به دیابت محرز شد.

دکتر علیرضا کمال غریبی مجموعاً از شناسایی 536 نفر بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 در گالیکش خبر دادند.

شهرستان گالیکش بیش از 40 هزار نفر جمعیت روستایی و 22 هزار نفر جمعیت شهری است که دارای 8 مرکز بهداشت و درمان و 34خانه بهداشت با 61 بهورز است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.