1397-05-29 19:02
880
0
56246
مگر اولویت دولت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نبود!

پروژه آب‌رسانی «قوشه‌چشمه» 12 سال نیمه‌کاره است / برپایی کمپین #ما_آب_می‌خواهیم کودکان قوشه‌چشمه

حین بازدید غراوی نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان گالیکش از روستای قوشه‌چشمه کودکان این روستا کمپین #ما_آب_می‌خواهیم تشکیل دادند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، فرماندار گالیکش، نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل آبفار گلستان، بخشدار بخش لوه و مسئولین شهرستانی در روستای «قوشه‌چشمه» حاضر و با اهالی آن دیدار و در خصوص مشکلات و مطالباتشان گفت‌وگو کردند.

کودکان روستای قوشه‌چشمه که طی چند سال گذشته با مشکلات زیادی روبرو بودند با تشکیل کمپین #ما_آب_می‌خواهیم خواستار اتمام بیش از سه دهه مشکلات آب شرب قوشه‌چشمه شدند.

به گفته بزرگان روستا مدت‌زمان پیگیری‌های رفع مشکل آب شرب قوشه‌چشمه در ادارات و نهادهای مربوطه 35 ساله شده اما تاکنون مشکل کم‌آبی مردم این روستا که مشرف‌به پارک ملی گلستان است حل‌نشده.

آن‌ها افزودند؛ پروژه آب‌رسانی و رفع مشکل آب شرب روستای قوشه‌چشمه از سال 1385 به طول 4 کیلومتر از روستای سوار بالا شهرستان کلاله آغاز شد.

باوجوداینکه 90 درصد شبکه آب‌رسانی درون روستا انجام‌گرفته اما شبکه انتقال آب از روستای سوار طی 12 سال گذشته تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هنوز برای مردم روستای قوشه‌چشمه آب شرب نشده است.

این روزها هفته‌ای دو تانکر 12 هزار لیتری توسط اداره آب و فاضلاب برای مردم قوشه‌چشمه برده می‌شود و پس از بازدید مسئولین قرار بر آن شد یک تانکر نیز در هفته از شهرستان کلاله به این روستا اعزام شود که اصلاً مشکل آن‌ها را برطرف نخواهد کرد.

خانواده‌ها برای تأمین آب شرب هفتگی خود مجبور به خرید هر تانکر آب 2 هزار لیتری به قیمت 400 هزار ریال و تانکر آب 3 هزار لیتری به مبلغ 500 هزار ریال هستند.

حال سؤال اینجاست مگر دولت اعلام نکرده اولویت اول آن تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است؟! چرا با گذشته 12 سال پروژه 4 کیلومتری آب شرب روستای قوشه‌چشمه به پایان نرسیده است؟!

چشمه تأمین آب شرب روستا در فاصله 200 متری از قوشه‌چشمه قرار دارد که کفاف آب شرب روستاییان را حتی در فصول سرد سال نمی‌کند.

در فصول گرم سال مردم قوشه‌چشمه برای استحمام مجبور هستند به رودخانه‌ای که در فاصله 7 کیلومتری این روستا قرار دارد بروند.

همچنین زنان روستا هرچند روز لباس‌ها کثیف را جمع‌آوری کرده و با طی فاصله 7 کیلومتری آن‌ها را در آب رودخانه می‌شویند.

به گفته مردم روستا؛ قوشه‌چشمه باوجود مواهب بی‌شمار خدادادی اما آخر دنیا است و بسیاری از اهالی طی سالیان گذشته مجبور به مهاجرت از آن شده‌اند.

روستای کوهستانی قوشه‌چشمه در فاصله 13 کیلومتری جاده بین‌المللی تهران مشهد قرار دارد.

nilkooh3077 1

nilkooh3077 1

nilkooh3077 1

nilkooh3077 1

nilkooh3077 1

nilkooh3077 1

روستای قوشه چشمه حتی در زمستان هم آب شرب ندارد

nilkooh3077 1

nilkooh3077 1

nilkooh3077 1

nilkooh3077 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.