1397-05-01 18:57
546
0
55481
رییس فنی و حرفه‌ای گالیکش خبر داد؛

رشد 60 درصدی عملکرد فنی و حرفه‌ای گالیکش در سال 97 / مهارت‌آموزی ۳۵۰ نفر در گالیکش

رییس فنی و حرفه‌ای گالیکش گفت: عملکرد آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گالیکش طی ۴ ماه نخست سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 60 درصد رشد داشته است.

به گزارش گلستان ما، عرازوردی چرکزی به مناسبت فرارسیدن هفته ملی مهارت در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه ضمن اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۰ نفر از علاقه‌مندان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را کسب نموده‌اند.

وی افزود: از این تعداد در بخش ثابت شهری 142 نفر، در بخش روستایی 120 نفر، در بخش سکونت‌گاه غیررسمی (حاشیه‌نشین شهرها) 56 نفر و در بخش مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی 32 نفر بوده است که پس از گذراندن دوره آموزشی موفق به کسب گواهینامه مهارت شدند.

به گفته رییس فنی و حرفه‌ای گالیکش عملکرد این مرکز نسبت به تعهد آموزشی تعیین‌شده در این مدت 25 درصد بیشتر بوده است.

چرکزی یادآور شد: این مرکز علاوه بر آموزش‌های اعلام‌شده، در حوزه‌های آموزش سربازان وظیفه (تفاهم‌نامه ستاد کل نیروهای مسلح)، آموزش زنان سرپرست خانوار (تفاهم‌نامه با وزارت کشور)، آموزش کارگران ساختمانی، آموزش معتادین بهبودیافته (کمپ ترک اعتیاد) و آموزش دانش آموزان (طرح ایران مهارت) نیز فعالیت دارد.

وی در خصوص طرح غنی‌سازی اوقات فراغت گفت: تاکنون 68 نفر در حرفه‌های برق ساختمان، تعمیر لوازم‌خانگی برقی و حرارتی و گردنده، تعمیر موتورسیکلت، پرورش‌دهنده قارچ دکمه‌ای آموزش‌دیده‌اند.

رییس فنی و حرفه‌ای گالیکش خاطرنشان کرد: این مرکز در حرفه‌های طراح و نقاش روی پارچه، قالی‌باف درجه ۲، پرورش‌دهنده گیاهان دارویی، تعمیر لوازم‌خانگی برقی حرارتی و گردنده آمادگی دارد برای علاقه‌مندان این حرفه‌ها زمینه آموزش‌های لازم را فراهم سازد.

او گفت: از 31 تیرماه لغایت 6 مرداد هفته ملی مهارت (6 مرداد روز ملی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای) نام‌گذاری شده است که از علاقه‌مندان و جوانان جویای کار دعوت به عمل می‌آید در طول این مدت از کارگاه‌های آموزشی این مرکز دیدن نمایند.

گفتنی است؛ این مرکز دارای ۴ کارگاه آموزشی برق_لوازم‌خانگی، تأسیسات، عمران(کشاورزی) و صنایع‌دستی است که آماده ارائه آموزش‌های مهارتی به علاقه‌مندان است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.