1397-04-03 15:58
647
0
54644
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش خبر داد:

انعقاد قرارداد کشت هزار و 575 هکتار آفتابگردان و سویا در گالیکش

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش از انعقاد قرارداد کشت هزار و 575 هکتار آفتابگردان و سویا در تابستان امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، حبیب اله زارع در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه با اعلام این خبر گفت: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از 375 هکتار قرارداد کشت آفتابگردان بهاره و تابستانه در شهرستان منعقدشده است که 230 هکتار آن کشت‌شده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی خوداتکایی ۷۰ درصدی روغن و کنجاله است و در همین راستا حمایت از توسعه کشت و تولید دانه‌های روغنی سرلوحه جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش قرار دارد.

زارع تصریح کرد: برای این میزان کشت، 2.2 تن بذر از ارقام هایسان 25 و 33 و اسکار در بین کشاورزان توزیع‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش اظهار کرد: روغن آفتابگردان به علت داشتن مقدار زیادی اسید چرب غیراشباع لینولئیک از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و کنجاله به‌دست‌آمده نیز پس از روغن‌کشی به علت داشتن پروتئین بالا به‌عنوان مکمل در برنامه‌های غذایی طیور و دام مورداستفاده قرار می‌گیرد.

انعقاد قرارداد کشت 1200 هکتار سویا در گالیکش

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از هزار و200 هکتار قرارداد کشت سویا در این شهرستان منعقدشده است که 120 هکتار آن کشت‌شده است.

او گفت: توسعه کشت دانه‌های روغنی به‌ویژه سویا جزو برنامه‌های اولویت‌دار و شاخص این مدیریت بوده و مروجان و کارشناسان ترویج با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین روش‌های آموزشی ازجمله برگزاری کارگاه‌های فنی و آموزش سر مزرعه و همچنین آموزش‌های انفرادی برای افزایش سطح زیر کشت این محصول تلاش می‌کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از 65 تن بذر سویا از ارقام کتول و سامان در بین کشاورزان توزیع‌شده است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.